Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Jag brukar välja att avvakta med att döma ut en säsong innan laget som ska starta är spikat.

Med det sagt så är det alltid jobbigt när man förlorar sina bästa spelare och dessa ska ersättas på något sätt. Den tydliga linjen hos oss är att spelare som är unga och talangfulla, ur våra egna led, ska ta nya kliv och ersätta till viss del de som lämnat, i kombination med spelare som värvas in like Linus som ska ta kliv för att på sikt kunna axla den rollen också.

Det är ju en jättechansning att bygga ett lag på det sättet, men också ett ekonomiskt sådant (förutsatt att man håller sig kvar). Andra lag med mer ekonomi som kan värva fler spelare som redan är etablerade behöver inte ta denna risk, men det kostar därefter.

Två olika sätt att bygga en trupp. Mer utmaning med det första men med mer risker och kanske högre blodtryck.

Jag inbillar mig dock att Jocke och Tjomme har koll på bitarna och att det som värvas in görs enligt någon utarbetat vision och satta mål.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Hittills har Patrick Thoresen, Marcus Högström, Mantas Armalis, Marcus Sörensen, Linus Hultström, Robin Norell, Philip Holm, Tobias Hage, Emil Lundberg, Mikko Lehtonen, Lukas Löfquist och Robin Alvarez alla officiellt lämnat alternativ ej fått nytt kontrakt i Djurgården.

Helt sjukt
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

DIFtomppa skrev:Hittills har Patrick Thoresen, Marcus Högström, Mantas Armalis, Marcus Sörensen, Linus Hultström, Robin Norell, Philip Holm, Tobias Hage, Emil Lundberg, Mikko Lehtonen, Lukas Löfquist och Robin Alvarez alla officiellt lämnat alternativ ej fått nytt kontrakt i Djurgården.

Helt sjukt
Hear hear!!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag gillar att man tycker detta är en viktig del: "- Vi gillar också att han är svensk ..."

Det känns som att en svensk spelare är en mindre risk i den här ligan. Hälften av de som kommer utifrån floppar ju. Dessutom kostar de oftast mer (antar jag).

Jag vet inte om jag hade pallat en Rajala eller Sweatt i Djurgården. Spelare som bara går efter pengar.
Mycket hellre Cehlin och Åberg framför de ovannämnda.

Med det sagt, spännande vad Linus kan göra här. Känns som en bra värvning.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Att Norman kommer tillbaka som Sportbladet skriver tror jag e rent BS!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

gaspo skrev:Att Norman kommer tillbaka som Sportbladet skriver tror jag e rent BS!
Det är väl ingen som tror på det? Möjligen herr grisfot då. Lär inte spela i SHL nästa säsong.

Jaha nu såg jag att sportbladet skrivit idag också. Känns inte sannolikt.
Senast redigerad av mb81 den 2016-04-05 11:20:28, redigerad totalt 1 gånger.
williams

Inlägg av williams »

Några nyförvärv får vi säkert vänta på att bli presenterade tills säsongen / slutspel etc. är färdigspelat. Men det är kul att följa här. Forumet är nästan aktivare nu än under säsong.

Undra hur många arbetstimmar Jocke & co, har i veckan?
gaspo

Inlägg av gaspo »

gaspo skrev:
DIFtomppa skrev:Hittills har Patrick Thoresen, Marcus Högström, Mantas Armalis, Marcus Sörensen, Linus Hultström, Robin Norell, Philip Holm, Tobias Hage, Emil Lundberg, Mikko Lehtonen, Lukas Löfquist och Robin Alvarez alla officiellt lämnat alternativ ej fått nytt kontrakt i Djurgården.

Helt sjukt
Hear hear!!
Lägg till Sallinen,Matt 14 spelare va? Fan va nyförvärv jag förväntar mig.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

gaspo skrev:
gaspo skrev:

Helt sjukt
Hear hear!!
Lägg till Sallinen,Matt 14 spelare va? Fan va nyförvärv jag förväntar mig.
matt är väl inte klar? men drar säkert tyvärr.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

Tror inte att Sallinen lämnar.
Sallinen
Ljungh
Johansson
Lundin, är en bra centersida. Hoppas på den.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Kluven till Sallinen. Måste jag välja mellan honom och Matt väljer jag Matt. Frågan är vad fan som hände med Sallinen? Började starkt men avslutade extremt blekt
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Ja, som sagt, fel nyförvärv att gå ut med på det sättet, känns som att en "håll käften-värvning" hade varit på sin plats för att lugna oss lite. Det är väl dock bättre än att köra Reideborn i nuläget :roll:

Med det sagt, välkommen Linus! Ska bli intressant att se hur grabben kan prestera i SHL även om jag tror att första säsongen kan bli tuff. Tror det kan bli som Alvarez, inlärning år 1, blomstring år 2. Sen tappar vi honom till Luleå.

edit: fy fan vad bitter jag låter, skärpning!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Glory1 skrev:Kluven till Sallinen. Måste jag välja mellan honom och Matt väljer jag Matt. Frågan är vad fan som hände med Sallinen? Började starkt men avslutade extremt blekt
Skillnaden mellan de båda är att Sallinen kan driva sin lina. Matt blir nog sämre utan Thoresen, tror jag.
Många hade dåliga perioder, även Sörensen. Alla kan ha det. Nu har vi endå kontrakt med honom som är en av de bättre spelarna i SHL.
Men om han lämnar lär man ha råd att ersätta då han kostar en del.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Jämtin har utgående kontrakt i KHL, även om han har spelat två säsonger i ajk skulle jag gärna se honom för lite grishockey.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

X - Mårtensson - X
X - Ljungh - Brodin
Vejdemo - Johansson - X
Hank - Lundin - Ahlen

Varakas - Arell
Grundel - Falk
Press - AOM

Tellan
(Reideborn)

Vågar man hoppas på en sådan uppställning? Spets till första kedjan i form av Norman/Åberg?
Låst