Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Tydligen så är William Wallen klar för Frölunda...
175:e plats i poängligan i OHL-slutspelet och 109:e plats i poängligan i grundserien är väl inget som direkt imponerar. Han var före John Norman, Stefan Söder och Arvid Strömberg när han åkte över, återstår verkligen att se kommande säsong om han fortsatt ligger före dessa i utvecklingen...DIFDIF skrev:Tydligen så är William Wallen klar för Frölunda...
Japp, man spelar ju väldigt bra när man har hjärnblödning..Josefsson skrev:175:e plats i poängligan i OHL-slutspelet och 109:e plats i poängligan i grundserien är väl inget som direkt imponerar. Han var före John Norman, Stefan Söder och Arvid Strömberg när han åkte över, återstår verkligen att se kommande säsong om han fortsatt ligger före dessa i utvecklingen...DIFDIF skrev:Tydligen så är William Wallen klar för Frölunda...
- Ritterwand
Om Wille Wallén inte vill hem så är det ingen större förlust för oss. Satsa på killar som gillar att spela i DIF istället.
Det var förra säsongen han fick en hjärnblödning. Då, trots återhämtning från hjärnblödningen mitt i säsongen, hade han för övrigt ett högre poängsnitt än han haft den här senaste säsongen också. Han har väl varit fullt återställd och symptomfri i över ett år från hjärnblödningen?DIFDIF skrev:Japp, man spelar ju väldigt bra när man har hjärnblödning..
Bryr mig inte om Wille, vill han gå till fiskrens, så låt han göra de.
Ser hellre såna här spelare i DIF. Det ska göra ont att möta oss. Gabriel Landeskog smäller på som bara den, då han får chansen. Sånt gillar jag.
http://www.youtube.com/watch?v=6Ww5T2etvmM
Ser hellre såna här spelare i DIF. Det ska göra ont att möta oss. Gabriel Landeskog smäller på som bara den, då han får chansen. Sånt gillar jag.
http://www.youtube.com/watch?v=6Ww5T2etvmM
Har tänkt lite på detta med Bremberg. Visst föredrar jag såsom många här Nils Ekman och Marcus Nilson framför Bremberg. Men skulle Nilson välja bort DIF så är Bremberg den perfekta ersättaren. Marcus Nilson har inte varit en snabbskrinnare. Killen glider ju fram, precis som Linkan och forecheckar ju knappast hårdare.
Tror inte Marcus Krüger och Nils Ekman kommer åka runt och vänta på att Linkan ska producera. Dessa har lika höga krav på sig själva och från folk runtomkring som Linkan har.
Tror inte Marcus Krüger och Nils Ekman kommer åka runt och vänta på att Linkan ska producera. Dessa har lika höga krav på sig själva och från folk runtomkring som Linkan har.
Highwind skrev:Har tänkt lite på detta med Bremberg. Visst föredrar jag såsom många här Nils Ekman och Marcus Nilson framför Bremberg. Men skulle Nilson välja bort DIF så är Bremberg den perfekta ersättaren. Marcus Nilson har inte varit en snabbskrinnare. Killen glider ju fram, precis som Linkan och forecheckar ju knappast hårdare.
För att ta just detta i försvar lite:
Det ser inte ut så, men Bremberg är en av de snabbaste spelarna i Djurgårn senaste åren.
Iallafall mot vad det ser ut, han tar långa skär, men det går undan.
Sen om jag får gissa kommer inte Fredrik tillbaka till kommande säsong, men jag har gärna fel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra Wille, i frölunda är de ju exceptionellt bra på att släppa fram talanger... *host*
Men seriöst, varför skulle han välja DIF när det inte finns några platser kvar?
Grämer mig över att Fimpen har kontrakt. Visst, han är en riktig krigare, skön attityd och ett stort DIF-hjärta, men om sanningen ska fram finns det juniorer (inkl. Wille) som kan göra hans jobb och lite till.
Hoppas verkligen att vi får se ett Djurgården - bred to KILL, not to CARE 2010/11.
Nisse Ekman ska mosa Norrena!
Men seriöst, varför skulle han välja DIF när det inte finns några platser kvar?
Grämer mig över att Fimpen har kontrakt. Visst, han är en riktig krigare, skön attityd och ett stort DIF-hjärta, men om sanningen ska fram finns det juniorer (inkl. Wille) som kan göra hans jobb och lite till.
Hoppas verkligen att vi får se ett Djurgården - bred to KILL, not to CARE 2010/11.
Nisse Ekman ska mosa Norrena!
Säg den glädje som varar
Var det hjärnblödningen i oktober 2008 som gjorde att han i slutspelet 2010, efter att ha spelat en hel säsong helt skadefri, gjorde två (2) poäng på tio matcher?DIFDIF skrev:Japp, man spelar ju väldigt bra när man har hjärnblödning..Josefsson skrev:175:e plats i poängligan i OHL-slutspelet och 109:e plats i poängligan i grundserien är väl inget som direkt imponerar. Han var före John Norman, Stefan Söder och Arvid Strömberg när han åkte över, återstår verkligen att se kommande säsong om han fortsatt ligger före dessa i utvecklingen...DIFDIF skrev:Tydligen så är William Wallen klar för Frölunda...
Vi kan inte hålla på och stå med mössan i hand när sådana här killar misslyckas kapitalt i Kanada och ska vända hem igen. Den här killen är jämnårig med Jacob Josefson och var för några år sedan klart bättre än Jacob.
Sedan valde Jacob och stanna medan Wallén drog. Resultatet ser vi nu, Jacob får massor med speltid i Elitserien och har utvecklats enormt medan Wallén snarare gått bakåt i utvecklingen.
Nej tack, säger jag. Satsa på de juniorer som INTE visar tendenser att dra så fort som möjligt istället. Det är ju helt uppenbart med de tendenser som Wallén visat hittills att han kommer att sticka till NHL så fort som möjligt.
Vårt budskap ska vara följande: Vi kommer att satsa stenhårt på våra egna juniorer som väljer att fullfölja sin utbildning i våra juniorled. Som junior i Djurgården ska man vara trygg i att man kommer att få en bra chans att slå sig in i A-laget utan att behöva petas av dyra utlänningar eller andra juniorer som glider in på en räkmacka.
Det kan tyckas som ett tufft beslut i vissa enskilda fall, men jag tror det lönar sig i längden när DIF ska rekrytera spelare till vårt hockeygymnasium. Dels kommer det att få de som drömmer om kanadensiska juniorligor att välja andra klubbar, dels kommer det att leda till att de som verkligen vill gå vägen till A-laget genom DIF:s juniorskola kommer att lockas ännu mer till klubben.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Vilket tur att jag tittade in på hemsidan i reklampausen. Heja Ridderwall!
Övertygad om att Ridderwall kommer ta ännu ett steg i sin utveckling den här säsongen, speciellt om han får fullt förtroende för första spaden. Det här är vår nya Tellqvist.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tycker det känns helt rätt med Ridderwall. Han är värd att få en hel säsong på sig (förhoppningsvis utan störande skador) att visa att han pallar att va en stabil förstamålis. Frågan är bara hur de tänker med 2:a spaden... Owuya håller inte, har han inte höjt sig 20 klasser från förra säsongen så känns det tungt att ha honom som backup i ES. Samtidigt känns det ju lite surt att hosta upp pengar för en halvdyr annan medelmåtta. Tror vi hursomhelst kan glömma ett nyförvärv på målvaktsfronten i form av något meriterat namn som Tellqvist / Daniel Larsson. Riddarns första kriterium för att stanna var nog att han skulle få bli förstamålvakt....
- SkönaDjurgårn
Riddarn gjorde en riktigt, riktigt bra sasong nu senast och jag onskar honom stort lycka till nu. Som ni sager sa blir det nog ingen mer stor malvaktsvarvning utan vi far istallet lagga de pengarna pa bra utespelare och det kanns helt ratt.
- Remy Lebeau
Är inte lika lyrisk som en del härinne över att han stannar. Han har väldigt mycket att bevisa inför kommande säsongen, och frågan är hur det kommer gå vid eventuella motgångar.
Upp till bevis, Riddarn.
Upp till bevis, Riddarn.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore