Delar den uppfattningen fullt ut.sensei skrev:Mmmm. Befarar att det är frostigt i största allmänhet. Känns inte som att det är ett lag i harmoni där det är en för alla / alla för en och high fives etc. Riktigt jobbigt att se eländet.-daniel- skrev:Jag tror fortfarande det är fruktansvärt frostigt mellan spelarna och Hardy, men Fimpen (Mackan & Jimmie också) är naturligtvis så slipade att de knappast kan ge sken av det i media. Finns ingenting som skulle bli bättre av att de officiellt vädrar sitt missnöje i den frågan; bit ihop och spela för skölden istället för Hardy.
DIF i Media
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Re: Re: DIF i Media
Det gör jag med. Till 100.00%.-daniel- skrev:Delar den uppfattningen fullt ut.sensei skrev:Mmmm. Befarar att det är frostigt i största allmänhet. Känns inte som att det är ett lag i harmoni där det är en för alla / alla för en och high fives etc. Riktigt jobbigt att se eländet.-daniel- skrev:Jag tror fortfarande det är fruktansvärt frostigt mellan spelarna och Hardy, men Fimpen (Mackan & Jimmie också) är naturligtvis så slipade att de knappast kan ge sken av det i media. Finns ingenting som skulle bli bättre av att de officiellt vädrar sitt missnöje i den frågan; bit ihop och spela för skölden istället för Hardy.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Har hört från en av spelarna i laget att Hardy inte brinner alls. Han säger fel namn till lagets yngre spelare och kommer sent till träningarna. Det är Montén som bidrar i tränarstaben, sägs det.
Skönt med helt nytt blod, hoppas på Peter Andresson, men hoppas att Challe står vid hans sida nästa säsong.
Men nu gäller det att avsluta denna säsong med värdighet! Nu gäller det att mobilisera - DIF mot rubbet!!! Vi vet att vi från läktarhåll kan vara med och påverka vad som sker på isen. Det Fimpen pratar om, att gå in i det obekväma, att se till att det det gör ont, att ta smällarna, det kan VI få spelarna att göra genom att sjunga ut vår kärlek på läktarna. Vi sätter press på motståndarna och domarna, vi blir en sjätte spelare. Kom igen nu!
På Challedagan på tisdag ska alla vara på plats och starta slutspurten mot en slutspelsplats!
Skönt med helt nytt blod, hoppas på Peter Andresson, men hoppas att Challe står vid hans sida nästa säsong.
Men nu gäller det att avsluta denna säsong med värdighet! Nu gäller det att mobilisera - DIF mot rubbet!!! Vi vet att vi från läktarhåll kan vara med och påverka vad som sker på isen. Det Fimpen pratar om, att gå in i det obekväma, att se till att det det gör ont, att ta smällarna, det kan VI få spelarna att göra genom att sjunga ut vår kärlek på läktarna. Vi sätter press på motståndarna och domarna, vi blir en sjätte spelare. Kom igen nu!
På Challedagan på tisdag ska alla vara på plats och starta slutspurten mot en slutspelsplats!
Vart på några borta matcher i år, och kollat träning innan matcherna dom gånger dom sover över. Hardy var kanske med på 50% av träningen, men det var Montén och Johansson som skötte själva träningen. Hardy var inte ute på isen utan mest stog och kolla på. Han gick där ifrån innan ens träningen var klar. Sist in först ut princpen verkar han köra efter?
Summa mumma ut med gubben innan han lämnar efter sig ett allsvenskt lag.
Summa mumma ut med gubben innan han lämnar efter sig ett allsvenskt lag.
Hörde av Fimpen personligen att han och flera andra inte hade några problem med Hardy, detta var dock mer än 2 månader sedan och allt kan ha förändrats. Jag tolkade det som att "gamlingarna" inte hade något problem med hans mer frånvarande ledarstil då dom vet vad som krävs och vad dom behöver göra. Ingen värdering nu i om detta är bra eller dåligt för spelet.-daniel- skrev:Jag tror fortfarande det är fruktansvärt frostigt mellan spelarna och Hardy, men Fimpen (Mackan & Jimmie också) är naturligtvis så slipade att de knappast kan ge sken av det i media. Finns ingenting som skulle bli bättre av att de officiellt vädrar sitt missnöje i den frågan; bit ihop och spela för skölden istället för Hardy.
Nu sades det inget om vad de yngre tyckte men jag kan tänka mig att om man är en färsking och känner sig osäker så vill man nog ha mer stöd, definitivt inte känna att tränaren inte ens vet vad du heter.
- Remy Lebeau
Det där ska man ta med en nypa salt ändå. Klart Fimpen ljuger för att skydda truppen om det så krävs. Om det finns ett missnöje bland spelarna om Hardy tvivlar jag på att spelarna berättar det för vanliga supportrar. Om det inte är på fyllan vill säga..crike skrev: Hörde av Fimpen personligen att han och flera andra inte hade några problem med Hardy, detta var dock mer än 2 månader sedan och allt kan ha förändrats.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4245400.ab
Det som är oroväckande med det där är ju att man faktiskt inte reagerar på det han säger för man går med det i bakhuvet hela tiden. För så jävla lamt och lojt det ser ut i matcherna är fan skamligt!
Djurgårn har en tradition av att inte göra nått förhastat och inte sparka tränare till höger och vänster, men nu får det ju för fan vara nog..!
Det som är oroväckande med det där är ju att man faktiskt inte reagerar på det han säger för man går med det i bakhuvet hela tiden. För så jävla lamt och lojt det ser ut i matcherna är fan skamligt!
Djurgårn har en tradition av att inte göra nått förhastat och inte sparka tränare till höger och vänster, men nu får det ju för fan vara nog..!
Viljan och ilskan och aggressiviteten saknas.
1. Det är ju helt OK att det går åt helvete hela tiden.
2. Och är det nu så att det INTE är OK att det går åt helvete hela tiden och att Hardy & Co faktiskt sköter sitt jobb på ett bra sätt så gör de ett JÄVLIGT bra jobb med att visa upp det absolut motsatta.
1. Det är ju helt OK att det går åt helvete hela tiden.
2. Och är det nu så att det INTE är OK att det går åt helvete hela tiden och att Hardy & Co faktiskt sköter sitt jobb på ett bra sätt så gör de ett JÄVLIGT bra jobb med att visa upp det absolut motsatta.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... 31537.aspx
Välskriven krönika som, enligt min mening, beskriver känslan kring och om Djurgården hockey för tillfället.
Välskriven krönika som, enligt min mening, beskriver känslan kring och om Djurgården hockey för tillfället.
Super bra krönika och man börjar ju fundera..
Varför har fbk och lhc bytt tränare? Varför hör man om kris möten ifrån dessa två lagen och modo men inget ifrån Djurgårns sida? Man utstrålar ingen passion ifrån varken spelare eller ledare (med undantag ifrån Fimpen)....
Det är inte tabell läget som känns oroväckande det är att klubben inte värkar agera..
Varför har fbk och lhc bytt tränare? Varför hör man om kris möten ifrån dessa två lagen och modo men inget ifrån Djurgårns sida? Man utstrålar ingen passion ifrån varken spelare eller ledare (med undantag ifrån Fimpen)....
Det är inte tabell läget som känns oroväckande det är att klubben inte värkar agera..
Sitter och kollar på Late Night Elitserien.
Där visar dom ett klipp där Hardy står i förra bortamatchen mot lhc och säger att det är en viktigare match för dem än för oss!?!?
Skojar han eller?
Där visar dom ett klipp där Hardy står i förra bortamatchen mot lhc och säger att det är en viktigare match för dem än för oss!?!?
Skojar han eller?

Re: Re: DIF i Media
Nej. Men Hardly vet inte hur tabellen ser ut.Äppelmos skrev:Sitter och kollar på Late Night Elitserien.
Skojar han eller?
Vad är det nu då? Han har ju rätt, det finns inga backar av klass alls på marknaden eller du kanske vet bättre än agenterna?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grina ut i Januari för att det inte finns några billiga varor från mellandagsrean känns sådär begåvat...Stadion skrev:Vad är det nu då? Han har ju rätt, det finns inga backar av klass alls på marknaden eller du kanske vet bättre än agenterna?
Han tar verkligen priset Järlefeldt, vilken jävla tomte!
100% DJURGÅRDSJ***L