Henke95 skrev:3-1 ledning för Rögle mot KHK. Vad är ett bra resultat här?
Ett sjunkande khk i playoff är bättre för oss än smutsiga malmö.
Är du säker på det? Khk har en sådan respekt för oss, de vill så gärna vinna mot oss varje match.
För Malmö är det en annan sak, Malmö har samma känsla för oss som t.ex Brynäs har. Inte samma känsla som Kiruna IF, Bondeby aik, co-co etc har...
Plus att vi spelar bättre mot lag som Malmö!
ciirree skrev:Någon snäll Djurgårdskompis som kan låna mig Viaplay idag?
Handlar inte om olaglig streaming då man faktiskt kan ha upp till 5 enheter och spela på
Tidigare var det tre enheter och hade man alla tre, så tar det 90 dagar innan man kan byta "enhet" Av den anledningen sade jag upp mitt abonnemang hos Viasat.
Jag visste inte att de hade ändrat till 5 enehter, nån som vet hur det är med 90-dagarsregeln?
Sorry för OT.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
ciirree skrev:Någon snäll Djurgårdskompis som kan låna mig Viaplay idag?
Handlar inte om olaglig streaming då man faktiskt kan ha upp till 5 enheter och spela på
Tidigare var det tre enheter och hade man alla tre, så tar det 90 dagar innan man kan byta "enhet" Av den anledningen sade jag upp mitt abonnemang hos Viasat.
Jag visste inte att de hade ändrat till 5 enehter, nån som vet hur det är med 90-dagarsregeln?
Sorry för OT.
Jaha okej.
Visste inte om 90 dagars regeln men nu är det iaf 5 enheter och man kan sedan ringa och radera de man inte vill ha!
Ringde och kollade detta.
Man kunde ha 4 enheter registrerade men bara kolla på en åt gången. Men sen är det bara ringa och avregistrera en, behöver inte vänta 90 dagar.
Aja synd.
Men är det någon som inte ska använda sitt idag så skriv gärna
Jag blir bara mer irriterad ju mer jag tänker på det! Zabel tycker han har gjort "ett jäkla bra jobb"?! Han skyller på målet med top 7 men jag tror inte en sekund på att det var ett internt mål, det var för att dra ner förväntningarna för oss andra. Om de seriöst gick in för att hamna i mitten så är något väldigt trasigt. Här har man gått och tyckt synd om Zabel och inbillat sig att han stannat kvar av pliktkänsla fast han insett hur dåligt det går.
Fan, återanställ honom så vi kan sparka'n igen!!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Ett par kommenterar från min sida gällande Marie Hallmans intervju med Zabel.
Hon börjar med att skriva att hon inte vill tolka in något i vad Zabel säger sen. Sen drar hon av 27 frågor där en stor del är direkt ledande och innehållandes hennes egna åsikter. JAG tycker också timingen är märklig av det hela men intervjuar man någon så ska man inte lägga orden i munnen på någon oavsett hur givet (man tror) svaret må vara. Dåligt.
Sen måste ju Zabel spela dum, eller vara det på riktigt om han inte förstår varför han blir flyttad på och varför Säcken inte kliva in som resurs och Zabel kvar som HC. Givetvis är man inte nöjd med Zabels ledarskap, och det är en HCs ledarskap som präglar verksamheten. I det här fallet verkar man ha föredragit Säckens ledarskap framför Zabels.
Sen kan jag förstå Zabel att han inte ville bli assisterande igen. Han har, som han säger, hattat fram och tillbaka tillräckligt.
John Terry skrev:Ett par kommenterar från min sida gällande Marie Hallmans intervju med Zabel.
Hon börjar med att skriva att hon inte vill tolka in något i vad Zabel säger sen. Sen drar hon av 27 frågor där en stor del är direkt ledande och innehållandes hennes egna åsikter. JAG tycker också timingen är märklig av det hela men intervjuar man någon så ska man inte lägga orden i munnen på någon oavsett hur givet (man tror) svaret må vara. Dåligt.
Sen måste ju Zabel spela dum, eller vara det på riktigt om han inte förstår varför han blir flyttad på och varför Säcken inte kliva in som resurs och Zabel kvar som HC. Givetvis är man inte nöjd med Zabels ledarskap, och det är en HCs ledarskap som präglar verksamheten. I det här fallet verkar man ha föredragit Säckens ledarskap framför Zabels.
Sen kan jag förstå Zabel att han inte ville bli assisterande igen. Han har, som han säger, hattat fram och tillbaka tillräckligt.
Jag håller med dig också, brukar i regel tycka Hallman gör bra intervjuer osv men här hade hon verkligen en förmåga att verkligen lägga orden i munnen på sitt intervjuoffer - bara för hon själv har en åsikt i en fråga. Förvånar mig lite då hon faktiskt är en "riktig" journalist jämfört med de flesta andra som figurerar i hockeysammanhang.
Sen håller jag även med om din slutsats; verkar som Zabel har valt att verkligen inte vilja försöka förstå. Känner mig faktiskt rätt glad över att Tony fick gå, även om det är åt helvete för sent. Jag känner mig betydligt tryggare med en erfaren tränare i båset och jag tror det är något som spelarna också kommer känna så småningom...
John Terry skrev:Ett par kommenterar från min sida gällande Marie Hallmans intervju med Zabel.
Jag håller med dig också, brukar i regel tycka Hallman gör bra intervjuer osv men här hade hon verkligen en förmåga att verkligen lägga orden i munnen på sitt intervjuoffer - bara för hon själv har en åsikt i en fråga. Förvånar mig lite då hon faktiskt är en "riktig" journalist jämfört med de flesta andra som figurerar i hockeysammanhang.
Sen håller jag även med om din slutsats; verkar som Zabel har valt att verkligen inte vilja försöka förstå. Känner mig faktiskt rätt glad över att Tony fick gå, även om det är åt helvete för sent. Jag känner mig betydligt tryggare med en erfaren tränare i båset och jag tror det är något som spelarna också kommer känna så småningom...
En sak med intervju tyckte jag var lite spännande. Och det var att hon sa att det spekulerades i att Jocke hade något med saken att göra. Jag själv har inte riktigt spekulerat i detta men har noterat flera gånger (speciellt vid timeouts men även andra gånger) att det är Jocke som styr taktpinnen och inte Zabel eller Nyman. Detta är ju en relativ vanlig företeelse men tycker det skett för ofta, och troligtvis därifrån kommer spekulationerna (inte från mig igen).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Asplöven och Oskarshamn har spelat 43 omgångar, resterande lag (efter ikväll) har spelat 42. Det gör att nästa Tisdag så spelar alla utom IKO och AHC.
Sen... hör och häpna, så är det fulla omgångar ända tills serien är slut. Fasen va skönt, då får man allt svart på vitt efter varje omgång istället för att räkna ut matcher hit och dit