Buford skrev: ↑2022-05-04 23:20:05
Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.
Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.
Tycker Björklöven körde över dem när det väl gällde igår, men sen fick HV marginalerna med sig med ribbträff, tveksamma domslut och flera öppna lägen. Dock rättvist med tanke på att de varit bäst sätt till hela säsongen och även slutspelet.
Sen tycker jag inte alls att HV vann för att de spelade som ett lag. Både, Björklöven, MODO och Karlskoga hade bättre samspel. HV levde hundraprocent på sin spets.
Nja, ärligt talat var HV lika dominanta i finalen som mot övriga lagen i slutspelet. Om inte Björklövens målvakt stulit match 2 så hade det nog blivit 4-0 i serien. Jag tror inte heller på att tre lag egentligen var bättre än HV71? HV hade väl det bästa laget någonsin i HockeyAllsvenskan och konstigt vore det väl annars med den budgetskillnaden.
Björklöven kunde lika gärna ha vunnit igår, dom var närmare flera gånger i Sudden och HV var pressade. En sjunde och avgörande kunde satt nerverna i gungning hos HV. Jag tycker inte HV hade någon fördel av att varit dominanta i grundserien och tidigare i slutspelet, dom fick kämpa i finalen!
Could have, should have, would have
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
klintan85 skrev: ↑2022-05-04 22:42:58
Något som den här finalen har visat är att det är inte lätt att gå upp i SHL direkt. Det gäller inte bara att få in bra spelare men också ett lag som arbetar tillsammans som Hv har lyckats med i år. Och sen att man får en målspruta som kliver fram när de viktiga målen ska göras. Som Fredrik Forsberg har gjort för HV hela den här säsongen.
Amen på det! Det blir ingen lätt resa och tro att vi kommer att segla lugnt och stilla upp igen. HV fick verkligen kämpa, trots truppen dom har.
Fick dom verkligen det då? Var väl fullständigt överlägsna hela grundserien och slutspelet. Kunde ju inte slutat på något annat sätt egentligen.
Det kunde slutat väldigt annorlunda, Löven hade ribb/stolpträffar i båda sudden-förlusterna.
Men rättvist så klart att HV tar steget tillbaka direkt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skiter i om det är rättvist eller inte med HV, jag är bara glad vi slipper en TUNG (och då menar jag pengapungen) konkurrent i HA nästa säsong. Perfekt att de drog, nu ska vi bara stöka över Bikbok o sluta skita på oss när det är derby, sen är det lunch att nå SHL asap igen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Har inte mycket till övers för Hv egentligen men som sagt riktigt skönt att vi slipper tampas med en likvärdig budget, även om jag tror vår forwardssida redan bräcker vad de kunnat prestera.K-G har väl också signalerat att vi satsar ännu lite mer ekonomiskt om hv går upp.
Väntar nu spänt på en klocka för Adam, enskilt viktigaste vi kan landa. Ska ju redan ha kritat på enligt högsander...
captcash skrev: ↑2022-05-05 09:21:36
Skiter i om det är rättvist eller inte med HV, jag är bara glad vi slipper en TUNG (och då menar jag pengapungen) konkurrent i HA nästa säsong. Perfekt att de drog, nu ska vi bara stöka över Bikbok o sluta skita på oss när det är derby, sen är det lunch att nå SHL asap igen!
Ja, visst fan är det skönt att vi slipper Jerusalem! Men att dom som en del tror bara ställde grillorna på isen och lekte hem SHL platsen är bara befängt. Vi ska absolut inte gå in i säsongen med den inställningen...
Difjs skrev: ↑2022-05-05 10:31:55
Tobias Liljendahl lämnar Almtuna, hade varit bra värvning för en 4:e kedja!
Helt klart en rimlig värvning för att få in bredd till nedre kedjorna.
Han började följa Djurgården i förra veckan på Instagram också.
Sen har ju han spelat här hela junioråren så det behöver ju inte ha med det att göra heller iofs.
Difjs skrev: ↑2022-05-05 10:31:55
Tobias Liljendahl lämnar Almtuna, hade varit bra värvning för en 4:e kedja!
Hoppas det. Han har haft bra underliggande siffror i HockeyAllsvenskan och är likt Berglund en riktigt stabil spelare den här nivån. Jag hade gärna tagit in honom, Liljegren och Kokkonen som komplement till våra nuvarande spelare. Alltså - spelare som kan spela både i första och fjärdekedjan utan att ligga efter. Lägg på det att dom verkar vara Djurgårdare allihopa plus kan ligan? Ja, tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
klintan85 skrev: ↑2022-05-05 00:47:52
Kan man få in några bra backar nu och en bra målvakt så har man nästan lika bra lag som HV har haft under den här säsongen.
nja alltså nu höjer du hiv lite väl mycket ändå. dem har fått kämpa hårt hela säsongen.
skulle nog säga Kruger Brodin Norman skulle gått in som topproll i hiv.
Jo toppen är bättre hos DIF men bredden är nog ändå svår att slå hos Hv.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Kan man få in några bra backar nu och en bra målvakt så har man nästan lika bra lag som HV har haft under den här säsongen.
nja alltså nu höjer du hiv lite väl mycket ändå. dem har fått kämpa hårt hela säsongen.
jo just nu iaf men vårat lag är ju inte klart ännu
De värvade ändå in en hel del innan fönstret stängde, och jag kan tänka mig att vi kan göra samma sak ifall i märker under säsongen att vi verkligen har en bra chans att gå upp.
Shinkaruk, Powell och Kelleher sedan Bohm på backsidan är starkt bidragande till detta avancemang i slutändan, även om laget var bra redan innan de anslöt.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-05-05 13:31:52
Sillyrummet med Madhawk är ute, någon som kan berätta vad som sägs om Djurgården bara?
Dessa två delas upp i två rubriker, så jag antar att Claessons hetaste spår inte är vi, väntat med tråkigt. ✓ Fredrik Claessons hetaste spår
✓ Djurgården vill ha veteranbackar
En bild på Jens Olsson också och vi vill ha veteranbackar, så jag antar att det är han som nämns?
Kopierat ur expressen sillyrummet:
29-årige Fredrik Claesson är på väg tillbaka till Europa.
Det har viskats lite om Djurgården för honom, och Djurgården är absolut aktuellt. Men det är först om det visar sig att det inte blir någon överenskommelse med en Schweizisk klubb.
Enligt uppgifter till SportExpressen är Claesson, som just nu spelar för Tampas farmarlag Syracuse, nära spel i en NL-klubb.
Skulle den dealen däremot inte bli av, då ska det finnas stora möjligheter för Djurgården att få in Claesson. Räkna dock med att han finns i Schweiz till hösten.
Eddie Larsson och Jens Olsson vill man altså ha in?
Herregud, vi kan inte gå in i en Hockeyallsvensk säsong med dessa två som tilltänkta toppbackar, och kan inte tänka mig att vi har råd att ta in spets efter dessa heller. Kanske en.