Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Förutom alla dessa uppehåll så är ju upplägget i spelschemat för Hockeyallsvenskan under all kritik, så sjukt kasst så det finns inte.

Vi har ju haft minst 2-3 st fem dagars uppehåll där andra lag har spelat.

I november där nån gång så fick ju Rögle exempelvis flytta 2-3 matcher för att de ville ha ett "borta-flow" - ganska ironiskt att ett lag som Asplöven inte klagar över deras resor men Rögle gjorde det.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Spelschemat retar mig också. Hur många gånger har det inte varit full omgång en fredag och sen uppehåll tills på måndag. Hur mycket publik tappar vi inte på det? Varför gör man det här? Förstår inte.
Avskaffa tre mot tre.
Bluebrigade08

Inlägg av Bluebrigade08 »

Sen att spelschemnat haltar är ju mindre bra, ett tag hade vissa lag spelat 3 matcher mindre än andra lag, svårt att få nån överblick då
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
ciirree

Inlägg av ciirree »

Håller med er.. skitdåligt!
Resterande av serien kommer vi dock få se nåt ovanligt: Första matchdagen efter uppehållet är det 2 lag som inte spelar för dem har redan spelat den omgången, men efter det spelar alla lag samma dag från 44-52 omgången. Finally!
Bluebrigade08

Inlägg av Bluebrigade08 »

ciirree skrev:Håller med er.. skitdåligt!
Resterande av serien kommer vi dock få se nåt ovanligt: Första matchdagen efter uppehållet är det 2 lag som inte spelar för dem har redan spelat den omgången, men efter det spelar alla lag samma dag från 44-52 omgången. Finally!

Äntligen !!!!!!!!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rögle spelar ut Mif efter konstens alla regler. Tar ledningen med 1-0 och fortsätter trycka ned Mif i skoskaften.

Går och byter blöja på minstingen, snackar lite med frugan. Åter till hockeyn, nu 1-3?

Jaja, Mif verkar ha den där extra växeln att lägga in när det behövs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kaminor

Inlägg av kaminor »

DIF sätter nytt serierekord i antal oavgjorda matcher! HURRA!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8344278.ab
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Daniel Wessner drog på sig 55min i kvällens match, jag antar att precis allt var för snack, det är det alltid.
45 av minuterna kom EFTER KARLSKOGAS MÅL?????

Vad fan är hans problem? Hoppas någon stänger käften på honom för gott snart..
Spela fult
henkoman

Inlägg av henkoman »

Vilken härlig dag. Dif vann, karlskrona och bik förlorade=Vi klättrar upp två snäpp i tabellen!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag kan fan inte släppa den där jävla matchen i tisdags. Hade vi hållit ut de sista jävla minuterna, hade vi varit sex poäng från top tre just nu. Att vi inte bara kan vinna dom där matcherna, så jävla segt.

Sen blir man ju bara smått frustrerad nu. Efter torsken i tisdags bestämde jag mig för att sluta drömma om top tre, men icke. En omgång senare var förhoppningarna tillbaka. Med andra ord kan vi alla konstatera att matchen på lördag mot Mora kommer sluta i förlust efter förlängning, i en match där Mora är totalt utspelade, och med ett turmål kvitterar efter 19:47 i tredje perioden, och sedan avgör efter straffar.
ciirree

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:Jag kan fan inte släppa den där jävla matchen i tisdags. Hade vi hållit ut de sista jävla minuterna, hade vi varit sex poäng från top tre just nu. Att vi inte bara kan vinna dom där matcherna, så jävla segt.

Sen blir man ju bara smått frustrerad nu. Efter torsken i tisdags bestämde jag mig för att sluta drömma om top tre, men icke. En omgång senare var förhoppningarna tillbaka. Med andra ord kan vi alla konstatera att matchen på lördag mot Mora kommer sluta i förlust efter förlängning, i en match där Mora är totalt utspelade, och med ett turmål kvitterar efter 19:47 i tredje perioden, och sedan avgör efter straffar.
Delar din uppfattning, helt.
Jag började också hoppas ikväll igen, jag kan inte låta bli. Både KHK och BIK är inne i en dålig period och kan vi bara vinna lite nu (snälla!) Så KAN det gå!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Salas skrev:Jag kan fan inte släppa den där jävla matchen i tisdags. Hade vi hållit ut de sista jävla minuterna, hade vi varit sex poäng från top tre just nu. Att vi inte bara kan vinna dom där matcherna, så jävla segt.

Nu tycker jag iofs att matchen mot Västerås var en av de bättre spelmässigt genomförda matcherna för säsongen. Synd att det finns en motpol till grymt spel i motståndarnas kassse, annars hade den matchen varit avgjord efter 2 perioder. Matchen mot Almtuna ska vi väl inte hurra allt för mycket över, om jag inte såg fel hade Almtuna 60% puckinnehav? Under all jävla kritik.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Sjöwall skrev: Nu tycker jag iofs att matchen mot Västerås var en av de bättre spelmässigt genomförda matcherna för säsongen. Synd att det finns en motpol till grymt spel i motståndarnas kassse, annars hade den matchen varit avgjord efter 2 perioder. Matchen mot Almtuna ska vi väl inte hurra allt för mycket över, om jag inte såg fel hade Almtuna 60% puckinnehav? Under all jävla kritik.
Jo fast det där finns det ingen logik i de senaste åren. Vi dominerar matcher vi förlorar och ligger och forecheckar och kontringsspelar matcher som vi vinner.
Tycker inte att Asplöven hade haft särskilt mycket att säga till om igår när det väl var blåst och klart.

Detta kan sluta hur som men vi har i alla fall längre nedåt än vi har uppåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Håller med om mycket här. Det är skitirriterande att inte vinna de matcher vi "förtjänar" att vinna. Man ser verkligen vilken sjuk potential det här laget har, även spritt över alla kedjor. Men de flesta torskar kommer mot "sämre" motstånd och ibland undrar man om det handlar om inställning. Man vill ju inte gärna det men att hålla en såpass hög nivå oftare hade renderat i bättre självförtroende vid avslut och ett bättre läge i tabellen. Vill inte påstå att det är orättvist att vi är där vi är, att vi är det klart bästa laget. Men vi skulle med lätthet kunnat lega högre upp.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Praetori skrev:Jo fast det där finns det ingen logik i de senaste åren. Vi dominerar matcher vi förlorar och ligger och forecheckar och kontringsspelar matcher som vi vinner.
Tycker inte att Asplöven hade haft särskilt mycket att säga till om igår när det väl var blåst och klart.

Detta kan sluta hur som men vi har i alla fall längre nedåt än vi har uppåt.
Vinnarstrategin för sämre lag kan hämtas från tvåmålsspel på allmänhetens åkning: gröta ihop sig runt egen kasse och sedan sticka på blixtsnabba kontringar. Sedan tillbaka till eget målområde igen. Krävs ingen kreativitet eller avancerad spelplan. Enkelt och effektivt mot frustrerat och bättre motstånd..
Låst