-daniel- skrev:Sen när är man nazist för att man använder sig av uttrycket "Über Alles" som jag antar du syftar på?
Bara i Sverige...
(om du nu är seriös vet jag inte)
Jag tycker inte det skickar några bra signaler. Det finns en anledning till att Tyskland bytte nationalsång, just pga att den var så starkt förknippad med hat och nazism.
Det ser bara dåligt ut tycker jag. Varför skulle man om man inte vore nazist använda sig av det uttrycket på en banderoll? Jag förstår inte bara hur dom tänker om dom inte är nazister, det är allt.
Det är lite inskränkt bara, mest min tanke. Att dra nazi-paralleller till det uttrycket känns rätt fånigt i mitt tycke.
Själv tänker jag bara på det gamla klassiska Fawlty Towers avsnittet "DON'T MENTION THE WAR!" med en utflippad John Cleese som marcherar runt i fullt ös. Herregud, drar på smilbanden vid blotta tanken.
Inget fel med det uttrycket. Det är inte förknippat med nazism. Det är en gammal sång som numer är Tysklands nationalsång. Det känns väl ungefär lika kontroversiellt som den ryska hockeyhymnen...
Tydligen runt 4100 på plats, verkade som flertalet var skeptiska till att det var "så många".
Härligt dock, gnaget torskade återigen i förlängningen... Tog en lagom smart utvisning (too many players) och där avgjorde Brynolf. Skoj för Aik att spela tre matcher och ta en pinne i varje. Låter nästan som DIF anno 11/12.
Inte konstigt med låg siffra i kväll, de är ju i Italien och testar internationellt motstånd (papperskorgar)
Edit: Enligt google translate heter det trash på italienska. Det kan väl ändå inte stämma? qualcuno che é illuminato?
-daniel- skrev:Tydligen runt 4100 på plats, verkade som flertalet var skeptiska till att det var "så många".
Härligt dock, gnaget torskade återigen i förlängningen... Tog en lagom smart utvisning (too many players) och där avgjorde Brynolf. Skoj för Aik att spela tre matcher och ta en pinne i varje. Låter nästan som DIF anno 11/12.
Ja fast det är väl sålda! Många säsongare som inte orkar masa sig dit gissar jag! Tycker det är så sinnessjukt dåligt! De gnagare jag känner gnäller alltid på hur lökigt med folk vi har på våra fotbollsmatcher ju! Vi har ju iaf ungefär lika många på fotboll och hockey. Vilket mao betyder att det är så sinnessjukt mycket medgångare i gnaget! Tom efter en derbyseger i fotbollen kunde inte mer än 5000 pers dra och fira på hovet!