Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Inte fy skam av Sillen att hänga 13 mål innan nyår.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Glory1 skrev:Fasen vad kul Classe :D
Jävligt kul för Keps-Classe. Det tråkiga är väl att han kommer längre från oss.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Inte fy skam av Sillen att hänga 13 mål innan nyår.
Vi får väl lov att starta en namninsamling och skicka till Jocke. Cehlin måste hem!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Inte fy skam av Sillen att hänga 13 mål innan nyår.
Vi får väl lov att starta en namninsamling och skicka till Jocke. Cehlin måste hem!

Känns som att Cehlin i den formen han är i nu hade varit fin att ha jämte Salinen och Sören.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Puckey skrev:
robinDIF skrev:
Puckey skrev:
minalman skrev:
Puckey skrev:Devils verkar ha slut på tålamodet med Josefson, han fick spendera kvällens match på bänken trots skador på Elias och Clowe. Chansen att vi får hem honom till nästa säsong blir allt större, vilket vore bland det bästa som kan hända den här föreningen. En ledande spelare som gått rakt genom egna juniorverksamheten, 24 år gammal och redan har 107 matcher i A-laget. Vi behöver nya hjältar som kan utmana Falk om flest spelade matcher i föreningens historia.
Dröm du bara.
Om man är i den åldern och har ägnat livet fram till nu åt hockey och inte i skolbänken behöver han många feta år i KHL eller Schweiz innan han fått ihop till levebrödet.
Sen har han iofs haft förmånen att ha stått på envägskontrakt de senaste tre säsongerna, eftersom Devils räknade kallt med att han skulle växa ut till en stjärncenter. 2 325 000$ i lön 13/14-15/16, 270 000$ i sign-on bonusar och tre år med två-vägskontrakt där han spenderade nog med matcher i A-laget för att addera ihop till ytterligare en hel säsong och drog gissningsvis in ca 800 000$ till (ca 29 mkr före skatt, och då är det amerikansk taxa).

Får han chansen att fortsätta i NHL lär han ta den (envägskontrakt, tror inte att han är sugen på risken att hamna i AHL), det måste man ju erkänna är något helt annat än SHL. Däremot har jag svårt att föreställa mig honom jaga oljemiljoner i Sibirien istället för att spela i Djurgården.

Sen är det ju 50% skatt samt agentarvode på allt du räknade där. Bara för du tycker han tjänat bra med pengar så kanske Jacob själv känner att han vill gå till ett Ryssland där skatter är lägre och lönen fortfarande väldigt bra.
Man kanske inte ska utgå från vad man själv hade gjort i dessa situationer.
1. Svårt att föreställa mig att skatten ligger lika högt i USA som i Sverige. Nämner dessutom att siffrorna är före skatt.
2. Det är inte jag som svartvitt sagt att han gör si eller så, jag har bemött en hävdad sanning att alla spelare i hans ålder känner sig tvungna att jaga största lönen.
Josefson är uppsatt som IR, han fick ett skott på foten i Tisdags.
Men visst, Devils vill ha ut mer av honom i det offensiva spelet med tanke på att JJ även får spela i PP.

Samtidigt så har han spelat med en "öm" axel dom senaste veckorna. Tror detta "uppehåll" gör honom gott.

"Clowe" varför yra om honom, han har fått sin sista hjärnskakning på isen, där kommer vi inte få se honom något mer då han har slutat just pga hjärnskakningar.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Problemet med Sillen är ju iofs att han har ett och ett halvt år kvar på sitt kontrakt. Det lär nog inte vara helt billigt att lösa ut deras bästa spelare... Även om han skulle vilja det.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Helt klart imponerande av Sillen hittils. Börjat småtittat på Rögle nu, då det börjar bli lite väl många mål för att vara "stolpe in". Verkar ha utvecklat sin timing och kaxighet ute på isen. Något som innan varit snudd på Division 1-klass. Nu tycker man sig känna igen honom från hans JVM-turnering. Helt orädd och stursk på isen. Då ser han genast betydligt tyngre ut.

Men njaa, än så är jag inte helt frälst. Bara för att han spottat upp sig rejält här på slutet så är han knappast självskriven att plocka hem. Hävdar fortfarande att han inte är ett pålitligt kort för topp 2-kedjorna. Men klart, ser honom ju betydligt hellre än Lundberg.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mellanmjölks-Cehlin! Fjunis! Tunnis!

"Halkbenägen breddspelare." är min favoritmening ang Sillen. Myntad av diftobbe.

"Brutalt viktigt att INTE värva spelare som Cehlin."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Mellanmjölks-Cehlin! Fjunis! Tunnis!

"Halkbenägen breddspelare." är min favoritmening ang Sillen. Myntad av diftobbe.

På riktigt, tror om man går tillbaka i dina gamla inlägg så visar det sig en hel del missar också. Även om jag inte tycker att en halv bra säsong är tillräckligt för att mynta honom som en stjärna.

Du ska inte vara mallig, det kommer alltid tillbaka i dubbel kraft. Jag blev utskrattad när jag i Oktober månad skrev att DIF skulle åka ur SHL under degrationssäsongen. Du ser inte mig trycka upp det i fejset på folk. Eller kanske var det jag gjorde nu, men slutsatsen är densamma :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:

På riktigt, tror om man går tillbaka i dina gamla inlägg så visar det sig en hel del missar också. Även om jag inte tycker att en halv bra säsong är tillräckligt för att mynta honom som en stjärna.

Du ska inte vara mallig, det kommer alltid tillbaka i dubbel kraft. Jag blev utskrattad när jag i Oktober månad skrev att DIF skulle åka ur SHL under degrationssäsongen. Du ser inte mig trycka upp det i fejset på folk. Eller kanske var det jag gjorde nu, men slutsatsen är densamma :lol:
Äh, mallig, jag har bara lite kul. Folk har varit så extremt emot Sillen så jag var tvungen att dra upp det :wink:

Någon måste ju vara på hans sida också, menar jag...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:

Äh, mallig, jag har bara lite kul. Folk har varit så extremt emot Sillen så jag var tvungen att dra upp det :wink:
Fine, men leta upp gamla citat som kan vara flera gamla år gamla. Jag minns min inställning till Sillen sista säsongen han gjorde här. Är fan illa att få in en kille som spenderar mer tid liggandes på isen än vad Fimpen gjorde. Han var lätt och blyg, och därav så blev han en halkrisk. Han är fortfarande lätt men har byggt upp en kaxighet och ett självförtroende och då ser det genast annorlunda ut. Så mycket bidrar skallen med i närkampsspelet.

Men klart, lite kul får man ha :wink: Det är jag den första att bjussa på.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Hur gick det för Classe? Fick han någon istid? Om ja, hur skötte han sig?
snoddas

Inlägg av snoddas »

Var det ollas korsband som gick där eller?såg inte bra ut i alla fall[PENSIVE FACE]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

snoddas skrev:Var det ollas korsband som gick där eller?såg inte bra ut i alla fall[PENSIVE FACE]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan ha varit ett ledband som sträcktes. Gör jävulskt ont men läker fort. Men vinkeln över benet när han faller luktar korsband eller värre.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kul att Englund lyfts fram och att Pelle Mårts fått upp ögonen för honom.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2030476.ab

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar