Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Någonstans måste tålamodet med Musse ta slut, eller är han untouchable för Jocke? Även om vi lyckades göra ett mirakulöst mål mer eller mindre direkt efter tek ikväll är vårt powerplay en katastrof. Ifjol var det under förväntan med tanke på att vi hade spelare som Hultström, Högström, Thoresen, Sörensen m.fl att tillgå (vilket kanske var det som räddade upp statistiken något), i år är det inget annat än en ren fars.
Det fanns skäl nog att ifrågasätta Musse redan när han plockades in, utan vare sig tränarutbildning eller erfarenhet, under förevändningen att han har tittat på mycket hockey sen han slutade att lira och är en trevlig kille. Nu har han fått chansen länge nog utan resultat, dags för Jocke att visa att det inte handlar om en kompisklubb utan en professionell idrottsförening utan utrymme för nepotism. Jag har ingenting emot Musse i sig, han kan gärna få utvecklas som tränare i juniorleden, men finns det någonting som tyder på att är redo att ha nuvarande roll i A-laget?
Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Det fanns skäl nog att ifrågasätta Musse redan när han plockades in, utan vare sig tränarutbildning eller erfarenhet, under förevändningen att han har tittat på mycket hockey sen han slutade att lira och är en trevlig kille. Nu har han fått chansen länge nog utan resultat, dags för Jocke att visa att det inte handlar om en kompisklubb utan en professionell idrottsförening utan utrymme för nepotism. Jag har ingenting emot Musse i sig, han kan gärna få utvecklas som tränare i juniorleden, men finns det någonting som tyder på att är redo att ha nuvarande roll i A-laget?
Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Vi har spelat sju matcher.Puckey skrev:Någonstans måste tålamodet med Musse ta slut, eller är han untouchable för Jocke? Även om vi lyckades göra ett mirakulöst mål mer eller mindre direkt efter tek ikväll är vårt powerplay en katastrof. Ifjol var det under förväntan med tanke på att vi hade spelare som Hultström, Högström, Thoresen, Sörensen m.fl att tillgå (vilket kanske var det som räddade upp statistiken något), i år är det inget annat än en ren fars.
Plus hela förra säsongen vad gäller Musse.Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.Puckey skrev:Någonstans måste tålamodet med Musse ta slut, eller är han untouchable för Jocke? Även om vi lyckades göra ett mirakulöst mål mer eller mindre direkt efter tek ikväll är vårt powerplay en katastrof. Ifjol var det under förväntan med tanke på att vi hade spelare som Hultström, Högström, Thoresen, Sörensen m.fl att tillgå (vilket kanske var det som räddade upp statistiken något), i år är det inget annat än en ren fars.
Men vårt PP har väl inte varit bra sen året före vi åkte ner i H.A?Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Vi hade ett grymt PP i HA och även bitvis bär vi gick upp. Men spelet var rakare och lite enklare då.Henke_F skrev:Men vårt PP har väl inte varit bra sen året före vi åkte ner i H.A?Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Har något lag någonsin haft bra PP enligt lagets supportrar? Alltid samma visa också. Peka ut den assisterande tränaren som inte är backcoach som den skyldiga. Tröttsamt.Henke_F skrev:Men vårt PP har väl inte varit bra sen året före vi åkte ner i H.A?Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.
Musse är ansvarig för forwards, pp och time out. Då är det väl rimligt att peka ut honom för ett fallerande pp? Jag hade haft större tålamod med en tränare som på någon nivå visat att han har kompetensen som krävs, men Musse fick en gräddfil till jobbet på grund av sin vänskap till Jocke.Örnen skrev:Har något lag någonsin haft bra PP enligt lagets supportrar? Alltid samma visa också. Peka ut den assisterande tränaren som inte är backcoach som den skyldiga. Tröttsamt.Henke_F skrev:Men vårt PP har väl inte varit bra sen året före vi åkte ner i H.A?Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.
Hahaha ansvarig för time out?Puckey skrev:Musse är ansvarig för forwards, pp och time out. Då är det väl rimligt att peka ut honom för ett fallerande pp? Jag hade haft större tålamod med en tränare som på någon nivå visat att han har kompetensen som krävs, men Musse fick en gräddfil till jobbet på grund av sin vänskap till Jocke.Örnen skrev:Har något lag någonsin haft bra PP enligt lagets supportrar? Alltid samma visa också. Peka ut den assisterande tränaren som inte är backcoach som den skyldiga. Tröttsamt.Henke_F skrev:Men vårt PP har väl inte varit bra sen året före vi åkte ner i H.A?Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.
Aja, är väl bara acceptera att den coach som har "ansvar" för PP alltid kommer hängas så fort laget har en dålig säsong i den spelformen, eller dålig månad, match, sekvens, etc.
Tjomme borde sluta lägga tid på att svara massa supportar på twitter. Vill han svara så samla ihop frågorna och lägg ut som en artikel på hemsidan. Bra med transparens och kommunikation men det känns som att det kan slå lite fel.
Född till sportchef.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Among other things. Verkar dock ligga helt i hans snacka väldigt mycket-linje.android skrev:Tjomme borde sluta lägga tid på att svara massa supportar på twitter. Vill han svara så samla ihop frågorna och lägg ut som en artikel på hemsidan. Bra med transparens och kommunikation men det känns som att det kan slå lite fel.
Fast jag tycker kanske ändå att det hedrar honom. Svårt att vara irriterad så länge när han faktiskt svarar.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Borde inte vi någon gång fråga oss varför styrelsen för Djurgården Hockey (mesta mästarna) kan sitta kvar trots snart sju år helt utan någon som helst sportslig framgång. Vad gör de för att förtjäna att leda Sveriges främsta förening?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- ALLTID DIF
Mycket MYCKET bra !!!minalman skrev:Borde inte vi någon gång fråga oss varför styrelsen för Djurgården Hockey (mesta mästarna) kan sitta kvar trots snart sju år helt utan någon som helst sportslig framgång. Vad gör de för att förtjäna att leda Sveriges främsta förening?
+1000
Bra jobb som andrefiol. Helt enig om att starkare röst behövs.Puckey skrev: Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Det finns alltså en seriös önskan om det här efter ÅTTA matcher?DIFÖrebro skrev:Bra jobb som andrefiol. Helt enig om att starkare röst behövs.Puckey skrev: Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tja, eller så inser vi faktumet att Stockholm stad är totalt utskåpade av ekonomiskt starkare hockeyorter som Skellefteå, Växjö, Luleå, Örebro......ska jag fortsätta förödmjukelsen.minalman skrev:Borde inte vi någon gång fråga oss varför styrelsen för Djurgården Hockey (mesta mästarna) kan sitta kvar trots snart sju år helt utan någon som helst sportslig framgång. Vad gör de för att förtjäna att leda Sveriges främsta förening?
Stockholm kan erbjuda gröna Lund, en jävla massa teater och musik. Njut av det....typ.
Vi har i ett flertal år blivit pissade på .....och fortsätter dricka....och då menar jag Stockholm hockey, ...inte DIF...som jävligt tappert kämpar på trots medelmåttiga förutsättningar.
Men Hey... Vi har ju Sveriges riksdag här....liksom....och .....landskamperna i fotboll.....ve m bryr sig om hockeyn....heja Drottninggatan....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm