Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Håller med om att Eklund är bortkastad som center. Han kommer just nu ingenstans. Trampar vatten.

Sedan går jag MYCKET hellre in i ett kval med Dick i laguppställningen än Carey.
Dick bidrar lite just nu, men det är ju inget konstigt. Han kom in med ett glädjerus och lekte av sig första matcherna.
Verkligheten (otränad) kom ikapp och nu går det tungt. Men det finns bara en väg ur, och det är att spela honom konsekvent.
Han kommer sakta men säkert bara bli bättre i takt med att orken kommer tillbaka. Men benen ser blytunga ut för stunden. :D

Carey ser ju inte ut att vilja vara här. Lyckades slå knut på sig själv igår och gav Saik ett rätt avgörande mål .
Tar märkliga beslut ute på isen. Har karln någon styrka alls? Inget spelsinne som sticker ut, har knapp sett honom skjuta, inget vidare närkampsspel.
Värdelös scouting.
Tycker att en dålig Axelsson är i nivå med Carey. Enkelt val i min bok.

Sedan har jag hellre en glad Dick före och efter matcherna. Han är säkerligen en av de viktigaste moralhöjarna i laget.
Klart han tappar en hel del av det om han bänkas till förmån från en medioker amerikan.
Och mycket av det som sker PÅ isen är grundat UTANFÖR isen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

m0ng00se skrev: 2022-02-18 09:55:25

har gjort en liten excelsnurra och tippat resterande matcher. lite med hjärtat och lite med hjärnan (övervikt hjärtat kanske?). Moddade lite i min ursprungliga tippning (som var lite för pessimistisk) så jag fick ett snittpoäng på återstående matcher i paritet med vad vi ligger på nu, alltså 1,7ppm och då hamnar vi på en slutpoäng på 60 inspelade poäng vilket kanske kan rädda oss ovanför strecket

5 senaste säsongerna
20/21 klarade sig Linköping på 62 p, Brynäs under på 57p
19/20 klarade sig Brynäs på 60 p. Leksand under på 49p
18/19 klarade sig Linköping på 67p, Mora under på 60p
17/18 klarade sig Örebro på 58p, MOra under på 51p
16/17 klarade sig Örebro på 53p, Rögle under på 47p (sjukt att Rögle blivit en maktfaktor på så kort tid)

Min tippning. Starka hemma nu och publiken bär oss och starkt psyke att vi kommit in på ett vinnande spår så vi tar urstarka 3poäng i samtliga återstående möten med Timrå och Malmö (utopi kanske, fetade nedan)

Djurgården vs Linköping 3p
SAIK vs Djurgården 0p
Djurgården vs Malmö 3p
Brynäs vs Djurgården 2p
Luleå vs Djurgården 1p
Djurgården vs Färjestad 2p
Djurgården vs Frölunda 2p
Timrå vs Djurgården 3p
Djurgården vs Timrå 3p

Leksand vs Djurgården 1p
Djurgården vs Örebro 1p
Malmö vs Djurgården 3p
Frölunda vs Djurgården 0p
Oskarshamn vs Djurgården 0p

för 3 veckor sen var jag HELT inställd på kvalspel men nu lever man ju på hoppet men är det ett falskt hopp tror ni?
Vill bara meddela att allt går enligt plan;) 2 av 2 rätt hittills. nu tar vi malmö imorrn!

Foooorrrzzzzaaa
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 10:38:30 Håller med om att Eklund är bortkastad som center. Han kommer just nu ingenstans. Trampar vatten.

Sedan går jag MYCKET hellre in i ett kval med Dick i laguppställningen än Carey.
Dick bidrar lite just nu, men det är ju inget konstigt. Han kom in med ett glädjerus och lekte av sig första matcherna.
Verkligheten (otränad) kom ikapp och nu går det tungt. Men det finns bara en väg ur, och det är att spela honom konsekvent.
Han kommer sakta men säkert bara bli bättre i takt med att orken kommer tillbaka. Men benen ser blytunga ut för stunden. :D

Carey ser ju inte ut att vilja vara här. Lyckades slå knut på sig själv igår och gav Saik ett rätt avgörande mål .
Tar märkliga beslut ute på isen. Har karln någon styrka alls? Inget spelsinne som sticker ut, har knapp sett honom skjuta, inget vidare närkampsspel.
Värdelös scouting.

Sedan har jag hellre en glad Dick före och efter matcherna. Han är säkerligen en av de viktigaste moralhöjarna i laget.
Klart han tappar en hel del av det om han bänkas till förmån från en medioker amerikan.
Carey har sina uppsidor men han har tyvärr också sina baksidor. Jag håller helt och fullt med om Dick och jag tycker absolut inte att han sett särskilt dålig ut. Han gick inte bort sig och hade några rent hockeymagiska ögonblick tillsammans med Lekkerimäki nu senast även om det inte renderade i något.

Sen är Dick verkligen inte en serielunkslirare utan han tenderar att hitta en nivå över SHL-klass när det väl hettar till så absolut Dick i ett kval före Carey om man skall välja. MEN med det sagt så kan vi inte ha spelare som mentalt är på serielunksnivå när vi slåss om en chans, om än liten, att undvika kvalspel men det gäller många i laget och inte bara Dick.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

Men vad är Careys uppsidor då? Jag ser verkligen ingenting överhuvudtaget. Långsam, svag, osmart, dåligt skott, noll speluppfattning och dålig inställning....
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Tror inte vi kommer behöva bänka någon. Blir säkert en ny skada/allvarlig sjukdom snart iallafall så att alla behövs.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2022-02-23 11:29:35 Men vad är Careys uppsidor då? Jag ser verkligen ingenting överhuvudtaget. Långsam, svag, osmart, dåligt skott, noll speluppfattning och dålig inställning....
Tycker verkligen inte att han är långsam. Bra på rören och byter åkriktning på ett lurigt sätt. Speluppfattningen är också hygglig (flexibel nog för ett vettigt tvåvägsspel).
Däremot har han inte gjort så bra ifrån sig på senaste och misstaget mot Malmö var ju lite pricken över i. Inställningen vet jag inget om.
Det är dipparna och missar som fäller betyget snarare än generella brister.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Praetori skrev: 2022-02-23 11:23:05
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 10:38:30 Håller med om att Eklund är bortkastad som center. Han kommer just nu ingenstans. Trampar vatten.

Värdelös scouting.

Carey har sina uppsidor men han har tyvärr också sina baksidor. Jag håller helt och fullt med om Dick och jag tycker absolut inte att han sett särskilt dålig ut. Han gick inte bort sig och hade några rent hockeymagiska ögonblick tillsammans med Lekkerimäki nu senast även om det inte renderade i något.

Sen är Dick verkligen inte en serielunkslirare utan han tenderar att hitta en nivå över SHL-klass när det väl hettar till så absolut Dick i ett kval före Carey om man skall välja. MEN med det sagt så kan vi inte ha spelare som mentalt är på serielunksnivå när vi slåss om en chans, om än liten, att undvika kvalspel men det gäller många i laget och inte bara Dick.
Alla spelare på denna nivå har väl någon form av styrka, så i det var jag väl något överdrivet kritisk mot Carey. Emellanåt gör han riktigt bra grejor, men vem gör inte det? Han är ojämn och jag ser inte varför han helt plötsligt ska höja sig nämnvärt. Till skillnad mot Dick som ska kunna bli allt mer i matchform. Dick tar också många kloka beslut där ute på isen. Ger inte bort många puckar i blindo. Spelgeni deluxe.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 11:59:21 Alla spelare på denna nivå har väl någon form av styrka, så i det var jag väl något överdrivet kritisk mot Carey. Emellanåt gör han riktigt bra grejor, men vem gör inte det? Han är ojämn och jag ser inte varför han helt plötsligt ska höja sig nämnvärt. Till skillnad mot Dick som ska kunna bli allt mer i matchform. Dick tar också många kloka beslut där ute på isen. Ger inte bort många puckar i blindo. Spelgeni deluxe.
Ja jag skrev ju det "Jag håller helt och fullt med om Dick och jag tycker absolut inte att han sett särskilt dålig ut. Han gick inte bort sig och hade några rent hockeymagiska ögonblick tillsammans med Lekkerimäki nu senast även om det inte renderade i något."

Sen diskuterar vi ju inte direkt två ledande spelare i laget. De intar en mittenposition eller nedre botten i SHLs jumbo (beroende på vilka stats och ingripanden vi tittar på). :lol:
MEN med det sagt så vet man ju vilken nivå som Dick KAN komma upp i och det är mindre troligt att Carey plötsligt plockar fram den typen av spel som Dick drog fram när han ledde DIF till seger mot Färjestad halvt på egen hand för ett par år sedan.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 11:59:21
Praetori skrev: 2022-02-23 11:23:05

Värdelös scouting.

Alla spelare på denna nivå har väl någon form av styrka, så i det var jag väl något överdrivet kritisk mot Carey. Emellanåt gör han riktigt bra grejor, men vem gör inte det? Han är ojämn och jag ser inte varför han helt plötsligt ska höja sig nämnvärt. Till skillnad mot Dick som ska kunna bli allt mer i matchform. Dick tar också många kloka beslut där ute på isen. Ger inte bort många puckar i blindo. Spelgeni deluxe.
Jo han är ojämn precis som varenda spelare i DIF. Det är antingen himmel eller pannkaka.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Praetori skrev: 2022-02-23 12:18:24
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 11:59:21 Alla spelare på denna nivå har väl någon form av styrka, så i det var jag väl något överdrivet kritisk mot Carey. Emellanåt gör han riktigt bra grejor, men vem gör inte det? Han är ojämn och jag ser inte varför han helt plötsligt ska höja sig nämnvärt. Till skillnad mot Dick som ska kunna bli allt mer i matchform. Dick tar också många kloka beslut där ute på isen. Ger inte bort många puckar i blindo. Spelgeni deluxe.
Ja jag skrev ju det "Jag håller helt och fullt med om Dick och jag tycker absolut inte att han sett särskilt dålig ut. Han gick inte bort sig och hade några rent hockeymagiska ögonblick tillsammans med Lekkerimäki nu senast även om det inte renderade i något."

Sen diskuterar vi ju inte direkt två ledande spelare i laget. De intar en mittenposition eller nedre botten i SHLs jumbo (beroende på vilka stats och ingripanden vi tittar på). :lol:
MEN med det sagt så vet man ju vilken nivå som Dick KAN komma upp i och det är mindre troligt att Carey plötsligt plockar fram den typen av spel som Dick drog fram när han ledde DIF till seger mot Färjestad halvt på egen hand för ett par år sedan.
Otydligt av mig. Tanken med inlägget var mer en kommentar till det du skrev. Inte menat som att vi hade varsin ståndpunkt.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Ingen Händemark eller Emil Sylvegård mot oss imorgon enligt Madhawk.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

EspenK skrev: 2022-02-23 13:45:55 Ingen Händemark eller Emil Sylvegård mot oss imorgon enligt Madhawk.
Bra, vi slipper även tyrvänen mot Lule 1 mars, han fick 4 matchers avstängning
GULD
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Ang Harry Potter !

Arbetstillstånd. ?
Utrustning ?
Vart ska han in i för kedja. ?

Obs ! I morgon ska Hovet fyllas till sista plats !
The DIF ONE
Grabben från Söder

Säsongen 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Dick ska spela imorgon. Han kommer vara galen i en sån måste-match, hoppas det blir riktigt grisig och jävlig tillställning.
Döden

Säsongen 21/22

Inlägg av Döden »

Grabben från Söder skrev: 2022-02-23 21:34:16 Dick ska spela imorgon. Han kommer vara galen i en sån måste-match, hoppas det blir riktigt grisig och jävlig tillställning.
Hoppas han inte flippar och tar dumma utvisningar bara, det kommer vi INTE ha råd med
Skriv svar