Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av BaronVonDif »

Linkans sista match för DIF på onsdag eller tror ni att han avslutade karriären i fredags?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Staten

Inlägg av Staten »

BaronVonDif skrev:Linkans sista match för DIF på onsdag eller tror ni att han avslutade karriären i fredags?
Rätt övertygad om att han har gjort sin sista match för Djurgårn, och för karriären.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel, jag misstycker faktiskt om Linkan. För mig är han fortfarande en lika stor spelare som innan, man får bara inse att han är för gammal och att det blev ett år för mycket. En felchansning helt enkelt.

Han har ju knappt lirat så jag kan lätt radera denna Linkan-säsong ur minnet faktiskt. Tack för allt och som sagt, skönt att han nu lägger klubban på hyllan (?) så vi slipper det störningsmomentet. Lägg degen på en elak back med vinnarskalle som får laget med sig.
Staten

Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter m

Inlägg av Staten »

SkönaDjurgårn skrev:
Han har ju knappt lirat så jag kan lätt radera denna Linkan-säsong ur minnet faktiskt. Tack för allt och som sagt, skönt att han nu lägger klubban på hyllan (?) så vi slipper det störningsmomentet. Lägg degen på en elak back med vinnarskalle som får laget med sig.
Det värsta är att den degen lär försvinna rätt i tomma intet då vi får dra ner lönebudgeten nästa år. Säg att hans lön tar upp en miljon. Det räcker garanterat inte som nedskärning utan det måste skäras ytterligare i spelares löner. Vi ska nog ner minst 25% i lönebudget.
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Vänta lite här. Har Sörensen en elitserie-klausul i sitt kontrakt, eller sitter ni bara och gissar?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Nummer19 skrev:Vänta lite här. Har Sörensen en elitserie-klausul i sitt kontrakt, eller sitter ni bara och gissar?
Mycket handlar nog om sunt förnuft. Har DIF lyckats skriva ett längre kontrakt med Sörensen utan ES-klausul så är det grymt bra gjort.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Daniel, jag misstycker faktiskt om Linkan. För mig är han fortfarande en lika stor spelare som innan, man får bara inse att han är för gammal och att det blev ett år för mycket. En felchansning helt enkelt.

Jag hoppas det kommer vara så. Men just nu kommer jag nog bara minnas hur han gnällde öppet i media om att få komma hem till Djurgården för att sedan vara totalt omotiverad när han var här och prata på twitter om att "nästa år vid den här tidpunkten är man på Thailand" och sedan erkänna att han var omotiverad att göra dom "tråkiga" bortamatcherna. Trots att han typ uttryckligen sa att det inte skulle bli några problem. Lägg därtill förmodligen högst lön i hela laget och inte orkat spela hälften av matcherna på grund av skador. Övertygad om att han bara hade kunnat "köra" lite mer. Vilken 39-åring spelar inte med småskador liksom? Usch, så tråkigt slut.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Daniel, jag misstycker faktiskt om Linkan. För mig är han fortfarande en lika stor spelare som innan, man får bara inse att han är för gammal och att det blev ett år för mycket. En felchansning helt enkelt.

Jag hoppas det kommer vara så. Men just nu kommer jag nog bara minnas hur han gnällde öppet i media om att få komma hem till Djurgården för att sedan vara totalt omotiverad när han var här och prata på twitter om att "nästa år vid den här tidpunkten är man på Thailand" och sedan erkänna att han var omotiverad att göra dom "tråkiga" bortamatcherna. Trots att han typ uttryckligen sa att det inte skulle bli några problem. Lägg därtill förmodligen högst lön i hela laget och inte orkat spela hälften av matcherna på grund av skador. Övertygad om att han bara hade kunnat "köra" lite mer. Vilken 39-åring spelar inte med småskador liksom? Usch, så tråkigt slut.
Ja, exakt så. Jag är så fruktansvärt bittert besviken på Linkans agerande den här säsongen så jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Det gick tydligen bra att vara motiverad i KS förra året med Timrå och spela ner DIF för att kunna "spela till sig" ett nytt kontrakt, men det gick tydligen inte att motivera sig alls den här säsongen. Ledande spelare i laget som inte känner någon motivation? Skräckinjagande uselt.

Nä för mig är Linkan lika med luft efter det här fiaskot. Smärtar oerhört att skriva det men det är så jag känner.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Okej jag förstår vad ni menar, jag är också extremt besviken på Linkan. Med facit i hand skulle han inte kommit tillbaka till den här säsongen.
Men som sagt, jag väljer att tänka bort det och istället minnas allt fantastiskt han gjort för oss förr i tiden. Gudabenådad spelare som uppenbarligen blivit lite väl divig och egoistisk och spelade ett år för länge.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Okej jag förstår vad ni menar, jag är också extremt besviken på Linkan. Med facit i hand skulle han inte kommit tillbaka till den här säsongen.
Men som sagt, jag väljer att tänka bort det och istället minnas allt fantastiskt han gjort för oss förr i tiden. Gudabenådad spelare som uppenbarligen blivit lite väl divig och egoistisk och spelade ett år för länge.
Stort. Stort av dig, jag kan inte riktigt se det på samma sätt när hans lön garanterat var den största i laget. Går liksom inte att förbise att vi kunde skaffat oss någon betydligt bättre spelare för samma pengar som faktiskt kunde varit tungan på vågen när det hela skulle summeras...
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Värst vad alla är besvikna på Linkan då. Jag måste säga att jag är så grymt besviken på Börje. Han är så jävla kass så jag skulle dra på han en smäll. Det är sant det. Någon som vet om det finns substans i ryktena kring Erik Gustafsson till Frölunda?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Rudi skrev:Värst vad alla är besvikna på Linkan då. Jag måste säga att jag är så grymt besviken på Börje. Han är så jävla kass så jag skulle dra på han en smäll. Det är sant det. Någon som vet om det finns substans i ryktena kring Erik Gustafsson till Frölunda?
Det hoppas vi, indianen ska spela för indianerna.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Rudi skrev:Värst vad alla är besvikna på Linkan då. Jag måste säga att jag är så grymt besviken på Börje. Han är så jävla kass så jag skulle dra på han en smäll. Det är sant det. Någon som vet om det finns substans i ryktena kring Erik Gustafsson till Frölunda?
Tranås-Börje?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag måste säga att jag är oerhört förvånad att "hatet" med Linkan under detta år inte varit större och framför allt nu efterhand. Se bara på Mackan Nilson ifjol. Men nu riktas de största glåporden mot spelare som Erik och Åberg. Sjukt märkligt.
Expert.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Jag kan bara instämma i "hyllningskören" till Linkan. Tycker faktiskt att han personifierar den här säsongen som jag benämner till "Glaspsykenas säsong". I Linkans fall var han så klen psykiskt att han inte orkade motivera sig, för klubben han säger sig älska.. under vårt största hundår på evigheter.

Var det INGEN annan som reagerade på att han inte ens deltog i den sociala aktiviteten här om dagen, när laget skulle åka go-cart? Då stod han och såg skön ut i en dunjacka, och ville "släppa fram de yngre". Du är inte i Djurgården säsong 12/13 för att släppa fram de yngre, varken på gocart-banan eller på isen. Du är här för att LEDA de yngre, att vara en framstående spelare och personlighet som leder vägen. Det är för dåligt.

Det största "intrycket" han gjorde denna säsong var att starta ett ramaskri i media och i sociala medier om några på läktaren som inte gillade vad de såg. Hårda ord var det säkert, framför fel personer - men denna säsong har han heller inte gjort sig förtjänt av särskilt många superlativ. I år ville han inte spela ishockey, men han spelade ändå - i plåtskridskor och med gjutjärnsklubba.. samtidigt som han ANTAGLIGEN var vår största lönepost.

Folk hänger ut en ung spelare som Erik istället, som spelat för en "kontorslön" - och som gjort det OERHÖRT bra vid tillfällen.. men som inte var stark nog psykiskt att spela sitt spel när det som mest gällde. Det kräks jag på.
Skriv svar