Det har vi råd med bara Lif torskar!Fricke skrev:Betydligt skönare att bli nollade i Växjö.supreme skrev:Jag är glad att vi inte möter FBK idag. De mosar Leksand på alla plan än så länge, men även där levererar nyförvärven stort.
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Vi kan säkerligen förvänta oss värvningar av Leksand med.
"Ett slutkört Leksand har fyra raka förluster.
Då är nyförvärv att vänta.
– Vi måste bredda truppen. Vi hade ett kort möte i går kväll och ska fortsätta diskutera i kväll, så vi ska nog kunna lösa det, säger tränaren Andreas Appelgren till C More."
"Ett slutkört Leksand har fyra raka förluster.
Då är nyförvärv att vänta.
– Vi måste bredda truppen. Vi hade ett kort möte i går kväll och ska fortsätta diskutera i kväll, så vi ska nog kunna lösa det, säger tränaren Andreas Appelgren till C More."
Tveksamt... Alla lag vi hade avstånd till är ikapp och i princip förbi. Vi har färre lag tillgodo och vår form måste ligga bland de sämsta? 13p av 33( denna ink) riktigt illa tyvärr.bastis7 skrev:Det har vi råd med bara Lif torskar!Fricke skrev:Betydligt skönare att bli nollade i Växjö.supreme skrev:Jag är glad att vi inte möter FBK idag. De mosar Leksand på alla plan än så länge, men även där levererar nyförvärven stort.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ouch .........bastis7 skrev:Det har vi råd med bara Lif torskar!Fricke skrev:Betydligt skönare att bli nollade i Växjö.supreme skrev:Jag är glad att vi inte möter FBK idag. De mosar Leksand på alla plan än så länge, men även där levererar nyförvärven stort.
Det där uttalandet var vågat.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
18 omgångar kvar, klar vi verkligen detta?
Samme skadad, Alvarez petad eller nått, Fällis sjuk, Heinerö och Guter snurrar runt runt och åstadkommer nada, Runken gör ingen glad just nu och Ahlen min gamla favorit e tyvärr för dålig för shl, vilket gäller fler än Ahlen iofs. Full backbesättning idag förutom Holm då som får gå in som forward när Samme tvingas kliva av, men var tog vårt fina försvarsspel vägen, någon som vet? Stirra puck, kladd med puck som sista man, släppa markeringar och slå panikiceingar, vad fan har hänt Nyman?
Om vi fixar 1 poäng i snitt på de kvarvarande matcherna når vi 70 pinnar, räcker det och klar vi det?
Vet att ingen vill uppleva ett kval till, men det rycker obehagligt närmare för varje omgång!
Agera nu, det får fan kosta vad det vill, låna lev på krita, in med kvalitet till varje pris, vi fixar inte en vända till i HA!
Samme skadad, Alvarez petad eller nått, Fällis sjuk, Heinerö och Guter snurrar runt runt och åstadkommer nada, Runken gör ingen glad just nu och Ahlen min gamla favorit e tyvärr för dålig för shl, vilket gäller fler än Ahlen iofs. Full backbesättning idag förutom Holm då som får gå in som forward när Samme tvingas kliva av, men var tog vårt fina försvarsspel vägen, någon som vet? Stirra puck, kladd med puck som sista man, släppa markeringar och slå panikiceingar, vad fan har hänt Nyman?
Om vi fixar 1 poäng i snitt på de kvarvarande matcherna når vi 70 pinnar, räcker det och klar vi det?
Vet att ingen vill uppleva ett kval till, men det rycker obehagligt närmare för varje omgång!
Agera nu, det får fan kosta vad det vill, låna lev på krita, in med kvalitet till varje pris, vi fixar inte en vända till i HA!
Dumt att säga att vi har råd med det men vi är längre från kval än vid jul iaf. 13 poäng på 11 matcher är helt ok. Fortsätter vi med det facit måste Leksand ta 32 poäng sista 18 matcherna. Det kommer inte hända. Gäller bara att vi plockar drygt en poäng/ match så klarar vi det här!Jimpen skrev:Tveksamt... Alla lag vi hade avstånd till är ikapp och i princip förbi. Vi har färre lag tillgodo och vår form måste ligga bland de sämsta? 13p av 33( denna ink) riktigt illa tyvärr.bastis7 skrev:Det har vi råd med bara Lif torskar!Fricke skrev:Betydligt skönare att bli nollade i Växjö.supreme skrev:Jag är glad att vi inte möter FBK idag. De mosar Leksand på alla plan än så länge, men även där levererar nyförvärven stort.
"Det kommer inte hända".mb81 skrev:Dumt att säga att vi har råd med det men vi är längre från kval än vid jul iaf. 13 poäng på 11 matcher är helt ok. Fortsätter vi med det facit måste Leksand ta 32 poäng sista 18 matcherna. Det kommer inte hända. Gäller bara att vi plockar drygt en poäng/ match så klarar vi det här!Jimpen skrev:Tveksamt... Alla lag vi hade avstånd till är ikapp och i princip förbi. Vi har färre lag tillgodo och vår form måste ligga bland de sämsta? 13p av 33( denna ink) riktigt illa tyvärr.bastis7 skrev:Det har vi råd med bara Lif torskar!Fricke skrev:Betydligt skönare att bli nollade i Växjö.supreme skrev:Jag är glad att vi inte möter FBK idag. De mosar Leksand på alla plan än så länge, men även där levererar nyförvärven stort.
Famous last words.
Du är med oss överallt, Stefan.
Kommer väl få äta upp det men tar vi 21 poäng till vilket exemplet visar så kommer det inte hända. Det är jag hyfsat säker på. Men är också orolig att vi bara tar cirka 15-18 pinnar till och då blir det tajt som fan.
Re: Sv: SHL 2014-15
får vi ens det är vi duktiga. Tar man aldrig 3 poäng på borta plan så kan man nog sluta hoppas.mb81 skrev:Kommer väl få äta upp det men tar vi 21 poäng till vilket exemplet visar så kommer det inte hända. Det är jag hyfsat säker på. Men är också orolig att vi bara tar cirka 15-18 pinnar till och då blir det tajt som fan.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Nylander till Toronto redan nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Modo kommer ha svårt att klara ett kval mot typ Västerås eller Rögle eller vad det kan bli.Jim Morrison skrev:Nylander till Toronto redan nu.
De kommer absolut förstärka.mb81 skrev:Modo kommer ha svårt att klara ett kval mot typ Västerås eller Rögle eller vad det kan bli.Jim Morrison skrev:Nylander till Toronto redan nu.
Svårt att hitta en kille av Nyllets kvalitet på så kort varsel dock.ciirree skrev:De kommer absolut förstärka.mb81 skrev:Modo kommer ha svårt att klara ett kval mot typ Västerås eller Rögle eller vad det kan bli.Jim Morrison skrev:Nylander till Toronto redan nu.
Beror ju på hur mycket pengar man har. Just nu är han bra på att göra mål typ. Tillför noll bakåt.mb81 skrev:Svårt att hitta en kille av Nyllets kvalitet på så kort varsel dock.ciirree skrev:De kommer absolut förstärka.mb81 skrev:Modo kommer ha svårt att klara ett kval mot typ Västerås eller Rögle eller vad det kan bli.Jim Morrison skrev:Nylander till Toronto redan nu.
Kan man byta ut Nyllet mot en mer allround som kan göra mål så blir det bättre.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Foppa snörar på grickorna själv.ciirree skrev:De kommer absolut förstärka.mb81 skrev:Modo kommer ha svårt att klara ett kval mot typ Västerås eller Rögle eller vad det kan bli.Jim Morrison skrev:Nylander till Toronto redan nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)