1 680 000 delas på de fyra senaste säsongerna, oavsett om man är draftad eller inte. Vi har ägt honom i fyra säsonger nu va?Henke_F skrev:En annan fråga:elklingo skrev:Sallinen kan väl omöjligt ha en klausul som möjliggör att han går till en annan SHL-klubb?
Vad får vi i pengaväg tex för Sörensen som inte är en yngre draftad spelare?
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Måste bara peta in en brasklapp åt Linus. Första säsongen i DIF brukar de flesta ha det svårt. Vi börjar ställa krav under andra säsongen
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, han var med båda säsongerna i Hockeyallsvenskan och nu två säsonger i SHL.pulverapa skrev:1 680 000 delas på de fyra senaste säsongerna, oavsett om man är draftad eller inte. Vi har ägt honom i fyra säsonger nu va?Henke_F skrev:En annan fråga:elklingo skrev:Sallinen kan väl omöjligt ha en klausul som möjliggör att han går till en annan SHL-klubb?
Är det inte så att Lundh är iställer för Lehtonen? Vi har ju ändå haft långdragna förhandlingar med Alvarez samtidigt som Lundh verkar ha varit klar en längre tid.gaspo skrev:Kanske det.Benjamin L. Willard skrev:Nu är väl det inte meningen att Linus ska komplettera Alvarez utan det är väl snarare Lundh som ska ersätta den platsen.gaspo skrev:Tror Linus kan komplettera Alvarez riktigt riktigt bra. Kan inte förstå att man la ner sådan tid på Alvarez. Så imponerande har då fan inte varit. Tycker han varit sjukt ojämn hela säsongen.
Det skulle ju vara om Alvarez var tidig med att han skulle lämna för Malmö, men eftersom vi hållit på i månader så måste ju Alvarez ha tvekat om sin framtid och lämnat dörren på glänt för DIF, en dörr han nu stängt.
Ok, sådana gånger man hade hoppats det var pengar i "fotbollsnivå". En 10-20 millar hade smakat bättre.pulverapa skrev:1 680 000 delas på de fyra senaste säsongerna, oavsett om man är draftad eller inte. Vi har ägt honom i fyra säsonger nu va?Henke_F skrev:En annan fråga:elklingo skrev:Sallinen kan väl omöjligt ha en klausul som möjliggör att han går till en annan SHL-klubb?
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Precis därför jag vill ha honom, eller en liknande speltyp. Säga vad man vill om honom, men han brukar ge järnet och vara jävlig att möta. Antagligen ganska skön att ha i sitt egna lag.captcash skrev:Jämtin är ett jävla svin... pallar inte med det fulspelande äcklet... usch o fyfan om han drar på sig DIF-tröjan, har verkligen svårt för honom!Lynxlynx skrev:Jämtin har utgående kontrakt i KHL, även om han har spelat två säsonger i ajk skulle jag gärna se honom för lite grishockey.
Nästa avtal vi förhandlar med NHL borde fan ligga på minst 4 miljoner per säsong. Så mycket som våra svenska spelare producerar i NHL... Skamligt dåligt avtal.Henke_F skrev:Ok, sådana gånger man hade hoppats det var pengar i "fotbollsnivå". En 10-20 millar hade smakat bättre.pulverapa skrev:1 680 000 delas på de fyra senaste säsongerna, oavsett om man är draftad eller inte. Vi har ägt honom i fyra säsonger nu va?Henke_F skrev:En annan fråga:elklingo skrev:Sallinen kan väl omöjligt ha en klausul som möjliggör att han går till en annan SHL-klubb?
Alvarez 24 poäng är ju ingen omöjlighet att ersätta på något sätt. Problemet är att han har en stigande formkurva så man vet ju inte riktigt hur bra han kunde ha blivit om han stannat en säsong till.
Att DIF har förhandlat med honom länge tyder ju på att de ser en utvecklingskurva som går uppåt hos honom och det är det man velat betala för, inte hans fantastiska säsong på 24 poäng (ironi). Han har ju trots allt endast haft en ok säsong på denna nivå.
Att DIF har förhandlat med honom länge tyder ju på att de ser en utvecklingskurva som går uppåt hos honom och det är det man velat betala för, inte hans fantastiska säsong på 24 poäng (ironi). Han har ju trots allt endast haft en ok säsong på denna nivå.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Allt skulle ju kännas betydligt tryggare om vi hade en sportchef med en rutin och kontakter.
Jocke kommer inte kunna lösa detta på ett vettigt sätt. Tragiskt att behöva säga detta men nästa säsong blir kval.
Jocke kommer inte kunna lösa detta på ett vettigt sätt. Tragiskt att behöva säga detta men nästa säsong blir kval.

Att släppa Alvarez kanske var ett av de bättre besluten just nu.Stulle skrev:Alvarez 24 poäng är ju ingen omöjlighet att ersätta på något sätt. Problemet är att han har en stigande formkurva så man vet ju inte riktigt hur bra han kunde ha blivit om han stannat en säsong till.
Jag vet inte riktigt vem som kommer ersätta vem men enligt mig är både Possler och Lundh bättre än Alvarez. Possler dessutom mycket yngre.
Med tanke på Jockes uttalande igår så kan vi nog räkna med att ha 3 kedjor som ska producera.
Surt att Ahlén och Hank fick förlängt annars hade man kunnat haft en väldigt spännande juniorlina.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker faktiskt också det är okej att Alvarez drar. En ettårig förlängning hade inte varit tillräckligt om vi ska satsa långsiktigt. Lika bra vi börjar om där också.
Men jag hoppas ändå vi får en BRA förstakedja. Det behövs.
Men jag hoppas ändå vi får en BRA förstakedja. Det behövs.
Avskaffa tre mot tre.
Det jobbiga att förlora en spelare som Alvarez är inte att ersätta hans poängproduktion utan att det blir ytterligare en spelare med "bra eller bättre" produktion som måste ersättas. Samma sak kan sägas om en spelare som Holm också, han torde inte heller vara direkt svår att ersätta individuellt, men det kan bli jobbigt att ersätta Holm, Hultström och Högström över en säsong. Kort sagt vi har för stor in och utgång på spelare och detta skapar ingen arbetsro eller stabilitet.
När spelarna som det ryktas om är på väg in dessutom i alla fall på pappret känns som klart sämre än de som lämnat gör ju att moralen sjunker ytterligare. ( Och jag rykten om Reideborn är kanske de allra mest sänkande just nu. )
Jag är jävligt oroad över att vi inför nästa säsong kommer ha en trupp som kan liknas vid 2 andra linor, en ung tredjelina ( juniorer samt spelare från allsvenskan. ) samt då våra brunkare i fjärdelinan. Jag vågar knappt tänka på hur PP-spelet kan komma att se ut med tanke på vilken spets som försvunnit där kombinerat med vilka spelare som ryktas vara på väg in.
Ber till högre makter att Fällström kan spela nästa säsong får då har vi i alla fall en lina med lite potential i Brodin - Ljungh - Fällström. Det mest oroande är kanske att detta kommer ses som vår förstalina då den andra linan kan bestå av Possler( eller vad sjutton han nu heter ) - ?? - Lundh. Även om centern där skulle bli Sallinen, men jag att en uppställning liknande den kan inte innebära något annat än en målsättning att enbart hålla sig kvar i SHL.
När spelarna som det ryktas om är på väg in dessutom i alla fall på pappret känns som klart sämre än de som lämnat gör ju att moralen sjunker ytterligare. ( Och jag rykten om Reideborn är kanske de allra mest sänkande just nu. )
Jag är jävligt oroad över att vi inför nästa säsong kommer ha en trupp som kan liknas vid 2 andra linor, en ung tredjelina ( juniorer samt spelare från allsvenskan. ) samt då våra brunkare i fjärdelinan. Jag vågar knappt tänka på hur PP-spelet kan komma att se ut med tanke på vilken spets som försvunnit där kombinerat med vilka spelare som ryktas vara på väg in.
Ber till högre makter att Fällström kan spela nästa säsong får då har vi i alla fall en lina med lite potential i Brodin - Ljungh - Fällström. Det mest oroande är kanske att detta kommer ses som vår förstalina då den andra linan kan bestå av Possler( eller vad sjutton han nu heter ) - ?? - Lundh. Även om centern där skulle bli Sallinen, men jag att en uppställning liknande den kan inte innebära något annat än en målsättning att enbart hålla sig kvar i SHL.
X-Sallinen-X
Possler-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Linus-Peppe
Hank-Lundin-Ahlén
Varakas-Emil Johansson
Press-Arell
Aom-Falk
Bara hoppas två klassforwards kommer in och att nya junisar kan få genombrott! Åberg, Bergfors eller Videll får ju gärna komma in!
På backsidan kan ju faktiskt Englund stanna och då är frågan om Varakas är intressant längre!
Possler-Ljungh-Brodin
Vejdemo-Linus-Peppe
Hank-Lundin-Ahlén
Varakas-Emil Johansson
Press-Arell
Aom-Falk
Bara hoppas två klassforwards kommer in och att nya junisar kan få genombrott! Åberg, Bergfors eller Videll får ju gärna komma in!
På backsidan kan ju faktiskt Englund stanna och då är frågan om Varakas är intressant längre!
Håller helt med om att det största problemet blir att få en trygghet i gruppen när omsättningen är så stor.Kall-El skrev:Det jobbiga att förlora en spelare som Alvarez är inte att ersätta hans poängproduktion utan att det blir ytterligare en spelare med "bra eller bättre" produktion som måste ersättas. Samma sak kan sägas om en spelare som Holm också, han torde inte heller vara direkt svår att ersätta individuellt, men det kan bli jobbigt att ersätta Holm, Hultström och Högström över en säsong. Kort sagt vi har för stor in och utgång på spelare och detta skapar ingen arbetsro eller stabilitet.
Sen kan jag tycka att även om vi tappar många spelare som är individuellt skickliga så är ju dynamiken i kedjorna något jag värderar högre. Den offensiva spets vi hade i år tycker jag inte riktigt visade sig i tabellen.
Sen finns det ju fler aspekter på det hela. En aspekt är alla utvisningar vi tog. 10,98 minuter i snitt per match i BP och sen ha en PK på 77,91% är ju inget drömscenario direkt. Kan man slipa på dom siffrorna så har man ju sänkt uppförsbacken något.
Jag är inte arg, och inte besviken.