Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Kul på sätt och vis att Ridderwall stannar, men det kan innebära en del nackdelar också.
Frågan är om DIF är intresserade av att ha två riktigt duktiga målvakter... Känns nästan som om att Mark får agera andremålvakt nu.
Jag hoppas dock att Daniel Larsson eller Tellqvist kommer hem igen. Det vore den ultimata lösningen så att Ridderwall får kämpa till 100% för att få stå.
Frågan är om DIF är intresserade av att ha två riktigt duktiga målvakter... Känns nästan som om att Mark får agera andremålvakt nu.
Jag hoppas dock att Daniel Larsson eller Tellqvist kommer hem igen. Det vore den ultimata lösningen så att Ridderwall får kämpa till 100% för att få stå.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Om Wesslau kunde gå från "Wesslau" till NHL-målvakt i år, så är det inte omöjligt att Ridderwall officiellt förklaras som världens genom tiderna främste idrottsutövare efter kommande säsong.
Håller med. Jäkligt skeptisk till Djurgårdens agerande här, svårt o se att Riddarn nånsin kommer bli en bra målvakt (NHL-klass). Men hoppas jag får fel.Remy Lebeau skrev:Är inte lika lyrisk som en del härinne över att han stannar. Han har väldigt mycket att bevisa inför kommande säsongen, och frågan är hur det kommer gå vid eventuella motgångar.
Upp till bevis, Riddarn.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Wesslau och Ridderwall hade i princip identisk räddningsprocent under grundserien. Hela året bad vi om att han skulle få stå istället för Wesslau. 3:e bäst räddningsprocent i Elitserien är inte fy skam.Henkos skrev:Håller med. Jäkligt skeptisk till Djurgårdens agerande här, svårt o se att Riddarn nånsin kommer bli en bra målvakt (NHL-klass). Men hoppas jag får fel.Remy Lebeau skrev:Är inte lika lyrisk som en del härinne över att han stannar. Han har väldigt mycket att bevisa inför kommande säsongen, och frågan är hur det kommer gå vid eventuella motgångar.
Upp till bevis, Riddarn.
Fast ni kanske förväntar er en målvakt som ska hålla 93-94% en hel säsong, vad vet jag.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Ja, Riddarn och Wesslau kanske hade en identisk räddningsprocent, men när man stog uppe på läktaren under grundserien (egen syn) så kändes de ändå som att Wesslau var med stabil. Riddarn kändes lite darrig. Dessutom så tror jag aldrig att Riddarn kan göra såna sjuka räddningar som Wesslan men man vet aldrig, hoppas jag har fel.Snazzi skrev:Wesslau och Ridderwall hade i princip identisk räddningsprocent under grundserien. Hela året bad vi om att han skulle få stå istället för Wesslau. 3:e bäst räddningsprocent i Elitserien är inte fy skam.Henkos skrev:Håller med. Jäkligt skeptisk till Djurgårdens agerande här, svårt o se att Riddarn nånsin kommer bli en bra målvakt (NHL-klass). Men hoppas jag får fel.Remy Lebeau skrev:Är inte lika lyrisk som en del härinne över att han stannar. Han har väldigt mycket att bevisa inför kommande säsongen, och frågan är hur det kommer gå vid eventuella motgångar.
Upp till bevis, Riddarn.
Fast ni kanske förväntar er en målvakt som ska hålla 93-94% en hel säsong, vad vet jag.
Från Maries blogg
Som nu kan bekräfta att han fick en förfrågan från AIK:
– Ja, jag fick en intresseförfrågan men jag tackade nej. Det var fel lag, avslutar Ridderwall.
– Ja, jag fick en intresseförfrågan men jag tackade nej. Det var fel lag, avslutar Ridderwall.
-
Haha vad tror gnagarsvinen egentligen?Enbom skrev:Från Maries blogg
- SirDIFalot
Det funkade ju med farsan? Tycker inte att det är konstigt att det i alla fall hör av sig och frågar.Difalltidoavsett skrev:Haha vad tror gnagarsvinen egentligen?Enbom skrev:Från Maries blogg
Senast redigerad av SirDIFalot den 2010-05-10 16:59:09, redigerad totalt 1 gånger.
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Om du går tillbaka och kollar matchtrådar från förra säsongen, så ska du nog se att du är ensam om att ha tyckt så.DIFDIF skrev: Ja, Riddarn och Wesslau kanske hade en identisk räddningsprocent, men när man stog uppe på läktaren under grundserien (egen syn) så kändes de ändå som att Wesslau var med stabil. Riddarn kändes lite darrig. Dessutom så tror jag aldrig att Riddarn kan göra såna sjuka räddningar som Wesslan men man vet aldrig, hoppas jag har fel.
Efter att ha kollat igenom många av dina kommentarer har jag även sett att du inte varit nöjd med någon av målvakterna, dessutom vill du byta ut Stockholmsprofilen och värva utländskt á la DIF fotboll finnar.
-
You're rightSirDIFalot skrev:Det funkade ju med farsan? Tycker inte att det är konstigt att det i alla fall hör av sig och frågar.Difalltidoavsett skrev:Haha vad tror gnagarsvinen egentligen?Enbom skrev:Från Maries blogg
- Remy Lebeau
Sågade varken Wesslau eller Riddarn under säsongen som gick. Vid matcher håller jag åsikterna om spelare för mig själv då det inte tillför något att skriva "Spelare X var katastrof idag som vanligt" och dylikt.Snazzi skrev: Wesslau och Ridderwall hade i princip identisk räddningsprocent under grundserien. Hela året bad vi om att han skulle få stå istället för Wesslau. 3:e bäst räddningsprocent i Elitserien är inte fy skam.
Dock står jag för att jag tycker Riddarn har mycket att bevisa. Riddarn hade likt Wesslau svårt att hålla jämn nivå, fina statistiken till trots.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kan bara hålla med, ett klokt och logiskt resonemang. I längden så får både klubb och spelare bära frukten och jag får känslan av att DIF tänker just i dessa banor.Stambert skrev:[Vi kan inte hålla på och stå med mössan i hand när sådana här killar misslyckas kapitalt i Kanada och ska vända hem igen. Den här killen är jämnårig med Jacob Josefson och var för några år sedan klart bättre än Jacob.
Sedan valde Jacob och stanna medan Wallén drog. Resultatet ser vi nu, Jacob får massor med speltid i Elitserien och har utvecklats enormt medan Wallén snarare gått bakåt i utvecklingen.
Nej tack, säger jag. Satsa på de juniorer som INTE visar tendenser att dra så fort som möjligt istället. Det är ju helt uppenbart med de tendenser som Wallén visat hittills att han kommer att sticka till NHL så fort som möjligt.
Vårt budskap ska vara följande: Vi kommer att satsa stenhårt på våra egna juniorer som väljer att fullfölja sin utbildning i våra juniorled. Som junior i Djurgården ska man vara trygg i att man kommer att få en bra chans att slå sig in i A-laget utan att behöva petas av dyra utlänningar eller andra juniorer som glider in på en räkmacka.
Det kan tyckas som ett tufft beslut i vissa enskilda fall, men jag tror det lönar sig i längden när DIF ska rekrytera spelare till vårt hockeygymnasium. Dels kommer det att få de som drömmer om kanadensiska juniorligor att välja andra klubbar, dels kommer det att leda till att de som verkligen vill gå vägen till A-laget genom DIF:s juniorskola kommer att lockas ännu mer till klubben.
Ser hellre ett DIF komma tvåa med egna juniorer, än att se ett DIF vinna SM-Guld med en massa inköpta finnar a lá HV-style.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
HV är fel lag att jämföra med. HV har precis som vi massor med spelare från närområdet. Plus spetskompetens från utlandet(Finland) och andra delar av Sverige. Men HV är väl näst bäst i Sverige på att ha spelare från sin egen "stad".Buford skrev:Ser hellre ett DIF komma tvåa med egna juniorer, än att se ett DIF vinna SM-Guld med en massa inköpta finnar a lá HV-style.
Linköping däremot.
har varken hjärta eller guldSnazzi skrev:HV är fel lag att jämföra med. HV har precis som vi massor med spelare från närområdet. Plus spetskompetens från utlandet(Finland) och andra delar av Sverige. Men HV är väl näst bäst i Sverige på att ha spelare från sin egen "stad".Buford skrev:Ser hellre ett DIF komma tvåa med egna juniorer, än att se ett DIF vinna SM-Guld med en massa inköpta finnar a lá HV-style.
Linköping däremot.
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
- -daniel-
Visst, håller med dig om att han har en del att bevisa men samtidigt hade det kännts helt fel att släppa Riddarn till en annan ES-klubb när vi står utan målvakt. Känns aldrig som Ridderwall fått en helt optimal säsong att visa vad han går för - 2010/11 är det läge för det!Remy Lebeau skrev:Är inte lika lyrisk som en del härinne över att han stannar. Han har väldigt mycket att bevisa inför kommande säsongen, och frågan är hur det kommer gå vid eventuella motgångar.
Upp till bevis, Riddarn.
Ridderwalls problem är hans ojämnhet. Men en bra försäsong, ett visat förtroende från tränarstaben och en samspelt backlinje hoppas jag kommer räcka för att Stefan skall växa ut till en riktigt stabil 1:a målis.