Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
Rudi skrev:Värst vad alla är besvikna på Linkan då. Jag måste säga att jag är så grymt besviken på Börje. Han är så jävla kass så jag skulle dra på han en smäll. Det är sant det. Någon som vet om det finns substans i ryktena kring Erik Gustafsson till Frölunda?
Jag måste säga att jag är oerhört förvånad att "hatet" med Linkan under detta år inte varit större och framför allt nu efterhand. Se bara på Mackan Nilson ifjol. Men nu riktas de största glåporden mot spelare som Erik och Åberg. Sjukt märkligt.
Jag äcklas i största allmänhet av att folk anser sig ha rätten att klanka ner på spelare som svettats och slitit sönder kroppar och familjeliv för klubben.
Inte fan var Linkan värd lönen denna säsong men så mycket han gjort för klubben genom tiderna så spelar en enda säsong ingen som helst roll. Bara det faktum att han kom tillbaka för att spela i Allsvenskan är i sig självt lovvärt även om resultatet inte blev något vidare.
Att gnälla på Åberg är fullständigt vansinnigt, folk förväntar sig att våra juniorer skall lira som Malkin. Samma sak med EG, killen gick på lågstadiet när vi tog senaste SM guldet och WTC rasade men ändå verkar kraven ligga på NHL nivå från fansen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:
Rudi skrev:Värst vad alla är besvikna på Linkan då. Jag måste säga att jag är så grymt besviken på Börje. Han är så jävla kass så jag skulle dra på han en smäll. Det är sant det. Någon som vet om det finns substans i ryktena kring Erik Gustafsson till Frölunda?
Jag måste säga att jag är oerhört förvånad att "hatet" med Linkan under detta år inte varit större och framför allt nu efterhand. Se bara på Mackan Nilson ifjol. Men nu riktas de största glåporden mot spelare som Erik och Åberg. Sjukt märkligt.
Jag äcklas i största allmänhet av att folk anser sig ha rätten att klanka ner på spelare som svettats och slitit sönder kroppar och familjeliv för klubben.
Inte fan var Linkan värd lönen denna säsong men så mycket han gjort för klubben genom tiderna så spelar en enda säsong ingen som helst roll. Bara det faktum att han kom tillbaka för att spela i Allsvenskan är i sig självt lovvärt även om resultatet inte blev något vidare.
Så du tycker det är helt OK att vår dyraste spelare i laget saknat motivation och helt sonika skitit i att spela när det varit extremt viktigt...? Konstigt resonemang.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Återigen den som förtjänar mest kritik i år är Challe. Han är i mitt tycke helt enkelt olämplig att leda oss tillbaka till finrummet
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Så du tycker det är helt OK att vår dyraste spelare i laget saknat motivation och helt sonika skitit i att spela när det varit extremt viktigt...? Konstigt resonemang.
Nej men det är samtidigt inte enbart Linkan det handlar om. Jag har ingen som helst insikt i vad som varit motivationsbrist och vad som varit skaderelaterat eller order från bänken heller så jag tänker inte göra några antaganden.
Jag kan inte såga en sådan Djurgårdsprofil baserat på en enda säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev:Så du tycker det är helt OK att vår dyraste spelare i laget saknat motivation och helt sonika skitit i att spela när det varit extremt viktigt...? Konstigt resonemang.
Nej men det är samtidigt inte enbart Linkan det handlar om. Jag har ingen som helst insikt i vad som varit motivationsbrist och vad som varit skaderelaterat eller order från bänken heller så jag tänker inte göra några antaganden.
Jag tycker ingen, inte ens Linkan, skall stå över all kritik. Det är solklart för mig att en spelare som på förhand utsågs som en frälsare och som (med största sannolikhet) lyfter dyrast lön i laget helt enkelt valt att avstå en hel del matcher pga motivationsbrist skall få REJÄLT med skit.

Svikare modell värre, i mina ögon. Pinsamt.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
Jag tycker ingen, inte ens Linkan, skall stå över all kritik. Det är solklart för mig att en spelare som på förhand utsågs som en frälsare och som (med största sannolikhet) lyfter dyrast lön i laget helt enkelt valt att avstå en hel del matcher pga motivationsbrist skall få REJÄLT med skit.

Svikare modell värre, i mina ögon. Pinsamt.
Han ger sig själv mest skit också ska du se. Men du har helt rätt. Tyvärr.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6415890.ab

Linkan at it again. Han hävdar på twitter att "det inte är hans ord". Vettefan...

Alltså "kvalitén" är ju lite högre om lagets stjärna och bäst betalda spelare visar ett uns vilja eller motivation. Såg allt skit ut redan på försäsongsträningen eller? För det var ju inte direkt efter X antal matcher som Linkan "tappade motivationen". Det vore befriande om han sågade sig själv mer än laget. Han är ju den största syndaren av dom alla.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hahah tillåt mig skratta HÖGT. :lol:
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Nu är det ju Aftonhoran som skriver, så man ska nog ta det med en nypa salt.

Men om det stämmer kan han dra käpprätt åt helvete.
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av minalman »

Det här var året de spelarna tyngde varandra i stället för att lyfta varandra. "Det är de andras fel att jag är dålig." Jag tror att många i laget tänkte på samma sätt som Linkan berättar öppet. "Skulle inte ni hjälpa mig att bli bra?"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Linkan tycker inte att "sågning" passar in i beskrivningen på artikeln. Därför är han arg på bladet. Men han kan ju inte förneka citaten. Citat är citat helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Exakt, ett citat är ett citat. Herregud Linkan, har du inte efter alla år lärt dig att hålla käften i sådana här sammanhang? Ofattbart.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Linkan verkar vara en idiot. Han är välbetald men skiter alltså i att anstränga sig för att andra inte håller måttet.

Att ta hem Linkan igen måste vara den sämsta jävla värvningen i klubbens historia. Man kan bara tänka sig vad han kostat både i pengar och i energi i omklädningsrummet. En sur jävla gubbe som vägrar anstränga sig. Vilken förebild för de yngre. Fy Fan.

Jag hoppas DIF fryser Linkans löneutbetalning för mars och kräver pengar tillbaka för övriga månader då han inte uppfyllt sin del i kontraktsavtalet. Att jobba.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Exakt, ett citat är ett citat. Herregud Linkan, har du inte efter alla år lärt dig att hålla käften i sådana här sammanhang? Ofattbart.
Jag kan köpa att han efter 06/07 sa att "Det går inte att gå till slutspel om bara en kedja producerar" visst.

Men att i år, när han har varit en av våra sämsta spelare, gnälla på dom andra som gjort det bättre än honom, med typ en "ni var så dåliga så jag tappade motivationen och inte var bra"-attityd. Alltså... Jag vet inte vad jag ska säga.
Expert.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Exakt, ett citat är ett citat. Herregud Linkan, har du inte efter alla år lärt dig att hålla käften i sådana här sammanhang? Ofattbart.
Jag kan köpa att han efter 06/07 sa att "Det går inte att gå till slutspel om bara en kedja producerar" visst.

Men att i år, när han har varit en av våra sämsta spelare, gnälla på dom andra som gjort det bättre än honom, med typ en "ni var så dåliga så jag tappade motivationen och inte var bra"-attityd. Alltså... Jag vet inte vad jag ska säga.
Haha, till och med Ljungh-Pung har bidragit med mer än Bremberg denna säsong. Maken till loj inställning.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Skriv svar