Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

Någonstans måste tålamodet med Musse ta slut, eller är han untouchable för Jocke? Även om vi lyckades göra ett mirakulöst mål mer eller mindre direkt efter tek ikväll är vårt powerplay en katastrof. Ifjol var det under förväntan med tanke på att vi hade spelare som Hultström, Högström, Thoresen, Sörensen m.fl att tillgå (vilket kanske var det som räddade upp statistiken något), i år är det inget annat än en ren fars.

Det fanns skäl nog att ifrågasätta Musse redan när han plockades in, utan vare sig tränarutbildning eller erfarenhet, under förevändningen att han har tittat på mycket hockey sen han slutade att lira och är en trevlig kille. Nu har han fått chansen länge nog utan resultat, dags för Jocke att visa att det inte handlar om en kompisklubb utan en professionell idrottsförening utan utrymme för nepotism. Jag har ingenting emot Musse i sig, han kan gärna få utvecklas som tränare i juniorleden, men finns det någonting som tyder på att är redo att ha nuvarande roll i A-laget?

Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Örnen

Inlägg av Örnen »

Puckey skrev:Någonstans måste tålamodet med Musse ta slut, eller är han untouchable för Jocke? Även om vi lyckades göra ett mirakulöst mål mer eller mindre direkt efter tek ikväll är vårt powerplay en katastrof. Ifjol var det under förväntan med tanke på att vi hade spelare som Hultström, Högström, Thoresen, Sörensen m.fl att tillgå (vilket kanske var det som räddade upp statistiken något), i år är det inget annat än en ren fars.

Det fanns skäl nog att ifrågasätta Musse redan när han plockades in, utan vare sig tränarutbildning eller erfarenhet, under förevändningen att han har tittat på mycket hockey sen han slutade att lira och är en trevlig kille. Nu har han fått chansen länge nog utan resultat, dags för Jocke att visa att det inte handlar om en kompisklubb utan en professionell idrottsförening utan utrymme för nepotism. Jag har ingenting emot Musse i sig, han kan gärna få utvecklas som tränare i juniorleden, men finns det någonting som tyder på att är redo att ha nuvarande roll i A-laget?

Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Vi har spelat sju matcher.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Örnen skrev:
Puckey skrev:Någonstans måste tålamodet med Musse ta slut, eller är han untouchable för Jocke? Även om vi lyckades göra ett mirakulöst mål mer eller mindre direkt efter tek ikväll är vårt powerplay en katastrof. Ifjol var det under förväntan med tanke på att vi hade spelare som Hultström, Högström, Thoresen, Sörensen m.fl att tillgå (vilket kanske var det som räddade upp statistiken något), i år är det inget annat än en ren fars.

Vi har spelat sju matcher.
Plus hela förra säsongen vad gäller Musse.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Örnen skrev:Vi har spelat sju matcher.
Men vårt PP har väl inte varit bra sen året före vi åkte ner i H.A?
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Henke_F skrev:
Vi hade ett grymt PP i HA och även bitvis bär vi gick upp. Men spelet var rakare och lite enklare då.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Henke_F skrev:
Har något lag någonsin haft bra PP enligt lagets supportrar? Alltid samma visa också. Peka ut den assisterande tränaren som inte är backcoach som den skyldiga. Tröttsamt.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Örnen skrev:
Henke_F skrev:
Har något lag någonsin haft bra PP enligt lagets supportrar? Alltid samma visa också. Peka ut den assisterande tränaren som inte är backcoach som den skyldiga. Tröttsamt.
Musse är ansvarig för forwards, pp och time out. Då är det väl rimligt att peka ut honom för ett fallerande pp? Jag hade haft större tålamod med en tränare som på någon nivå visat att han har kompetensen som krävs, men Musse fick en gräddfil till jobbet på grund av sin vänskap till Jocke.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Puckey skrev:
Örnen skrev:
Henke_F skrev:
Musse är ansvarig för forwards, pp och time out. Då är det väl rimligt att peka ut honom för ett fallerande pp? Jag hade haft större tålamod med en tränare som på någon nivå visat att han har kompetensen som krävs, men Musse fick en gräddfil till jobbet på grund av sin vänskap till Jocke.
Hahaha ansvarig för time out?

Aja, är väl bara acceptera att den coach som har "ansvar" för PP alltid kommer hängas så fort laget har en dålig säsong i den spelformen, eller dålig månad, match, sekvens, etc.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Tjomme borde sluta lägga tid på att svara massa supportar på twitter. Vill han svara så samla ihop frågorna och lägg ut som en artikel på hemsidan. Bra med transparens och kommunikation men det känns som att det kan slå lite fel.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DRC

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DRC »

android skrev:Tjomme borde sluta lägga tid på att svara massa supportar på twitter. Vill han svara så samla ihop frågorna och lägg ut som en artikel på hemsidan. Bra med transparens och kommunikation men det känns som att det kan slå lite fel.
Among other things. Verkar dock ligga helt i hans snacka väldigt mycket-linje.

Fast jag tycker kanske ändå att det hedrar honom. Svårt att vara irriterad så länge när han faktiskt svarar.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Borde inte vi någon gång fråga oss varför styrelsen för Djurgården Hockey (mesta mästarna) kan sitta kvar trots snart sju år helt utan någon som helst sportslig framgång. Vad gör de för att förtjäna att leda Sveriges främsta förening?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

minalman skrev:Borde inte vi någon gång fråga oss varför styrelsen för Djurgården Hockey (mesta mästarna) kan sitta kvar trots snart sju år helt utan någon som helst sportslig framgång. Vad gör de för att förtjäna att leda Sveriges främsta förening?
Mycket MYCKET bra !!!

+1000
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Puckey skrev: Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Bra jobb som andrefiol. Helt enig om att starkare röst behövs.
Örnen

Inlägg av Örnen »

DIFÖrebro skrev:
Puckey skrev: Robert Ohlsson känns det för tidigt att döma ut, uppenbarligen gjorde han ett riktigt bra jobb i både juniorkronorna och Frölunda, och har fått höra fina lovord om honom från högt håll, men det är en oroväckande start och han ser inte ut att skina av självförtroende just nu. Musse framstår, liksom Robert, som en försiktig person (rätta mig om jag har fel), det kanske vore bra att få in en starkare röst som assisterande?
Bra jobb som andrefiol. Helt enig om att starkare röst behövs.
Det finns alltså en seriös önskan om det här efter ÅTTA matcher?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Borde inte vi någon gång fråga oss varför styrelsen för Djurgården Hockey (mesta mästarna) kan sitta kvar trots snart sju år helt utan någon som helst sportslig framgång. Vad gör de för att förtjäna att leda Sveriges främsta förening?
Tja, eller så inser vi faktumet att Stockholm stad är totalt utskåpade av ekonomiskt starkare hockeyorter som Skellefteå, Växjö, Luleå, Örebro......ska jag fortsätta förödmjukelsen.

Stockholm kan erbjuda gröna Lund, en jävla massa teater och musik. Njut av det....typ.

Vi har i ett flertal år blivit pissade på .....och fortsätter dricka....och då menar jag Stockholm hockey, ...inte DIF...som jävligt tappert kämpar på trots medelmåttiga förutsättningar.

Men Hey... Vi har ju Sveriges riksdag här....liksom....och .....landskamperna i fotboll.....ve m bryr sig om hockeyn....heja Drottninggatan....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar