Nej, inte oväntat. Däremot sa Fimpen i 08-hockey att han har snackat med dom äldre grabbarna i laget om att dom vill ta sitt ansvar och hjälpa laget ur skiten. Han trodde att Otto skulle ta ett år till bland annat.minalman skrev:Intervjun med Challe på hemsidan sa ju...
Ingenting!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
fast det har ju redan otto sagt att han skulleJim Morrison skrev:Nej, inte oväntat. Däremot sa Fimpen i 08-hockey att han har snackat med dom äldre grabbarna i laget om att dom vill ta sitt ansvar och hjälpa laget ur skiten. Han trodde att Otto skulle ta ett år till bland annat.minalman skrev:Intervjun med Challe på hemsidan sa ju...
Ingenting!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Va? När och var?Morwin skrev:fast det har ju redan otto sagt att han skulleJim Morrison skrev:Nej, inte oväntat. Däremot sa Fimpen i 08-hockey att han har snackat med dom äldre grabbarna i laget om att dom vill ta sitt ansvar och hjälpa laget ur skiten. Han trodde att Otto skulle ta ett år till bland annat.minalman skrev:Intervjun med Challe på hemsidan sa ju...
Ingenting!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har då för mig att han sa det i någon intervju vad ja vet och någon som sa det i detta forum " säker källa " som dem skrev. Tror då verkligen att han kommer göra det, eftersom han låter helt förstörd att han varit med och sänkt oss. Vill knappast sluta såhär kan ja lova, han är ju MR djurgården om något..Jim Morrison skrev:Va? När och var?Morwin skrev:fast det har ju redan otto sagt att han skulleJim Morrison skrev:Nej, inte oväntat. Däremot sa Fimpen i 08-hockey att han har snackat med dom äldre grabbarna i laget om att dom vill ta sitt ansvar och hjälpa laget ur skiten. Han trodde att Otto skulle ta ett år till bland annat.minalman skrev:Intervjun med Challe på hemsidan sa ju...
Ingenting!
- Jim Morrison
Han bör vara besviken då är han är högt ansvarig. Maken till värre kvalspel har jag inte sett. Och det trodde jag aldrig skulle komma från Ottosson, faktiskt. Grymt besviken.Morwin skrev:Har då för mig att han sa det i någon intervju vad ja vet och någon som sa det i detta forum " säker källa " som dem skrev. Tror då verkligen att han kommer göra det, eftersom han låter helt förstörd att han varit med och sänkt oss. Vill knappast sluta såhär kan ja lova, han är ju MR djurgården om något..Jim Morrison skrev:Va? När och var?Morwin skrev:fast det har ju redan otto sagt att han skulleJim Morrison skrev:Nej, inte oväntat. Däremot sa Fimpen i 08-hockey att han har snackat med dom äldre grabbarna i laget om att dom vill ta sitt ansvar och hjälpa laget ur skiten. Han trodde att Otto skulle ta ett år till bland annat.minalman skrev:Intervjun med Challe på hemsidan sa ju...
Ingenting!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Klart det är tråkigt om Wesslau går till HV71 men det är ju knappast något megasvek. Dessutom så har han numera bättre statistik i kvalserien än i grundserien så lägg ner det där snacket om att han skulle ligga sist i målvaktsligan i KS.
Expert.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Soldaten >>> ska jag vara ärlig så tappade jag sugen på att skriva här som ett resultat av all skit jag fick ta och all idiotförklaringar jag fick utstå innan sässongen för att jag vågade ens tycka att Tellan möjligen kunde vara ett bättre långsiktigt alternativ än Wesslau (trots att jag både välkomnade Wesslan och var glad för värvningen). Då har jag ändå skrivit här sedan starten och dessförinnan på gamla fina DIF.netDIF_Soldier skrev:Bra summering. Var fan har du varit?Andy skrev:Nu riskerar man väl att bli bränd på bål och bannad eftersom vissa skribenter inte tål eller tycker att man ska få kritisera Weslau på något sätt, men...
Om vi vrider tillbaks klockan till tiden för debatten angående Wesslau eller Tellqvist så framhöll de som ville ha Tellqvist framför Wesslau två punkter av kritik mot valet Wesslau:
1. Erfarenhet
Man menade att Tellqvist med sin betydligt mer omfattande erfarenhet från ishockey på toppnivå (SM, landslag, NHL och KHL) skulle ha betydligt bättre förutsättningar att spela på topp i pressade lägen än Wesslau som ju innan sässongen bara spelat cirka 80 elitseriematcher och i övrigt mest hade erfarenhet från Allsvenskan, Borås och så vidare.
Det framhölls att det fanns en risk att Wesslau när det drog ihop sig till måste-matcher och slutspel (ingen kunde föreställa sig att dessa mpste- matcher skulle utspela sig i form av kvalseriespel) i cupformat där varje poäng är liv och död skulle ha sämre förutsättningar att vara på topp oavsett hur bra han varit i grundserien.
Med facit i hand kan konstateras att Wesslau under delar av grundserien var ett monster och räddade många matcher för att under kvalserien falla ihop som en brylepudding när det gälde som mest...
2. Lojalitet
Man framhöll mot valet av Wesslau att det vore bättre att välja Tellqvist då han inget hellre ville än skriva ett långt kontrakt med klubben han älskar över allt annat för att få avsluta sin karriär. Tellqvist bad om att få komma hem, han var beredd att skriva ett långt ovilkorat kontrakt och dessutom sänka dina löneanspråk.
Risken med Wesslau var att han skulle dra så fort han fick chansen om det gick bra. DIF skulle vara ett bra skyltfönster för att spela till sig ett kontrakt i en högre liga eller i ett annat lag med fetare checkar. Om det skulle gå dåligt för DIF i år å andra sidan skulle risken vara att Wesslau drog på grund av det.
På punkten ett ovan vet vi facit...
På punkten två är det solklart om Wesslau drar att Tellqvist hade varit en bättre lösning.
Om Wesslau drar, som mycket tyder på, hoppas jag att Tellan kan förlåta DIF och komma hem för att spela upp oss i eliten där vi hör hemma (gärna tillsammans med en lika förlåtande Linkan).
Observera att jag inte tycker Wesslau varit dålig i år och bränn mig inte på bål som ni höll på att göra när jag argumenterade i frågan innan sässongen började. Jag är tacksam för allt Wesslau gjort för oss i år och för alla (betydelselösa) poäng och matcher han räddat. Allt jag vill säga är att om klubben har en möjlighet att göra om nu när Järlan är borta så gör då det rätta och stoppa in Tellan i kassen om det går, om vi har råd och inte minst om han kan förlåta oss för att vi pissat på honom.
Och nej - jag tänker inte säga "vad var det jag sa"....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Fy fan va sad man blir när man hör fimpen på senaste 08 hockey

- SirDIFalot
Fick du mycket skit för det? Jag vill minnas att typ 99,9% av forumet föredrog Tellqvist inför säsongen.Andy skrev:Soldaten >>> ska jag vara ärlig så tappade jag sugen på att skriva här som ett resultat av all skit jag fick ta och all idiotförklaringar jag fick utstå innan sässongen för att jag vågade ens tycka att Tellan möjligen kunde vara ett bättre långsiktigt alternativ än Wesslau (trots att jag både välkomnade Wesslan och var glad för värvningen). Då har jag ändå skrivit här sedan starten och dessförinnan på gamla fina DIF.netDIF_Soldier skrev:Bra summering. Var fan har du varit?Andy skrev:Nu riskerar man väl att bli bränd på bål och bannad eftersom vissa skribenter inte tål eller tycker att man ska få kritisera Weslau på något sätt, men...
Om vi vrider tillbaks klockan till tiden för debatten angående Wesslau eller Tellqvist så framhöll de som ville ha Tellqvist framför Wesslau två punkter av kritik mot valet Wesslau:
1. Erfarenhet
Man menade att Tellqvist med sin betydligt mer omfattande erfarenhet från ishockey på toppnivå (SM, landslag, NHL och KHL) skulle ha betydligt bättre förutsättningar att spela på topp i pressade lägen än Wesslau som ju innan sässongen bara spelat cirka 80 elitseriematcher och i övrigt mest hade erfarenhet från Allsvenskan, Borås och så vidare.
Det framhölls att det fanns en risk att Wesslau när det drog ihop sig till måste-matcher och slutspel (ingen kunde föreställa sig att dessa mpste- matcher skulle utspela sig i form av kvalseriespel) i cupformat där varje poäng är liv och död skulle ha sämre förutsättningar att vara på topp oavsett hur bra han varit i grundserien.
Med facit i hand kan konstateras att Wesslau under delar av grundserien var ett monster och räddade många matcher för att under kvalserien falla ihop som en brylepudding när det gälde som mest...
2. Lojalitet
Man framhöll mot valet av Wesslau att det vore bättre att välja Tellqvist då han inget hellre ville än skriva ett långt kontrakt med klubben han älskar över allt annat för att få avsluta sin karriär. Tellqvist bad om att få komma hem, han var beredd att skriva ett långt ovilkorat kontrakt och dessutom sänka dina löneanspråk.
Risken med Wesslau var att han skulle dra så fort han fick chansen om det gick bra. DIF skulle vara ett bra skyltfönster för att spela till sig ett kontrakt i en högre liga eller i ett annat lag med fetare checkar. Om det skulle gå dåligt för DIF i år å andra sidan skulle risken vara att Wesslau drog på grund av det.
På punkten två är det solklart om Wesslau drar att Tellqvist hade varit en bättre lösning.
Om Wesslau drar, som mycket tyder på, hoppas jag att Tellan kan förlåta DIF och komma hem för att spela upp oss i eliten där vi hör hemma (gärna tillsammans med en lika förlåtande Linkan).
Observera att jag inte tycker Wesslau varit dålig i år och bränn mig inte på bål som ni höll på att göra när jag argumenterade i frågan innan sässongen började. Jag är tacksam för allt Wesslau gjort för oss i år och för alla (betydelselösa) poäng och matcher han räddat. Allt jag vill säga är att om klubben har en möjlighet att göra om nu när Järlan är borta så gör då det rätta och stoppa in Tellan i kassen om det går, om vi har råd och inte minst om han kan förlåta oss för att vi pissat på honom.
Expert.
- Andy
Statistik är inte allt... Du själv, om jag inte minns fel, har ju framhållit att wesslaus statistik säger mer om backarna än om hans egen insats. Var det inte du så var det någon annan i "Wesslau hellre än Tellan" lägret som sagt det och då ber jag redan nu om ursäkt.SirDIFalot skrev:Klart det är tråkigt om Wesslau går till HV71 men det är ju knappast något megasvek. Dessutom så har han numera bättre statistik i kvalserien än i grundserien så lägg ner det där snacket om att han skulle ligga sist i målvaktsligan i KS.
Jag har sett rätt många matcher i grundserien och alla i kvalserien och måste säga att oavsett vad statistiken säger så lika grym som Wesslau var i delar av grund serien lika blek och darrig har han tidvis varit i kvalserien.
Huvudpoängen innan sässongen som framhölls mot Wesslau var en rädsla för att han skulle vara sämst när det gällde. Den misstanken kan väl möjligen stärkas av det faktum att han nu när kvalserien inte längre gäller något börjat spela bra igen och till och med håller nollan?
- SirDIFalot
Absolut sämre i kvalserien än i grundserien. Men knappast värdelös och bevisligen inte "sist i målvaktsligan"Andy skrev:Statistik är inte allt... Du själv, om jag inte minns fel, har ju framhållit att wesslaus statistik säger mer om backarna än om hans egen insats. Var det inte du så var det någon annan i "Wesslau hellre än Tellan" lägret som sagt det och då ber jag redan nu om ursäkt.SirDIFalot skrev:Klart det är tråkigt om Wesslau går till HV71 men det är ju knappast något megasvek. Dessutom så har han numera bättre statistik i kvalserien än i grundserien så lägg ner det där snacket om att han skulle ligga sist i målvaktsligan i KS.
Jag har sett rätt många matcher i grundserien och alla i kvalserien och måste säga att oavsett vad statistiken säger så lika grym som Wesslau var i delar av grund serien lika blek och darrig har han tidvis varit i kvalserien.
Huvudpoängen innan sässongen som framhölls mot Wesslau var en rädsla för att han skulle vara sämst när det gällde. Den misstanken kan väl möjligen stärkas av det faktum att han nu när kvalserien inte längre gäller något börjat spela bra igen och till och med håller nollan?
Expert.
- Jim Morrison
Han var sist i kvalserien när vi fortfarande hade möjlighet att stanna i elitserien. Sen så höll han en obetydlig nolla i den förra matchen som förbättrade hans statistik något.SirDIFalot skrev:Klart det är tråkigt om Wesslau går till HV71 men det är ju knappast något megasvek. Dessutom så har han numera bättre statistik i kvalserien än i grundserien så lägg ner det där snacket om att han skulle ligga sist i målvaktsligan i KS.
- SirDIFalot
Om du nu ogillar honom så mycket. Varför tar du så illa upp om han lämnar? Vi kommer ju förmodligen få in Tellan eller någon i alla fall?Jim Morrison skrev:Han var sist i kvalserien när vi fortfarande hade möjlighet att stanna i elitserien. Sen så höll han en obetydlig nolla i den förra matchen som förbättrade hans statistik något.SirDIFalot skrev:Klart det är tråkigt om Wesslau går till HV71 men det är ju knappast något megasvek. Dessutom så har han numera bättre statistik i kvalserien än i grundserien så lägg ner det där snacket om att han skulle ligga sist i målvaktsligan i KS.
Expert.
- Andy
Skojar du att jag fick skit? Blev anklagad för att vara pårökt haschtomte och allmänt dum i huvudet. Den som söker skola finna. Men det är glömt nu. Motgångssuporter som jag är är det nu glömt... Kommer lägga all min energi på DIF tills vi är uppe igen (gjorde samma sak när vi var nere i skiten med fotbollen)SirDIFalot skrev:Fick du mycket skit för det? Jag vill minnas att typ 99,9% av forumet föredrog Tellqvist inför säsongen.Andy skrev:Soldaten >>> ska jag vara ärlig så tappade jag sugen på att skriva här som ett resultat av all skit jag fick ta och all idiotförklaringar jag fick utstå innan sässongen för att jag vågade ens tycka att Tellan möjligen kunde vara ett bättre långsiktigt alternativ än Wesslau (trots att jag både välkomnade Wesslan och var glad för värvningen). Då har jag ändå skrivit här sedan starten och dessförinnan på gamla fina DIF.netDIF_Soldier skrev:Bra summering. Var fan har du varit?Andy skrev:Nu riskerar man väl att bli bränd på bål och bannad eftersom vissa skribenter inte tål eller tycker att man ska få kritisera Weslau på något sätt, men...
1. Erfarenhet
2. Lojalitet
Ogillar? Han skrev väl bara att han hade sämst procent eller?SirDIFalot skrev:Om du nu ogillar honom så mycket. Varför tar du så illa upp om han lämnar? Vi kommer ju förmodligen få in Tellan eller någon i alla fall?Jim Morrison skrev:Han var sist i kvalserien när vi fortfarande hade möjlighet att stanna i elitserien. Sen så höll han en obetydlig nolla i den förra matchen som förbättrade hans statistik något.SirDIFalot skrev:Klart det är tråkigt om Wesslau går till HV71 men det är ju knappast något megasvek. Dessutom så har han numera bättre statistik i kvalserien än i grundserien så lägg ner det där snacket om att han skulle ligga sist i målvaktsligan i KS.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.