Akut magsjuka kanske. Annars potentiellt 3 skadade denna match.SirDIFalot skrev:Swehockey har honom reggad för en förlorad tekning i alla fall.seppuko skrev:Du ser!
Skadetråden
Re: Skadetråden
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Han krockade med någon annan djurgårdare, såg dock inte vem.seppuko skrev:Akut magsjuka kanske. Annars potentiellt 3 skadade denna match.SirDIFalot skrev:Swehockey har honom reggad för en förlorad tekning i alla fall.seppuko skrev:Du ser!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fan hur många skador har vi nu?
Halva laget?gaspo skrev:Fan hur många skador har vi nu?
-
samme, fällström, honken, ljungh, nilson, fernagaspo skrev:Fan hur många skador har vi nu?
3 rightare
1 Center
2 "Centrar"
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Räknar du in Fernholm som rightare, center eller "center" ?olympusPr1me skrev:samme, fällström, honken, ljungh, nilson, fernagaspo skrev:Fan hur många skador har vi nu?
3 rightare
1 Center
2 "Centrar"
Expert.
Vanligtvis blir man vansinnig på uppehållen men den här säsongen har de sannerligen varit en välsignelse.
Dubbla skydd på Sören i landslaget tack.
Dubbla skydd på Sören i landslaget tack.
Så här gör du om du vill sätta en motståndare ur spel på okänd tid. Se till att du inte får ont men försäkra dig om att målet får rejält med smärta.
Mackan fajtas med sin kille och om pucken. 3an Jensen kommer från sidan och Mackan har ingen möjlighet att skydda sig. Resultat? Trolig knäskada. Förhoppningsvis är det en lindrig grej. Annars...
Jensen ska för övrigt stängas av.

Mackan fajtas med sin kille och om pucken. 3an Jensen kommer från sidan och Mackan har ingen möjlighet att skydda sig. Resultat? Trolig knäskada. Förhoppningsvis är det en lindrig grej. Annars...
Jensen ska för övrigt stängas av.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Tycker du verkligen att den där tacklingen är ful? Jag kan inte förstå varför. Klart det smäller när man försöker bryta in mot mål sådär. Mackan gör ju inte fel heller. Klart han ska gå på mål men klart försvaren ska sätta stopp. Tycker inte någon part gjort något fel.
Expert.
Kolla sekvensen. Det är inte så som du skriver. Jensen delar ut en tackling på en kille som redan går mot en annan motspelare i kamp. Rulla den om och om igen från den vinkeln jag visar på fotot. Du ser ju att Jensen nyper till när Mackan inte har en suck att ta emot. Det blir ofta skador då. Det är respektlöst. Förstår du inte det så behöver du förstå att en juste människa ger sig inte på en annan som är helt oförberedd på det.SirDIFalot skrev:Tycker du verkligen att den där tacklingen är ful? Jag kan inte förstå varför. Klart det smäller när man försöker bryta in mot mål sådär. Mackan gör ju inte fel heller. Klart han ska gå på mål men klart försvaren ska sätta stopp. Tycker inte någon part gjort något fel.
Om Jensen hade velat avväpna Mackan i den situationen hade han bara behövt åka in och markerat. "Bogserat" bort Mackan mot sargen. Han väljer istället att proppa vår #3 i ett läge där han inte har en chans att stå upp och ta emot. Resultatet? Trolig knäskada.
Jag fattar inte hur folk kan tycka det är ok. Samma typ av beslut tar Fernholm bort från spel i, kanske evig tid. Det är respektlösheten som är värst. Folk blir svårt skadade på grund av några få individer inom sporten som inte klarar av att ta rätt beslut och bete sig juste.
Skador som uppkommer pga olyckor är en sak. Sånt går inte att göra så mycket åt.
Skador som uppkommer pga respektlöst agerande går att förebygga.
Vad gjorde ligan efter Fernholm-incidenten? Inget. 7 matcher varav 3 omvandlades till böter. Det blev straffet. I övrigt har inget hörts om hur fan de ska komma till rätta med skithögarna på isen som medvetet åker omkring och skadar andra.
Tillägg: Gissar att nån sjuk, inavlad version av Jante spelar en roll i hur förbannat flata vi är i hanterandet av vidrigheter inom sporten. Våga säg ifrån för helvete. Det är inte OK att medvetet skada andra och uppträda utan respekt för andras liv/hälsa.
Tillägg 2: Tacklingen i sig är inte överdrivet hård eller otäck. Den är rätt standard. Själva tacklingen är inte mot huvud eller allt för hård. Det är i vilken situation den delas ut som är det farliga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tacklingar aside lite... hur gick det för vår trio av spelare som skadade sig mot FBK, nån som har input? :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
Tycker vår alldeles egna mästerregissör (MagNutzzz) överreagerar en smula
Om du andas in djupt först .....och sedan ut genom näsan
så ser du att Herr Nilson tagit sig förbi sin första "övervakare" och är faktiskt på väg in mot kassen, då dyker Jensen upp och avstyr det hela.
Så tolkar jag situationen.
Tycker inte heller det går att dra några som helst paralleller men Softis-Foppas mangling av Fernholms huvud.
Där pratar vi "regelrätt" (fel) avrättning
Om du andas in djupt först .....och sedan ut genom näsan

Så tolkar jag situationen.
Tycker inte heller det går att dra några som helst paralleller men Softis-Foppas mangling av Fernholms huvud.
Där pratar vi "regelrätt" (fel) avrättning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
markus ljungh ?@markusljungh 55m55 minutes ago
@jojDIF nästa match ska inte vara några problem
@jojDIF nästa match ska inte vara några problem
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Hoppad Fällström är tillbaka efter uppehållet, saknar han mest av dom skadade inkl Samuelsson.
Ingen info på hemsidan om skadorna? Någon som vet status på honken, nilson, alvarez, samme och fällström?