Hoppas Lindström och en till toppback på g. Sen Holm på det.Boven skrev: ↑2025-05-17 22:15:20Som 3a eller 4a håller jag med om att det är en bra värvning, är han tänkt att vara 1a eller 2a är jag mer tveksam.dr111DIF skrev: ↑2025-05-17 22:04:48Ja det kontot slänger ur sig vad som helst. Bortsett från det är det lire för mycket rök för att inte vara eld kring Holm. Han lär vara en i Wikegårds "kö".
Bra värvning, men vi får hoppas tiden i gnällbältet var ledningsdysfunktion och inte början på ett sluttande plan för en nu 34-åring.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Så?mb81 skrev: ↑2025-05-18 10:11:06Hoppas Lindström och en till toppback på g. Sen Holm på det.Boven skrev: ↑2025-05-17 22:15:20Som 3a eller 4a håller jag med om att det är en bra värvning, är han tänkt att vara 1a eller 2a är jag mer tveksam.dr111DIF skrev: ↑2025-05-17 22:04:48Ja det kontot slänger ur sig vad som helst. Bortsett från det är det lire för mycket rök för att inte vara eld kring Holm. Han lär vara en i Wikegårds "kö".
Bra värvning, men vi får hoppas tiden i gnällbältet var ledningsdysfunktion och inte början på ett sluttande plan för en nu 34-åring.
Holm- R back
Sissons- Lindström
Ragge- Berg
Blixt - Kroghdal
Hammarlund
-
Silly Season 2025/26
Tveksamt vi kan inte ha 9 seniorbackar hemma. Minst en måste bort. Tror man kan lösa lån eller någon som kan ta över Blixt eller Kroghdals kontraktOsten östlund skrev: ↑2025-05-18 10:52:49Så?mb81 skrev: ↑2025-05-18 10:11:06Hoppas Lindström och en till toppback på g. Sen Holm på det.Boven skrev: ↑2025-05-17 22:15:20Som 3a eller 4a håller jag med om att det är en bra värvning, är han tänkt att vara 1a eller 2a är jag mer tveksam.dr111DIF skrev: ↑2025-05-17 22:04:48Ja det kontot slänger ur sig vad som helst. Bortsett från det är det lire för mycket rök för att inte vara eld kring Holm. Han lär vara en i Wikegårds "kö".
Holm- R back
Sissons- Lindström
Ragge- Berg
Blixt - Kroghdal
Hammarlund
-
Silly Season 2025/26
Hockeynews har spekulerat i att Kroghdal och Hammarlund ev. försvinner?Galning1998 skrev: ↑2025-05-18 11:05:38Tveksamt vi kan inte ha 9 seniorbackar hemma. Minst en måste bort. Tror man kan lösa lån eller någon som kan ta över Blixt eller Kroghdals kontraktOsten östlund skrev: ↑2025-05-18 10:52:49Så?mb81 skrev: ↑2025-05-18 10:11:06Hoppas Lindström och en till toppback på g. Sen Holm på det.Boven skrev: ↑2025-05-17 22:15:20Som 3a eller 4a håller jag med om att det är en bra värvning, är han tänkt att vara 1a eller 2a är jag mer tveksam.dr111DIF skrev: ↑2025-05-17 22:04:48
Ja det kontot slänger ur sig vad som helst. Bortsett från det är det lire för mycket rök för att inte vara eld kring Holm. Han lär vara en i Wikegårds "kö".
Holm- R back
Sissons- Lindström
Ragge- Berg
Blixt - Kroghdal
Hammarlund
Silly Season 2025/26
Undrar om man undersöker möjligheten att låna ut Klasen? eller om nån vill ta över honom? alternativt utköp? Att Dicken får gå men Klasen blir kvar svider i mina ögon. Klasen är väldigt upp och ner och han backchecking lämnar mycket att önska.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Klasen kommer att bli kvar
Om jag tolkar wiken Kimby rätt så kommer mycket av PP
Handla om Klasen i SHL
Kan inte säga varifrån det kommer men jag har hört det från nogon med insyn
Och Kruger Klasen kommer med största sannolikhet fortsätta
Klasen 1 P per match
Den spelare som är mest sevärd i hela laget
Om man gämför honnom med barnen som försvann helt i slutspelet.
The DIF ONE
-
Silly Season 2025/26
Klart Klasen ska vara kvar, varför i hela friden skulle han lånas ut? Dumheter! Man dumpar inte lagets offensiva lok i tre säsonger. Han kommer garanterat att leverera i SHL också, kanske till och med bättre när han nu kommer till en liga med mer uppstyrt spel där inte så mycket går på chans som i allsvenskan.
Av forwards under kontrakt är det väl Hampus Larsson och Brodin som är frågetecken. Larsson kommer sannolikt att lånas ut - men Brodin är jag väldigt tveksam till ska ta en plats i truppen. Jag skulle säga så här, går Brodin in på 12 forwards har Wikegård misslyckats på värvingsfronten.
Av forwards under kontrakt är det väl Hampus Larsson och Brodin som är frågetecken. Larsson kommer sannolikt att lånas ut - men Brodin är jag väldigt tveksam till ska ta en plats i truppen. Jag skulle säga så här, går Brodin in på 12 forwards har Wikegård misslyckats på värvingsfronten.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det går ju också att jämföra istid och huruvida man faktiskt spelade powerplay för att få en mer rättvis bild av produktion.GULD skrev: ↑2025-05-18 14:50:33Klasen kommer att bli kvar
Om jag tolkar wiken Kimby rätt så kommer mycket av PP
Handla om Klasen i SHL
Kan inte säga varifrån det kommer men jag har hört det från nogon med insyn
Och Kruger Klasen kommer med största sannolikhet fortsätta
Klasen 1 P per match
Den spelare som är mest sevärd i hela laget
Om man gämför honnom med barnen som försvann helt i slutspelet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
SSK har ju fått in ngr tunga sponsorer nu. Kanske kan ta Brodin, samt betala ngr tusenlappar av hans kontrakt?Rådgivaren skrev: ↑2025-05-18 15:02:29 Klart Klasen ska vara kvar, varför i hela friden skulle han lånas ut? Dumheter! Man dumpar inte lagets offensiva lok i tre säsonger. Han kommer garanterat att leverera i SHL också, kanske till och med bättre när han nu kommer till en liga med mer uppstyrt spel där inte så mycket går på chans som i allsvenskan.
-
Silly Season 2025/26
Lär ju inte hända men. Georgsson är inte dum inteOsten östlund skrev: ↑2025-05-18 15:06:01SSK har ju fått in ngr tunga sponsorer nu. Kanske kan ta Brodin, samt betala ngr tusenlappar av hans kontrakt?Rådgivaren skrev: ↑2025-05-18 15:02:29 Klart Klasen ska vara kvar, varför i hela friden skulle han lånas ut? Dumheter! Man dumpar inte lagets offensiva lok i tre säsonger. Han kommer garanterat att leverera i SHL också, kanske till och med bättre när han nu kommer till en liga med mer uppstyrt spel där inte så mycket går på chans som i allsvenskan.
Silly Season 2025/26
Vore berikande nu mee en Wikegård infar. Är jäklig stiltje eller är man bara otålig då andra lag härjar friskt på sillymarknaden. De namn det viskas om är väl mer än godkänt om de går i lås. Men vi behöver fler tunga investeringar så vår nyetablering i SHL inte bara blir ettårig. Bra med lite hype till säsonkortsförsäljniangen oxå
Kämpa DIF !!!

Kämpa DIF !!!
Silly Season 2025/26
Dick är för skadedrabbad för att ha med upp i SHL. Spelade endast 29/52 matcher och körde sönder sig på smärtdämpande sprutor i slutspelet.
Nej, kan inte ha trasiga spelare med upp.
Silly Season 2025/26
Du missade min poäng, jag kanske var otydlig. Är OK med att Dick inte kommer med upp i SHL, men jag tycker inte Klasen ska med heller.
Håller med det du skriver.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Silly Season 2025/26
Klasen har ju kontrakt och Dick har det inte. Hade deras kontraktsituation varit motsatt tror jag utfallet hade varit därefter.
Det känns som Klasen är en rätt billig PP-krydda i SHL dessutom. Dick ser jag som 50/50 att vi får se honom igen lagom till mellandagarna

-
Silly Season 2025/26
Chabo skrev: ↑2025-05-18 17:12:30Klasen har ju kontrakt och Dick har det inte. Hade deras kontraktsituation varit motsatt tror jag utfallet hade varit därefter.
Det känns som Klasen är en rätt billig PP-krydda i SHL dessutom. Dick ser jag som 50/50 att vi får se honom igen lagom till mellandagarna![]()
Jag tror att Dick/Thore har spelat klart för oss. Sen är det känslor, någonstans är dom kvar i våra positiva minen. Vi vill se dom spela.
Jag tänker att gör ngn av dom comeback? Då ligger vi inte bra till i serien!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-05-18 18:11:56, redigerad totalt 1 gånger.