Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:Om Wesslau kunde gå från "Wesslau" till NHL-målvakt i år, så är det inte omöjligt att Ridderwall officiellt förklaras som världens genom tiderna främste idrottsutövare efter kommande säsong.

Ha ha ha, sant.
Alltså jag har fortfarande inte riktigt kommit över Wesslaus In The Zone spel i slutspelet.
Han var overkligt bra då, & snart känns det som en suddig alldeles för bra dröm när man minns tillbaka..

Har dock alltid tyckt att Ridderwall haft "en högre nivå" i sig än Wesslau, som han ännu inte riktigt kunnat/fått möjlighet att visa upp i 10-15 matcher i rad.
Blir grymt spännande att se hur stort nästa steg blir för "pojkvaskern".

Nästan lika spännande blir det att se vem som blir backup/tävlar om 1:a spaden
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Jag tror på Ridderwall! Om/när han får förstaspaden kommer han att göra DIF stolt! Både klubben och supporterskaran (som också är en del av klubben)!

Jag håller med om att han har mycket att bevisa men det är han inte ensam om. Krüger måste tangera och gå förbi förra säsongens form och det måste väl samtliga ex-junisar. De i halvgamla måste också stå upp för Djurgården och visa att de har hjärta stort nog för kostymen. De äldste vet vad det handlar om så de lämnar jag därhän. Hjärta har de nog för tre-fyra kostymer.

Älska Falken och Otto för deras enorma Djurgårdshjärtan!

/Magnutz
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Läste igenom tråden om Wesslau och Ridderwall och såg att så sent som vid jul var det ingen som ville ha Wesslau för Ridderwall.

Så mycket skiljer det egentligen inte mellan dessa målvakter. Jag är säker på att Riddarn har minst samma kapacitet som Wesslau. Sedan om det räcker till att bli en guldmålvakt eller inte får framtiden utvisa.

Kunde Wesslan spela till sig ett kontrakt i NHL/AHL så är jag inte örvånad om Riddarn kan spela till sig förstaspaden i Islanders efter nästa säsong. :lol:

Det intressanta är att se vem som blir 2:a målis. Blir det Mark blir jag mycket förvånad och besviken. Den mannen borde bli konstnär med alla otroliga tavlor han gör varje säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

Skulle personligen kunna se Fredrik Petterson-Wentzel som 2a målis nästa år. En kille från uppsala (så nära stockholm man kan komma) som bara är 18 år (91a) och hade otroliga 92,4% i Allsvenskan och är troligtvis Sveriges målvakt i Jvm.
Han har kontrakt och kommer svida lite att köpa ut men tror han kan bli hur grym som helst.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIFDIF skrev:Skulle personligen kunna se Fredrik Petterson-Wentzel som 2a målis nästa år. En kille från uppsala (så nära stockholm man kan komma) som bara är 18 år (91a) och hade otroliga 92,4% i Allsvenskan och är troligtvis Sveriges målvakt i Jvm.
Han har kontrakt och kommer svida lite att köpa ut men tror han kan bli hur grym som helst.
Vi kan ju inte köpa ut en junior. Bättre isåfall att satsa på Sandberg.
DIF!
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Ziggy ville tydligen kolla på ett try out kontrakt i NHL och DIF skriver inga kontrakt med artistspelare förens i Augusti så man vet aldrig om han stannar eller inte. Själv så tror jag inte det.
Mer om det på www.hockeymedmariehallman.se
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ridderwall får sluta vispa på White Room och istället börja tugga sand i Hammarbybacken... då kan han bli riktigt bra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Angående Ziggy och artister, har jag missat nått eller är det inte så att reglerna hos skatteverket har ändrats? Dvs att det inte längre är förmånligt/möjligt med artistkontrakt?

Sen också kul att Riddarn stannar, att D Larsson kommer till Sverige nästa säsong skulle jag inte spela pengar på. Ridderwall var ju också målvakten de flesta här föredrog förra säsong innan Wesslau fick sitt psykbryt (positivt menat)!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Mark Owuya blir andremålis nu när Stefan Ridderwall är värvad som etta eller om han kommer att bli utlånad och en annan målvakt plockas in?– Vi har Mark på kontrakt så vi jobbar utifrån det. Sedan får vi se hur mycket han får spela också eller om han behöver få mer speltid någon annanstans, men just nu har vi kontrakt med honom.

Det känns stabilt..

Kommer såklart ge honom chansen om så är fallet, men jag har svårt att tro att han kommer bli något. Det känns som att han har lite svårt att veta vad han ska syssla med..
Förr var han rankad som en av dom mest lovande (om inte den mest lovande?) målvakten i sin ålder i Europa.

Men aja, vi får se.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Highwind

Inlägg av Highwind »

Är väl dags att ge Mark chansen. Men skulle det gå åt helvete undrar jag om det är någon som har koll på våra juniormålvakter? Är det någon som skulle kunna vara backup åt Mark?
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Highwind skrev:Är väl dags att ge Mark chansen. Men skulle det gå åt helvete undrar jag om det är någon som har koll på våra juniormålvakter? Är det någon som skulle kunna vara backup åt Mark?
Tim Sandberg? Blev han utlånad till Vita Hästen eller gick hans kontrakt ut?

Nån med mera koll?
Blue Brigade A11
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

mannge skrev:
Highwind skrev:Är väl dags att ge Mark chansen. Men skulle det gå åt helvete undrar jag om det är någon som har koll på våra juniormålvakter? Är det någon som skulle kunna vara backup åt Mark?

Nån med mera koll?
Har var bara utlånad.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

mannge skrev:

Nån med mera koll?
Har inte Tim Sandberg kontrakt till 10/11?

Förövrigt har vi ju Due-Boje som är väldigt lovande just nu. Född 93.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Finns det någon back som passar in i vår profil på marknaden?

* Stockholmskille
* Djurgårdshjärta
* Hårt arbetande

Det är väl Staffan Kronwall? Samtidigt har han ju kontrakt. Ser ingen i ES som skulle passa in i alla fall.

Josef Boumedinne har väl inget kontrakt, men är nog inte den spelare vi behöver. Har väl i och för sig signat för någon schweizisk klubb också.
Ryssar ser jag inte kommer att komma. Känns rätt osäkert också.

En finsk back då? Någon som har koll på den marknaden?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7625 Ser gärna en defensiv back. Men vill gärna att dom kan passa också. Räcker med en Printz.

Forwards så är väl huvudspåret Nisse och Mackan. Behövs två rutinerade herrar i forwardsuppsättningen också, med alla ungtuppar som finns där.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Finns det någon back som passar in i vår profil på marknaden?

* Stockholmskille
* Djurgårdshjärta
* Hårt arbetande

Det är väl Staffan Kronwall? Samtidigt har han ju kontrakt. Ser ingen i ES som skulle passa in i alla fall.

Josef Boumedinne har väl inget kontrakt, men är nog inte den spelare vi behöver. Har väl i och för sig signat för någon schweizisk klubb också.
Ryssar ser jag inte kommer att komma. Känns rätt osäkert också.

En finsk back då? Någon som har koll på den marknaden?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7625 Ser gärna en defensiv back. Men vill gärna att dom kan passa också. Räcker med en Printz.

Forwards så är väl huvudspåret Nisse och Mackan. Behövs två rutinerade herrar i forwardsuppsättningen också, med alla ungtuppar som finns där.
Lån på Kronwall? Boumedienne skulle jag faktiskt inte ha något emot. Är nog öppen för att ta in en utländsk back till, Janne J har ju sagt att vi ska ha in en RIKTIGT bra också.
Expert.
Låst