Säsongen 23/24
-
Säsongen 23/24
Egentligen är ju hela den här grejen med att lagen börjar sälja av spelare helt åt helvete.
Lag som Tingsryd, Västervik, Kristianstad, Östersund osv. De ligger hela tiden och skvalpar över vattenytan i Hockeyallsvenskan, på gränsen till att klara elitlicensen (vad man hört) och det finns ju helt ärligt inte en realistisk chans att de skulle klara av SHL även om de skulle skrälla i ett slutspel.
Man ser ju inget lag i ingenmannsland i SHL som börjar sälja av toppspelare på det sättet, alla vill ju nå SM-guld, oavsett om det är via Kvart direkt eller via Play In.
Det här uttalandet från sportchef Willy i Hockeynews är ju bara trams:
"I en publicering på hemsidan klargör Tingsryd AIF nu vad som gäller.
– Att vi är topp tio och kvalar mot SHL, säger Willy Berglund i Tingsryds sportgrupp.
Angående om spelarna har tron på det – och inte sneglar nedåt:
– Vi har sju av nio poäng, det är bevis på att de tror att vi ska uppåt i tabellen, säger Willy Berglund, och tillägger
Om nåt skulle kunna ändra på inställningen.
– Visst, en jätte-jättesumma. Och det har jag inte hört talas om, säger Willy Berglund"
Skulle gärna se ett internt fönster i Hockeyallsvenskan framöver runt 15 Januari, då man inte kan värva från lagen i ligan. Det hindrar skitlag som Tingsryd att kräva jättesummor för att man kan.
För vad? För att ni ska ligga runt 10-12 plats nästa säsong igen?
Vill Hockeyallsvenskan mäta sig med SHL så är det dags man sätter upp lite stadgar för vad som krävs av varje förening. Alla måste ju spela i Hockeyallsvenskan med målsättning att gå upp till SHL. Vi kan inte ha lag som bara nöjer sig med att spela här. Det drar ner hela intresset.
Tror Hockeyallsvenskan som liga hade mått jättebra av att dra ner antal lag till högst 10-12 st.
Lag som Tingsryd, Västervik, Kristianstad, Östersund osv. De ligger hela tiden och skvalpar över vattenytan i Hockeyallsvenskan, på gränsen till att klara elitlicensen (vad man hört) och det finns ju helt ärligt inte en realistisk chans att de skulle klara av SHL även om de skulle skrälla i ett slutspel.
Man ser ju inget lag i ingenmannsland i SHL som börjar sälja av toppspelare på det sättet, alla vill ju nå SM-guld, oavsett om det är via Kvart direkt eller via Play In.
– Att vi är topp tio och kvalar mot SHL, säger Willy Berglund i Tingsryds sportgrupp.
– Vi har sju av nio poäng, det är bevis på att de tror att vi ska uppåt i tabellen, säger Willy Berglund, och tillägger
– Visst, en jätte-jättesumma. Och det har jag inte hört talas om, säger Willy Berglund"
Skulle gärna se ett internt fönster i Hockeyallsvenskan framöver runt 15 Januari, då man inte kan värva från lagen i ligan. Det hindrar skitlag som Tingsryd att kräva jättesummor för att man kan.
Vill Hockeyallsvenskan mäta sig med SHL så är det dags man sätter upp lite stadgar för vad som krävs av varje förening. Alla måste ju spela i Hockeyallsvenskan med målsättning att gå upp till SHL. Vi kan inte ha lag som bara nöjer sig med att spela här. Det drar ner hela intresset.
Tror Hockeyallsvenskan som liga hade mått jättebra av att dra ner antal lag till högst 10-12 st.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Alltså fy. Har en sån känsla att vi tappar SHL-platsen på grund av målvaktssituationen igen.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 23/24
Ja, till och med att lyckas tredjeregistrera en SHL-målvakt känns avlägsnet.Mattias_87 skrev: ↑2024-02-13 11:35:25 Alltså fy. Har en sån känsla att vi tappar SHL-platsen på grund av målvaktssituationen igen.
Vi får ställa hoppet till att Andrén når någon sjuk toppform till slutspelet där ingen fattar någonting, allt bara stämmer, typ.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 23/24
Jag ställer hellre Hävelid än Andrén faktiskt. Tycker Hävelids prestationer har blivit klart bättre, detsamma går inte att säga om Andrén.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-13 11:38:27Ja, till och med att lyckas tredjeregistrera en SHL-målvakt känns avlägsnet.Mattias_87 skrev: ↑2024-02-13 11:35:25 Alltså fy. Har en sån känsla att vi tappar SHL-platsen på grund av målvaktssituationen igen.
Vi får ställa hoppet till att Andrén når någon sjuk toppform till slutspelet där ingen fattar någonting, allt bara stämmer, typ.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 23/24
Skulle säga att vi tappar SHL-platsen för att vi inte är tillräckligt skickliga och för att vi saknar smuts.
Ta bort #32 och #86…och vips är 95% av kreativiteten i väck, vilket blir på tok för sårbart i ett långt slutspel
Sedan hjälper det ju inte att målvakterna ligger på samma mellanmjölksnivå
Vi har en rätt bra Allsvensk trupp, men i matcher bäst av 7 mot SHL-mässigt motstånd som Brynäs kommer vi väga lätt
Historiskt sett, om du missar direkt återtåg så tar det tid att ta klivet tillbaka, vi är bara inne på år 2
Ta bort #32 och #86…och vips är 95% av kreativiteten i väck, vilket blir på tok för sårbart i ett långt slutspel
Sedan hjälper det ju inte att målvakterna ligger på samma mellanmjölksnivå
Vi har en rätt bra Allsvensk trupp, men i matcher bäst av 7 mot SHL-mässigt motstånd som Brynäs kommer vi väga lätt
Historiskt sett, om du missar direkt återtåg så tar det tid att ta klivet tillbaka, vi är bara inne på år 2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 23/24
Just Tingsryd är väl värst nu?Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-13 09:44:00 Egentligen är ju hela den här grejen med att lagen börjar sälja av spelare helt åt helvete.
Man skriver kontrakt med en "supporterspelare" som supportrar och möjligen företagare sparat ihop till. Den snubben har då en "out" för att gå till en bättre liga och utnyttjar det.
Hur förväntar sig TAIF att deras fans ska agera nästa gång "supporterspelare" kommer på tal?
Just TAIF säger sig ska värva, men har väl noll trovärdighet kvar numera.
Almtuna och Västervik vet man ju hur de kommer agera och de går i konkurs annars. Ett alternativ hade varit att hockeyförbundet satt ned foten och krävt att fördelningen av tv-pengarna skulle fördelas mycket bättre än 95/5 som det är nu till förmån för SHL. (Ja, de förhandlar inbördes, men ingen annan operatör än den som driver SHL orkar ta på sig rollen, så i praktiken dödar man HA).
Säsongen 23/24
Tabell inbördes kvartsfinallag:
1. Löven 1,94 p/match
2. DIF 1,75
3. Brynäs 1,56
4. Mora 1,53
5. aik 1,41
6. Sötälje 0,81
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Det är de lagen de kommer möta i kvartsfinal mest troligt, så de får en lätt första runda.
För det är 8 lag i kvartsfinalerna såklart och de sex som räknas är de sex som slipper play-in.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt
Säsongen 23/24
Sades väl om DIF förra året också...Ridderwall77 skrev: ↑2024-02-13 16:46:05 Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt
Säsongen 23/24
Så mycket skönare att slå ett Brynäs med hybris då.Ridderwall77 skrev: ↑2024-02-13 16:46:05 Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 23/24
Ok, glider ner till Mälarhöjdens IP och hälsar grabbarna att dom kan packa ihop trunkarna för säsongen. Någon inavlad Gävlebo har nämligen hittat in i forumet och kommit med samma knivskarpa analys som manijocken haft sedan septemberRidderwall77 skrev: ↑2024-02-13 16:46:05 Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt
Sväva i det blå
Säsongen 23/24
thelinho skrev: ↑2024-02-13 17:03:27Ok, glider ner till Mälarhöjdens IP och hälsar grabbarna att dom kan packa ihop trunkarna för säsongen. Någon inavlad Gävlebo har nämligen hittat in i forumet och kommit med samma knivskarpa analys som manijocken haft sedan septemberRidderwall77 skrev: ↑2024-02-13 16:46:05 Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt![]()

Säsongen 23/24
Skulle snarare säga att 100% av dina inlägg handlar om Brynäs.Ridderwall77 skrev: ↑2024-02-13 16:46:05 Jag har blivit kallat troll o allt annat bara för att jag är ny och alla inlägg handlar om Brynäs, 80% av alla inlägg handlar om Brynäs, men fakta, Brynäs värvar till ett redan kanongäng, om jag läst rätt kommer dom ha 3 kedjor lika bra som vår första, lägg ner denna säsong, inget lag kan slå Brynäs, lägg kulorna på nästa säsong, det är kört, kolla deras nyförvärv och troliga startfemmorna framåt, dom skulle fanimej vara top 6 i Shl, OBS inget troll bara realistiskt
Hos vissa är glaset alltid halvfullt, Tillämpa lite av din egen teori innan du tänker skriva ett inlägg, varför skriva när du aldrig når fram med ditt budskap

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience