Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av SirDIFalot »

Tobbis skrev:Challe om Pickard inför nästa säsong.

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... tsstjarna/
Hmm. Intressant.

Lite märkligt att Pickard skulle vara för dyr att behålla om vi är kvar i allsvenskan? SÅ bra har han väl inte varit ändå? Även om jag ser honom som top 3 i allsvenskan bland målvakterna.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Tobbis skrev:Challe om Pickard inför nästa säsong.

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... tsstjarna/
Hmm. Intressant.

Lite märkligt att Pickard skulle vara för dyr att behålla om vi är kvar i allsvenskan? SÅ bra har han väl inte varit ändå? Även om jag ser honom som top 3 i allsvenskan bland målvakterna.
Han går förstås till någon ES-klubb. brynäs t.ex.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det vet jag inte alls om jag är så säker på... Tror faktiskt inte han är ES-aktuell ens? Har åtminstone inte jag känt tidigare.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

En målvakt som är så totalt urdålig när han ska ut ur kassen och spela pucken är nog inte såå intressant för ES-lagen. I så fall tror jag nog att AHL lockar Chet mer.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Då borde väl fler rycka i Vik keepern?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:En målvakt som är så totalt urdålig när han ska ut ur kassen och spela pucken är nog inte såå intressant för ES-lagen. I så fall tror jag nog att AHL lockar Chet mer.
Bara Preds i så fall. Bara dom som har rättigheterna till honom.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Känns som Åberg säkrat poängliga titeln i vårt lag. 40 poäng och fyra poäng ner till Otto inför sista matchen.

Vilket lång resa han gjort den här säsongen, tokhöga förväntningar inför säsongen, skulle bli supermålskytten bredvid Linkan, inledde svagt första 5-6 matcherna och många ville se honom petad direkt. Växte sedan mer och mer och blev en lagspelare på ett annat sätt även om han inte gjorde poäng. Sedan började han göra mer och mer poäng och nu när säsongen summeras så blev han vår poängkung trots allt.
Expert.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Kentta skrev:En målvakt som är så totalt urdålig när han ska ut ur kassen och spela pucken är nog inte såå intressant för ES-lagen. I så fall tror jag nog att AHL lockar Chet mer.
Ha.. Hahaha... HAHHAHAHAHAHAHA. Tack för skrattet.
Rix

Inlägg av Rix »

Vill passa på att gratulera Åberg till interna poängliga vinsten. Synd att det inte blev mer mål, men han gör 40 poäng och det är riktigt bra. Speciellt med tanke på att detta var hans andra säsong där många brukar få det svårare!

Kul för Åberg som förutom att han bidragit med poäng så har han också blivit en riktigt bra lagspelare, hårt jobb hemåt och full fart framåt. Utan att på något sätt ta något ifrån Åberg så tror jag definitivt att han har fått ut mycket genom att spela med Otto i stort sett hela säsongen. Det märks att han inte längre bara är den där forwarden som skjuter pucken mot mål och sen inte jobbar hem, utan nu gör han det bättre offensivt och är en av dem bästa i laget på att ta tillbaka pucken också.
Staten

Inlägg av Staten »

Rix skrev:Det märks att han inte längre bara är den där forwarden som skjuter pucken mot mål och sen inte jobbar hem, utan nu gör han det bättre offensivt och är en av dem bästa i laget på att ta tillbaka pucken också.
Just det där gör han mycket bra och är något jag älskar att se. Finns (nästan) inget bättre än en riktigt grym backchecking där spelaren får pucken tillbaka.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Malto skrev:Då borde väl fler rycka i Vik keepern?
OM, vi skulle gå upp skulle jag vilja att vi tog ett snack med Lasse. Har blivit imponerad av honom. Men det är nog bara möjligt ifall vi går upp och Västerås stannar kvar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Egentligen är det rätt fantastiskt att man återigen trodde att det gick att bygga ett lag kring en offensiv och en bra målvakt, men där backnivån i sina bästa stunder är i paritet med Vilda Väsby. Tittar man på backarnas individuella egenskaper så är det möjligt att det inte ser så fantastiskt dåligt ut, men det har gång på gång blivit bevisat i den här serien att när motståndarna pressar och naglar fast oss i egen zon så kommer misstagen frapperat mer ofta än för andra lag som förväntar sig husera på den övre halvan av tabellen.

Som någon sa så är vissa av backarna (tänker främst på Erik nu) riktigt bra i sina bästa stunder när han och laget är inne i flyt, en typisk medgångsback som höjer laget än mer när spelet sitter i övrigt men som tappar allt när det verkligen gäller. Ha det bra i Frölunda, ifall han hamnar där och laget i övrigt spelar en bra hockey tror jag han kommer göra succé - i övrigt not so much.

En sådan som Timmy Pettersson måste ju fundera allvarligt om han ens skall fortsätta spela ishockey framöver. Skäms över hans insatser större delen av säsongen, han har (liksom laget) varit "på gång" vid ett antal tillfällen men klivit ner i skiten igen matchen efter varenda jävla gång. Blir garanterat ingen förlängning där hoppas jag.

Nä, vi måste ha ett försvar som inte skiter på sig så fort vi hamnar under press. Annars blir vi som bäst ett mittenlag i den här ökenserien nästa år också. Känns förjävligt tungt.

Anfallsmässigt så skall det bli jävligt skönt att slippa förlita sig på julljumsken Bremberg. Maken till självisk hypokondriker har man väl knappt skådat tidigare. Iofs inget nytt men man trodde ju ändå någon stans att han skulle ha ett sådant Djurgårdshjärta att han skulle ställa upp för den här klubben under den här stålbadssäsongen och faktiskt försöka. Ingen motivation? Tack för den. Nu får han det sämsta tänkbara slutet på sin karriär man kan tänka sig... Känns som det skär i hjärtat att konstatera det men Linkan har skämt ut sig och i min bok nästan raderat alla underbara minnen jag har av en av mina stora favoriter i DIF-tröjan. Nog det här som smärtar mig mest av allt den här säsongen. Fan, FAN FAN.

Ottosson har definitivt en säsong till i sig, och Jimmie bör stanna också. Hoppas dock framförallt Jimmie inser han måste gå ner i lön.

Det som känns mest jävla jobbigt framgent är att vi kommer tappa Wennberg. Gör vi det samtidigt som Sörensen nyttjar sin ES-klausul och går till SSK när de går upp om en månad kräks jag.

Spretigaste inlägget på länge, ledsen för det men tankarna bara flyger omkring i skallen. :?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jag two-timar dig här streckis, i synnerhet delen att när (inte om) SSK går upp.

Vi trodde att vi hade blivit prövade, det har bara börjat...
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

-daniel- skrev:Nä, vi måste ha ett försvar som inte skiter på sig så fort vi hamnar under press. Annars blir vi som bäst ett mittenlag i den här ökenserien nästa år också
Enig. Stabilt, aggressivt försvarsspel är högsta prio inför nästa säsong. Hittar vi det kan vi förbättra offensiven i lugn och ro.
100 % i varje situation!
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:Egentligen är det rätt fantastiskt att man återigen trodde att det gick att bygga ett lag kring en offensiv och en bra målvakt, men där backnivån i sina bästa stunder är i paritet med Vilda Väsby. Tittar man på backarnas individuella egenskaper så är det möjligt att det inte ser så fantastiskt dåligt ut, men det har gång på gång blivit bevisat i den här serien att när motståndarna pressar och naglar fast oss i egen zon så kommer misstagen frapperat mer ofta än för andra lag som förväntar sig husera på den övre halvan av tabellen.

Som någon sa så är vissa av backarna (tänker främst på Erik nu) riktigt bra i sina bästa stunder när han och laget är inne i flyt, en typisk medgångsback som höjer laget än mer när spelet sitter i övrigt men som tappar allt när det verkligen gäller. Ha det bra i Frölunda, ifall han hamnar där och laget i övrigt spelar en bra hockey tror jag han kommer göra succé - i övrigt not so much.

En sådan som Timmy Pettersson måste ju fundera allvarligt om han ens skall fortsätta spela ishockey framöver. Skäms över hans insatser större delen av säsongen, han har (liksom laget) varit "på gång" vid ett antal tillfällen men klivit ner i skiten igen matchen efter varenda jävla gång. Blir garanterat ingen förlängning där hoppas jag.

Nä, vi måste ha ett försvar som inte skiter på sig så fort vi hamnar under press. Annars blir vi som bäst ett mittenlag i den här ökenserien nästa år också. Känns förjävligt tungt.

Anfallsmässigt så skall det bli jävligt skönt att slippa förlita sig på julljumsken Bremberg. Maken till självisk hypokondriker har man väl knappt skådat tidigare. Iofs inget nytt men man trodde ju ändå någon stans att han skulle ha ett sådant Djurgårdshjärta att han skulle ställa upp för den här klubben under den här stålbadssäsongen och faktiskt försöka. Ingen motivation? Tack för den. Nu får han det sämsta tänkbara slutet på sin karriär man kan tänka sig... Känns som det skär i hjärtat att konstatera det men Linkan har skämt ut sig och i min bok nästan raderat alla underbara minnen jag har av en av mina stora favoriter i DIF-tröjan. Nog det här som smärtar mig mest av allt den här säsongen. Fan, FAN FAN.

Ottosson har definitivt en säsong till i sig, och Jimmie bör stanna också. Hoppas dock framförallt Jimmie inser han måste gå ner i lön.

Det som känns mest jävla jobbigt framgent är att vi kommer tappa Wennberg. Gör vi det samtidigt som Sörensen nyttjar sin ES-klausul och går till SSK när de går upp om en månad kräks jag.

Spretigaste inlägget på länge, ledsen för det men tankarna bara flyger omkring i skallen. :?
Även om det var spretigt var det bra.
Skriv svar