Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Highwind

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Highwind »

Ang. Zigomanis

Enorm tekare men hade problem med passningsspelet i offensiv zon. Gjorde en bra match mot HV i finalspelet men var också petad någon eller några matcher.

En personlig favorit men jag ser det som en högoddsare att vi får se honom i DIF igen.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Zigomanis är inte den spelare vi söker! Dyr och långsam. Med tanke på vad han kostade var han en floppvärvning i mina ögon.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Däremot tycker jag att vi ska spänna de ekonomiska musklerna, ta in extern kapital om det krävs, för att få tillbaka Thoresen. Vet inte vad han skulle tjäna i Kloten, men ger vi honom ett kontrakt motsvarande Widing, kanske något mer (med hjälp utifrån), så tror jag att han skulle överväga att spela här. Fast det klart, det är en kortsiktig värvning, han lär sticka efter säsongen. Ambivalent m.a.o.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Förövrigt tycker jag att det är helt orimligt att förlänga kontraktet med Falk. Det är dags att säga adjö och tacka för lång och trogen tjänst i Dif. En perfekt ersättare hittas i Andreas Falk.

I fortsättningen kan du väl skriva allt i samma inlägg? //MOD
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Boorks chatt:

"Stene: Niklas Persson till Djurgården? Vad tror du om det?
Leif Boork: Det låter spännande och bra. Morbror Kenta Nilsson har spelat där och Niklas är ju från Ösmo utanför Stockholm."
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

kaminor skrev:Boorks chatt:

Leif Boork: Det låter spännande och bra. Morbror Kenta Nilsson har spelat där och Niklas är ju från Ösmo utanför Stockholm."
Vi jagar en center så den som väntar på något gott.....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
mb81

Inlägg av mb81 »

Frasse skrev:

Frasse, ska jag tolka det där som att Persson är på g? Låter spännande iaf speciellt omdet kommer från dig!
Hoppas!!!
Stadion

Inlägg av Stadion »

rikkard skrev:Förövrigt tycker jag att det är helt orimligt att förlänga kontraktet med Falk. Det är dags att säga adjö och tacka för lång och trogen tjänst i Dif. En perfekt ersättare hittas i Andreas Falk.

Håller inte med alls, Falk är en levande legend och vill han fortsätta spela i DIF ska han självfallet få ett kontrakt. Legender som Falk ska själva få bestämma när de vill sluta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Frasse skrev:

Det där kan inte vara på riktigt, skulle Persson komma till DIF skulle jag nästan skita på mig. Känns på förhand som en helt orimlig värvning.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Håller fortfarande lite hopp om Perttu Lindgren.
mb81

Inlägg av mb81 »

Stadion skrev:
rikkard skrev:Förövrigt tycker jag att det är helt orimligt att förlänga kontraktet med Falk. Det är dags att säga adjö och tacka för lång och trogen tjänst i Dif. En perfekt ersättare hittas i Andreas Falk.

Håller inte med alls, Falk är en levande legend och vill han fortsätta spela i DIF ska han självfallet få ett kontrakt. Legender som Falk ska själva få bestämma när de vill sluta.
Precis!!!
Dessutom har falken varit bra och han spelar inte så himla mycket längre. Mycket användbar. Kan spela både tredje eller fjärdecenter eller som extraback eller i tredje backparet vid skador!
Gör kanske varken till eller från om han fortsätter men han får spela 3 år till för mig om han nu skulle vilja det!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Frasse skrev:

Frasse, ska jag tolka det där som att Persson är på g? Låter spännande iaf speciellt omdet kommer från dig!
Hoppas!!!
Jag tolkar det som att Persson är klar. ;)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Jag tolkar det som att Persson är klar. ;)
Det vore en enorm skräll om så blir fallet, huvudstaden måste så fall tilltala den gamla Ösmo-bon. Här snackar vi klass som jag inte trodde DIF ens skulle våga drömma om.

Frasse....Frasse...varför har du fått oss att drömma för? :?
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Jag tolkar det som att Persson är klar. ;)
Det vore en enorm skräll om så blir fallet, huvudstaden måste så fall tilltala den gamla Ösmo-bon. Här snackar vi klass som jag inte trodde DIF ens skulle våga drömma om.

Frasse....Frasse...varför har du fått oss att drömma för? :?
Är det så konstigt då? Han får bo i den enda stan som räknas i Sverige, kommer dra in en lön som säkert inte är så mycket sämre än linköping eller hv. Vi har faktiskt ett lag med just den värvningen och några till som skriver på förlängning som absolut kan vinna guldet nästa år. Tycker inga av de andra topplagen har imponerat jättemycket iår. Tex är ett färjestad som jag tycker är medelmåttigt gått till final(iofs via tidernas lättaste väg i slutspelet). Vi var i mitt tcke bättre än alla topplag vi mötte! Iaf på hemmaplan! Med en toppspelare som Persson som förstärkning ska vi väl ha lite lättare att slå skitlagen också och då är vi lätt uppe på topp4 iaf!
Hoppas han tänker som jag iaf!!!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Niklas Persson vore onekligen en grym värvning på många plan. Skulle säkerligen vara både ett spel- och prestigemässigt lyft för Djurgården.
M.Göte skrev:Har en känsla att Djurgården är på väg att signa, eller redan har signat Daniel Fernholm.
Känns inte helt omöjligt att Fernholm är aktuell faktiskt... Han har ju dessutom spelat med Niklas Persson i både Linköping och KHL. :? Fast det skulle ju mest kännas aktuellt om Kronwall eller Bom-Bom lämnade. Vad gäller Gunderson har jag ingen direkt uppfattning. Spontant tänker jag mest att det kanske vore bra med en till transatlant som kan hålla Bartley sällskap.
Låst