Nej, men jag tror inte han skriver på för samma belopp i DIF som han gick med på i Almtuna. Vi verkar ju ha satt en lönestruktur som är helt skev.klintan85 skrev: ↑2023-10-07 15:45:15Ok, men jag tror inte han tjänar 100.000 i Almtuna nu.SirDIFalot skrev: ↑2023-10-07 15:37:11När han åkte på böter förra året kom det väl fram att han hade typ 100k i månaden, eller minns jag fel?
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expert.
-
Ja faktiskt.Jim Morrison skrev: ↑2023-10-07 14:52:09 Om inte Odelius kommer tillbaka hade Johannes Johannesen från Rögle varit en back som förmodligen hade gått att låna och hade varit intressant.
Men han spelar inte i Hanviken. Så, tyvärr.
Linus Arnesson får alltså inte spela i Örebro och vill lämna.
Hade varit en hyfsad affär att först få pengar för att han går till SHL och sedan att Örebro står för en del av hans lön säsongen ut.
Nu tror jag varken Linus eller DIF är jätte intresserade av en comeback men med tanke på Odelius ut så behövs det förstärkning på backsidan.
Hade varit en hyfsad affär att först få pengar för att han går till SHL och sedan att Örebro står för en del av hans lön säsongen ut.
Nu tror jag varken Linus eller DIF är jätte intresserade av en comeback men med tanke på Odelius ut så behövs det förstärkning på backsidan.
- Jim Morrison
Odelius lånas ut till oss. Skönt!
Förhoppningsvis kan vi få tillbaka Andersson, Ytterell och Odelius på onsdag med tanke på att den sistnämnda reser hem idag. Då får vi ta nya tag med en komplett backsida och sedan utvärdera laget ånyo.
Förhoppningsvis kan vi få tillbaka Andersson, Ytterell och Odelius på onsdag med tanke på att den sistnämnda reser hem idag. Då får vi ta nya tag med en komplett backsida och sedan utvärdera laget ånyo.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nu vänder det!Jim Morrison skrev: ↑2023-10-08 12:31:10 Odelius lånas ut till oss. Skönt!
Jetlag i DIF brukar innebära två till tre veckors vila. Sen lite träning för att komma in i vårat suuuuperavancerade spelsystem.....
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Odelius ut?robin_dif skrev: ↑2023-10-08 08:05:16 Linus Arnesson får alltså inte spela i Örebro och vill lämna.
Har väl aldrig varit aktuellt.
Var ju bara över och visade upp sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Odelius är ju inte redo för AHL än. Klokt av Islanders. Här går han ju i stort sett in stjärna med tanke på våran extremt grunda tunna backsida.
Så jaa, Arnesson hade varit en dröm att få in på lån eller liknande. En av allsvenskans bästa defensiva backar ifjol.
Så jaa, Arnesson hade varit en dröm att få in på lån eller liknande. En av allsvenskans bästa defensiva backar ifjol.
Sssch, det är omodernt med defensiva backar, vi ska bara spea i anfallszon så då räcker det med backar som kan skjuta....
En spelare som täcker mycket skott är dålig för det innebär att han inte hade pucken från början... En spelare som tacklar mycket är usel för det betyder att han inte hade pucken från början. En spelare som vinner mycket närkamper är dålig, då en bra spelare hade haft pucken utan att behöva gå in i en från första början.... Osv!
Det är ändå bra att få tillbaka Odelius som är billig och bättre än Lundin, Carnebo och Bergström. Vi får hoppas att han är fokuserad och förbättrat tempo därborta men risken finns alltid att fokus tappas efter Camp-äventyr.
Arnesson hade varit en förstärkning såklart, bra tvåvägsback i HA som klarar spelet med puck också. Sen är det kostnadsfråga och om spelaren själv vill.
Om inte lagspelet blir bättre än senaste matcherna tycker jag vi håller oss ifrån alla dyra lösningar bara för att trots spelet få lite poäng på marginalen. Se i första hand till att vi kan hålla en konkurrenskraftig HA-budget även på längre sikt.
Absolut. En idiot tackar nej med tanke på att vi inte ens har folk så det räcker.dr111DIF skrev: ↑2023-10-09 08:53:57Det är ändå bra att få tillbaka Odelius som är billig och bättre än Lundin, Carnebo och Bergström. Vi får hoppas att han är fokuserad och förbättrat tempo därborta men risken finns alltid att fokus tappas efter Camp-äventyr.
Arnesson hade varit en förstärkning såklart, bra tvåvägsback i HA som klarar spelet med puck också. Sen är det kostnadsfråga och om spelaren själv vill.
Om inte lagspelet blir bättre än senaste matcherna tycker jag vi håller oss ifrån alla dyra lösningar bara för att trots spelet få lite poäng på marginalen. Se i första hand till att vi kan hålla en konkurrenskraftig HA-budget även på längre sikt.
Spelartypsmässigt är det dock mer av samma skit. Men lite bättre!
-
Gällande Arne. Så hade KG räknat med honom. Borde funnits med i budgeten. Ingen ersättare värvad heller.
Så är det. Sen lär det vara skillnad i lön på hans omförhandlade kontrakt och vad han tjänar i Örebro. KG uttryckte även trots omförhandlingen att det var en inte obetydlig lönepost som det underlättade att bli av med.Osten östlund skrev: ↑2023-10-09 09:43:17 Gällande Arne. Så hade KG räknat med honom. Borde funnits med i budgeten. Ingen ersättare värvad heller.
Om Arne vill hit och det kan finansieras på ett rimligt sätt är det en bra värvning såklart.
- Jim Morrison
Hmm, jag tror att likt ett övertrasserat konto var det snarare pengar vi inte hade egentligen.Osten östlund skrev: ↑2023-10-09 09:43:17 Gällande Arne. Så hade KG räknat med honom. Borde funnits med i budgeten. Ingen ersättare värvad heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Så är det. Det som har varit positivt för budget:
- Arne lämnade
- KG kör VD/sportchef!?
Negativt för budget ( hoppas KG fixar röran omgående):
- Tomas Kraft, Fagervall, Hedda, Falk och Cam samtliga arbetsbefriade.
- Top spelare, med top lön som ej levererar!
- Arne lämnade
- KG kör VD/sportchef!?
Negativt för budget ( hoppas KG fixar röran omgående):
- Tomas Kraft, Fagervall, Hedda, Falk och Cam samtliga arbetsbefriade.
- Top spelare, med top lön som ej levererar!