Ja du, saker kan ju ändras också på ett halvår eller mer.sthlm19 skrev:Steve Valiquette har signat med Bridgeport Sound Tigers i AHL.
Undrar vad hans egentliga orsak var att han inte gick till DIF.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
2014-04-07, vad hände?
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Intressant, lägger du upp en video på Youtube då eller? Bör ju bli verklighet iom match nr 2 i förkvalet (exkl ET så fick jag det till att Ragge har 298 och Tim 294).SirDIFalot skrev:Tim Eriksson klättrar rätt bra också. 33:e plats och har under säsongen passerat Kennholt, Wikström, Rolle Stoltz (förmodligen inte korrekt statistik på honom), Tord Nänsén, Patrick Erickson, David Printz, Mathias Tjärnqvist, Stig Larsson och Sören Johansson.
Han har även namn som Säcken, Daniel Tjärnqvist, Marcus Ragnarsson, Pelle Eklund, Marcus Nilson inom räckhåll.
(Om Tim Eriksson spelar fler matcher för DIF än Ragge så skjuter jag mig för övrigt)
Du får självklart tycka vad du vill om en spelare men ett sådant där uttalande är rätt pantat.
Tim Eriksson är en hängiven lagspelare, självklart skall han hyllas för 300 matcher i klubben!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror att alla tolkade det som ett skämt då vi alla vet vart vi har varandra i den stora Tim-debatten. Men visst, sorry då.crike skrev:Intressant, lägger du upp en video på Youtube då eller? Bör ju bli verklighet iom match nr 2 i förkvalet (exkl ET så fick jag det till att Ragge har 298 och Tim 294).SirDIFalot skrev:Tim Eriksson klättrar rätt bra också. 33:e plats och har under säsongen passerat Kennholt, Wikström, Rolle Stoltz (förmodligen inte korrekt statistik på honom), Tord Nänsén, Patrick Erickson, David Printz, Mathias Tjärnqvist, Stig Larsson och Sören Johansson.
Han har även namn som Säcken, Daniel Tjärnqvist, Marcus Ragnarsson, Pelle Eklund, Marcus Nilson inom räckhåll.
(Om Tim Eriksson spelar fler matcher för DIF än Ragge så skjuter jag mig för övrigt)
Du får självklart tycka vad du vill om en spelare men ett sådant där uttalande är rätt pantat.
Expert.
Jepe skrev:Ja du, saker kan ju ändras också på ett halvår eller mer.sthlm19 skrev:Steve Valiquette har signat med Bridgeport Sound Tigers i AHL.

Valiquette makes transition from goalie to coach
Där fick vi svaret..
- SirDIFalot
Den artikeln är gammal. Han har väl skrivit under ett spelarkontrakt vad jag vet?Rocky3000 skrev:Jepe skrev:Ja du, saker kan ju ändras också på ett halvår eller mer.sthlm19 skrev:Steve Valiquette har signat med Bridgeport Sound Tigers i AHL.
Valiquette makes transition from goalie to coach
Där fick vi svaret..
Expert.
Som att han plötsligt blev vältränad eller vad?Jepe skrev:Ja du, saker kan ju ändras också på ett halvår eller mer.sthlm19 skrev:Steve Valiquette har signat med Bridgeport Sound Tigers i AHL.
Han är "flygande målvakt" både jobbar inom föreningen och står som andre keeperSirDIFalot skrev:Den artikeln är gammal. Han har väl skrivit under ett spelarkontrakt vad jag vet?

Som det ser ut nu har han inte fått stått i någon match en, men fan vad kul det hade varit att sett han i Djurgårdströjan! Vem vet han kanske kommer..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF kräver 50000$ för Valiquette. http://www.svd.se/sport/dif-kraver-peng ... 953498.svd
Jag ser ett mönster...
- SirDIFalot
Trevligt. Hoppas vi får pengarna.HomeOfSvenTumba skrev:DIF kräver 50000$ för Valiquette. http://www.svd.se/sport/dif-kraver-peng ... 953498.svd

"Enligt uppgifter till SvD innehöll det dokumentet, som också Valiquette skrivit på, en klausul om en ersättning till Dif på 50000 dollar (drygt 320000 kronor) om Valiquette återupptog karriären under säsongen. "
Om det där stämmer kan han väl omöjligen komma undan?
Expert.
Challe medger samtidigt att han tror det blir svårt att få några pengar, med det menar han att vi inte har musklerna som krävs för att kunna kräva NHL/AHL på pengar men att de väldigt lätt skulle kunna få igenom motsvarande krav på svenska klubbar. Någon med bättre koll får gärna fylla i här.SirDIFalot skrev:Trevligt. Hoppas vi får pengarna.HomeOfSvenTumba skrev:DIF kräver 50000$ för Valiquette. http://www.svd.se/sport/dif-kraver-peng ... 953498.svd
"Enligt uppgifter till SvD innehöll det dokumentet, som också Valiquette skrivit på, en klausul om en ersättning till Dif på 50000 dollar (drygt 320000 kronor) om Valiquette återupptog karriären under säsongen. "
Om det där stämmer kan han väl omöjligen komma undan?
-
Juridiskt sett är det ett solklart brott mot gällande avtal. Pacta sunt servanda!
Hoppas att det går igenom. Frågan är vilken rättspraxis man utgår ifrån. Svensk avtalsrätt? Internationell dito?
Hoppas att det går igenom. Frågan är vilken rättspraxis man utgår ifrån. Svensk avtalsrätt? Internationell dito?
Grisarna i NHL gör precis som alltid. Dom skiter i avtal. Alltid hatat NHL,AHL. Grisar som aldrig gör rätt för sig
Förhoppningsvis har man reglerat det i avtalet, annars skall det stämmas i svarandens hemvist, dvs förmodligen "over there". Lagvalsregler, dvs om det är svensk rätt eller inte, har jag ingen koll på på rak arm.Metal Machine skrev:Juridiskt sett är det ett solklart brott mot gällande avtal. Pacta sunt servanda!