Säsongen 2011/2012
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2011/2012
Mejlade efter dagens match Jerker Dammbro (Informationsansvarige) och ifrågasatte den oexistensiella information vi supportrar får.
Han svarade såhär ifall nån bryr sig:
Hej,
Jag håller med dig (och många andra) – vi borde absolut ha mer och utförligare information på hemsidan.
Jag tror att problemet delvis beror på den utsatta situation vi befinner oss i. Då blir det lätt så bland de som bär det här tunga ansvaret att man kanske inte prioriterar informationsflödet, och när man ändå ställer upp så tenderar svaren att bli svävande eller intetsägande. Analysen i tränarrummet är ju garanterat mer rak och öppen än den är på en presskonferens eller framför DIFTV-kameran.
Det är alltså inte ett helt enkelt problem att komma tillrätta med, men vi känner till att önskemålen finns och försöker så gott det går att få fram så mycket information vi kan.
/Jerker
Han svarade såhär ifall nån bryr sig:
Hej,
Jag håller med dig (och många andra) – vi borde absolut ha mer och utförligare information på hemsidan.
Jag tror att problemet delvis beror på den utsatta situation vi befinner oss i. Då blir det lätt så bland de som bär det här tunga ansvaret att man kanske inte prioriterar informationsflödet, och när man ändå ställer upp så tenderar svaren att bli svävande eller intetsägande. Analysen i tränarrummet är ju garanterat mer rak och öppen än den är på en presskonferens eller framför DIFTV-kameran.
Det är alltså inte ett helt enkelt problem att komma tillrätta med, men vi känner till att önskemålen finns och försöker så gott det går att få fram så mycket information vi kan.
/Jerker
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- SkönaDjurgårn
14 mål framåt på de 10 senaste matcherna och folk, inkl tränarna, fokuserar på defensiven.
L
O
L
Visst, den är också usel. Men gör man 1,4mål per match och har nyligen kommit från en PP-svit på 27 (?) mållösa PP så borde man väl kanske fokusera lite på offensiven också?
Självklart är materialet totalt impotent och det skulle kommit ett par kreativa lösningar redan i somras/höstas/vintras, you name it. Men man undrar också vilken kompetens tränarna egentligen besitter? Och varför får de vara kvar? Och varför har fortfarande inte Järlan kommenterat något-som-fucking-helst på hemsidan. Den mannen är ett mysterium och måste BORT!!! Fatta det - ni som bestämmer över Järlans lön, plikter och förehavanden. Han har kört den här klubben i fördärvet.
Det är så sjukt för jag är alltid en obotlig optimist (även om det inte märks) i grunden men jag har sökt i månader efter ett enda litet ljus i mörkret i den här soppan, men det finns verkligen inte.
L
O
L
Visst, den är också usel. Men gör man 1,4mål per match och har nyligen kommit från en PP-svit på 27 (?) mållösa PP så borde man väl kanske fokusera lite på offensiven också?
Självklart är materialet totalt impotent och det skulle kommit ett par kreativa lösningar redan i somras/höstas/vintras, you name it. Men man undrar också vilken kompetens tränarna egentligen besitter? Och varför får de vara kvar? Och varför har fortfarande inte Järlan kommenterat något-som-fucking-helst på hemsidan. Den mannen är ett mysterium och måste BORT!!! Fatta det - ni som bestämmer över Järlans lön, plikter och förehavanden. Han har kört den här klubben i fördärvet.
Det är så sjukt för jag är alltid en obotlig optimist (även om det inte märks) i grunden men jag har sökt i månader efter ett enda litet ljus i mörkret i den här soppan, men det finns verkligen inte.
Nu sparkar vi Hardy och co..
Nu är det fasen dags att sparka Hardy och company... Har fått indikationer från flera håll om att det råder stort missnöje i truppen mot Hardy, tom hört en säga att "det är den sämsta tränaren jag haft", och det en spelare i dagens Djurgården inga namn nämda... Marcus Nilsson har bett han att fara åt helvete då Hardy kommer in försent i period pausen under ett derby då man ska peppa sitt lag och inte visa ett ointresse genom att komma försent... Varför ska vi vänta in i det sista, varför agerar inte Djurgården som andra klubbar, ska visa att vi står vårat kast in i det sista? Vad händer sen då när vi får spela i kvalserien och har en tränare inte bryr sig... Jag är en av dom som såg upp till Hardy, jag var med på den tiden då han tog gulden 2000 och 2001 men jag undrar nu om inte det var Mats Waltins förtjänst, för Hardy visar då fasen inget vinnar hjärta!
Re: Nu sparkar vi Hardy och co..
Nej, Hardy ska vända på detta!
No point with a new thread... Vi har trådar som täcker allting, ta det i dom istället 

Ja, nu är det dags att han lämnar skutan annars finns det risk att han följer med skeppet ner till botten. Hoppa av och låt någon annan rädda skeppet. DIF ska tillhöra de 8 bästa(om det inte vore för denna skitsäsong top 4) så det så.
- minalman
Tips till tränarna: Sätt ut koner från sargkanten vid offensic blå, via offensiv tekningspunkt till stolpen vid motståndarmålet. Gör så på både vänster och höger sida. Den som under anfallsövningarna åker nedanför, ned mot hörnet får böta 1000 spänn från sin spelarlön (varje gång det sker under övningen) till kassan för spelarinköp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Nollade 4 gånger på de senaste 10 matcherna.SkönaDjurgårn skrev: 14 mål framåt på de 10 senaste matcherna.
.
DIF har verkligen prickat in All-Time-Low precis i fel läge av säsongen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hoppas folk ger Zabel & Co. mer än en period på sig att förändra saker och ting. Zabel & Co. ska hitta ett spel som håller oss kvar i ES, antingen (helst) inom ordinarie grundserie eller genom en KS.
Jag som kanske många andra här inne har redan ställt in mig mentalt på KS. Allt annat är en bonus. Att folk nu börjar skrika om att det var för sent med ett tränarbyte kan jag inte förstå. Visst, det är inte många omgångar kvar och nu kommer vi aldrig få veta hur Hardy hade hanterat en kvalserie (om vi nu hamnar där) men jag tror inte det har blivit sämte med lite nytt blod i båset. I nuläget tar jag nästan vad som helst istället för "Jag behöver inte säga till dom vad som ska göras, det vet dom rdan om" om jag ska vara helt ärlig.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
Ja, det kommer garanterat börja gnällas direkt på tisdag när Modorövarna kör över oss - men det är ju just det som är så läskigt nu. Bytet är så jävla sent...VARFÖR togs inte det här beslutet redan i november / december? Det är ingenting som ändrats då mot nu - mer än att vi förlorat X antal fler matcher och aldrig hittat det där spelet som vi så hett eftersökt.Erik I skrev:Hoppas folk ger Zabel & Co. mer än en period på sig att förändra saker och ting. Zabel & Co. ska hitta ett spel som håller oss kvar i ES, antingen (helst) inom ordinarie grundserie eller genom en KS.
- SirDIFalot
Borde SENASTE skett med två veckor kvar på transferfönstret så tränarna i alla fall kunde meddelat om de ville sparka några av de nuvarande spelarna och eventuellt ta in någon ny. Nu känns det för sent. Bara köra på det vi har.-daniel- skrev:Ja, det kommer garanterat börja gnällas direkt på tisdag när Modorövarna kör över oss - men det är ju just det som är så läskigt nu. Bytet är så jävla sent...VARFÖR togs inte det här beslutet redan i november / december? Det är ingenting som ändrats då mot nu - mer än att vi förlorat X antal fler matcher och aldrig hittat det där spelet som vi så hett eftersökt.Erik I skrev:Hoppas folk ger Zabel & Co. mer än en period på sig att förändra saker och ting. Zabel & Co. ska hitta ett spel som håller oss kvar i ES, antingen (helst) inom ordinarie grundserie eller genom en KS.
Expert.
- -daniel-
Ja, verkligen...SirDIFalot skrev:Borde SENASTE skett med två veckor kvar på transferfönstret så tränarna i alla fall kunde meddelat om de ville sparka några av de nuvarande spelarna och eventuellt ta in någon ny. Nu känns det för sent. Bara köra på det vi har.-daniel- skrev:Ja, det kommer garanterat börja gnällas direkt på tisdag när Modorövarna kör över oss - men det är ju just det som är så läskigt nu. Bytet är så jävla sent...VARFÖR togs inte det här beslutet redan i november / december? Det är ingenting som ändrats då mot nu - mer än att vi förlorat X antal fler matcher och aldrig hittat det där spelet som vi så hett eftersökt.Erik I skrev:Hoppas folk ger Zabel & Co. mer än en period på sig att förändra saker och ting. Zabel & Co. ska hitta ett spel som håller oss kvar i ES, antingen (helst) inom ordinarie grundserie eller genom en KS.
Tror iofs att vi kommer få se iaf ett nyförvärv, vore skandal annars. Förresten så tror ju jag en som Carlsson ligger JÄVLIGT risigt till med ny tränare som nog gärna plockar upp en junior istället. Men det är som sagt sjukt dåligt med tid...
Skillnaden mellan oss och Malmö är att i Malmö verkar det vara one-man-show och i DIF är det no-man-show (förutom idag då) 

Jag är inte arg, och inte besviken.
Skönt att LHC inte verkar vara bättre iaf. Inte mycket att sätta emot Brynäs.
Intressant att Brynäs leder serien och att det kommer 4700 och kollar på matchen. Patetiskt.
Intressant att Brynäs leder serien och att det kommer 4700 och kollar på matchen. Patetiskt.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet