Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Ja, ett lån kan ju vara aktuellt.

"Bom-Bom" ja.. Kanske.

En RIKTIGT bra back i mina ögon är runt den nivån som Ragge låg på första säsongen här. Något snäpp under kanske. Sådana växer ju inte på träd. Vi kommer nog få punga ut en del, alternativt lite på att vi har scoutat bra och lyckas värva någon med utvecklingspotential.

Förhoppningsvis blir Oscar ännu lite bättre och jämnare nästa säsong. Deilert måste ju börja utvecklas ordentligt också. Annars hoppas jag att detta är sista säsongen för Alexander. Vi har ett par backar i juniorlagen som kan bli riktigt bra.

En värvning som timrås Caslava hade inte varit helt fel. Fenomenalt bra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Finns de ingen finsk back i Ossi kaliber?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan va trist att det varken finns resurser eller platser nog att i alla fall kontakta Hannula och hör efter om han är intresserad.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:Finns de ingen finsk back i Ossi kaliber?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7965
Frölunda är på den där snubben som fan.

Verkar verkligen vara brist på alternativ. DIF får nog ta in någon kanadensare eller jänkare... Haha fatta vilken cool värvning Chris Chelios hade varit :lol:

Känns som vi behöver en vänsterskytt som kan avlasta Ragge i PP. Förra året var det ju Ragge, Falk och Timmy som körde. Vi har redan två bra högerskyttar i Kyle och Honken(oavsett vad Mäklaren säger)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror faktiskt att Järlan & Co väntar för att se vad Calgary vill med Kronwall nästa säsong. En utlåning vore ju helt suverän, men jag tror det kan bli svårt.

Andra alternativ vet jag inte riktigt vad marknaden har att erbjuda... vi behöver en allroundback lik Ragge, självklart jäkligt tufft att hitta någon sådan dock. Skall försöka scouta lite under VM för att se om någon av de lite mindre etablerade länderna kan tänkas ha någon stabil right-back i uppställningen som inte skämmer ut sig när det hettar till. ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tror faktiskt att Järlan & Co väntar för att se vad Calgary vill med Kronwall nästa säsong. En utlåning vore ju helt suverän, men jag tror det kan bli svårt.

Andra alternativ vet jag inte riktigt vad marknaden har att erbjuda... vi behöver en allroundback lik Ragge, självklart jäkligt tufft att hitta någon sådan dock. Skall försöka scouta lite under VM för att se om någon av de lite mindre etablerade länderna kan tänkas ha någon stabil right-back i uppställningen som inte skämmer ut sig när det hettar till. ;)
Antar att du menar rightskytt. Men jag är övertygad om att man vill ha in en vänsterskytt. Som sagt har vi redan Kyle och Honken i PP. Ragge och... Falk? Ragge är inte heller något bra första val på den positionen. Nej, en bra leftskytt som kan gå i PP. Samt peta ner Printzen till tredje backparet med Oscar. (Kronwall vore suveränt. Annars tar jag gladeligen Josef Boumedienne.)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Tror faktiskt att Järlan & Co väntar för att se vad Calgary vill med Kronwall nästa säsong. En utlåning vore ju helt suverän, men jag tror det kan bli svårt.

Antar att du menar rightskytt. Men jag är övertygad om att man vill ha in en vänsterskytt. Som sagt har vi redan Kyle och Honken i PP. Ragge och... Falk? Ragge är inte heller något bra första val på den positionen. Nej, en bra leftskytt som kan gå i PP. Samt peta ner Printzen till tredje backparet med Oscar. (Kronwall vore suveränt. Annars tar jag gladeligen Josef Boumedienne.)
Vet inte vad jag tänkte på (med...) när jag skrev, menade faktiskt en VÄNSTERSKYTT på backen och inget annat. Det är ju där Staffan Kronwall kommer in i bilden. Helt klart drömvärvningen på backsidan.

EDIT: sen är ju kanske inte Staffan den mest offensivt präglade PP-backen, men han är allround och skulle garanterat fungera att köra med i PP.
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Remy Lebeau skrev:Mark Owuya blir andremålis...

Det känns stabilt..

Kommer såklart ge honom chansen om så är fallet, men jag har svårt att tro att han kommer bli något. Det känns som att han har lite svårt att veta vad han ska syssla med..
Förr var han rankad som en av dom mest lovande (om inte den mest lovande?) målvakten i sin ålder i Europa.

Men aja, vi får se.

Får heller inte glömma att han har spelat i Landslaget varje från U-16 o han va även med i JVM där han hamnade bakom Markström. Vidare, som du även har påpekat, var han andrarankad i Europa bakom Joel Gistedt i draften 2008.

Så helt dum är han inte, ge honom chansen så går det vägen ska ni se.
Mot17
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

-daniel- skrev:vi behöver en allroundback lik Ragge, självklart jäkligt tufft att hitta någon sådan dock.
Snacka om att jag drömmer, ha ha ha :wink:

Kanske har Järlan tagit fram den stora kikaren? 8)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Daniel Larsson är aktuell för Timrå står i Sundsvalls Dagbladet. Vet inte hur mycket sanning det ligger i den här artikeln, enligt Daniel Larssons agent Lars Cederström så är Timrå ett alternativ om det inte blir NHL.
Timrå är tydligen mycket intresserade av att få hem Daniel.

"Timrå har visat intresse en längre tid för Daniel och det är ett alternativ om det inte blir NHL, säger Lars Cederström".

Har inte orkat söka upp artikeln på dagbladets hemsida, vill ni veta exakt vad som står i tidningen så kan ni alltid ta och söka upp artikeln :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:
-daniel- skrev:vi behöver en allroundback lik Ragge, självklart jäkligt tufft att hitta någon sådan dock.
Snacka om att jag drömmer, ha ha ha :wink:

Kanske har Järlan tagit fram den stora kikaren? 8)
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... a-lidstrom
SSK har snackat med honom!
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Dom har väl snarare snackat OM honom, inte med honom.

"Inte haft kontakt
SSK har dock ännu inte kontaktat Lidström angående förhoppningarna.
- Vi har inte gjort något försök överhuvudtaget att ta kontakt."

För övrigt så vore det väl konstigt om han inte nämdes när han kanske flyttar hem. Var likadant med Mats Sundin för ett par år sedan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Till och med jag som gillar skvaller tycker att detta enbart är en fånig tidningsgrej, bara för att ha något att skriva liksom. Skrattretande. Det är ju fullständigt orealistiskt.

Ni får håna mig publikt om jag har fel och Lidas spelar i SSK eller något annat elitserielag..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nu återstår 3 mycket avgörande spelare.

Toppback: ?
Blir svårt att hitta en bättre än Timmy som vi har råd med.

Forward 1 till förstakedjan: Nils Ekman
Vågar man tro att Frasse har rätt är Ekman klar?

Forward 2 till förstakedjan: ?
Väljer Mackan att dra blir det intressant att se vem som ska ersätta.
Vågar man drömma om Patrick Thoresen? (knappast troligt med hans succé)
Verkar som om Linkan är ute ur bilden.

Satsar man nu på Mark är målvaktsidan klart sämre än denna säsong (på papperet).
Antingen lägger man krutet på de tre luckorna som är kvar eller så har löneökningar gjort att vi med samma budget som i år får se ett sämre lag på isen till hösten.

Börjar bli klart oroad. Hoppas ingen tror att våra juniorer kommer att ta lika stora kliv varje säsong. Det har ingen klubb lyckats med och vi får nog räkna med att några stannar upp och kanske till och med får svårt att leva upp till förväntningarna. De nysignade junisarna kommer knappast att rosa marknaden på samma sätt som Josef, Kruger, Brodin och Cehlin.

Bara att vänta till VM är över. Då kanske det börjar röra lite på sig. Sedan lär vi i vanlig ordning få vänta på någon/några av dessa nyförvärv till lång in i höst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Thoresen tror jag vi kan glömma ifall Mackan drar. Vore en utopi. Jag hoppas på Hannula, men även där tror jag det blir sjukt svårt med tanke på att han lär ha bud från flera andra KHL-klubbar om han får kicken från nuvarande.

Jag tror du har fel om juniorerna. Tror faktiskt att alla kommer lyfta sig ett snäpp till (om de får vara skadefria). Speciellt Cehlin och Brodin. Sen tycker jag det ser oerhört intressant ut underifrån med de spelare som är "på uppgång".

Kan inte påstå jag är direkt orolig faktiskt, känns en aning jobbigt med andraspaden i målet. Vet inte hur man skall göra där. Ta in gamla Björne Bjudning från SSK för en billig peng (?) som backup till Riddarn? Satsa på Owuya...?

När det gäller forwards så tror jag faktiskt Ekman mer eller mindre är klar, vibbarna är ju onekligen sådana. Mackan är nog 50/50. Toppback kan bli knepigt, men finns ju en teoretisk möjlighet till Staffan Kronwall i alla fall.
Låst