Frasse skrev:Tycker att det är bra att man inte förstärker bara för att utan att man tänker till och ser till att man använder de ekonomiska resurserna på rätt sätt.
Finns dessutom rykten på stan om att vi är intresserade av en viss norrman igen och han spelar ju som bekant ej för kaffepengar.
Att få in Thoresen vore helt insane! Tänk vilken uppställning vi då skulle ha när dessutom Brodin skulle komma in. Bourque skulle ju börja raka in puckar som värsta Kucherov med både Thore och Ante bredvid sig. Helt klart en SM-guldkandidat
Så lånar vi hem Sören från det där farmargänget i AHL också...
Att få hem Sörensen hade minsann varit härligt. En av mina favoritspelare under tiden han lirade i Djurgården. Satt och tittade på någon video på youtube där de hade lagt ihop alla målen Djurgården gjorde under säsong 14/15 (?) och man såg verkligen vilken klass han hade i avsluten. Tycker nästan att han är lite som Högga, fast forward.
Vet inte vad det är värt men sportbladet påstår att vi är efter Thoresen, känns ju riktigt bra och hoppfullt. Vi bräcker ju inte KHL i pengar men hoppas han värderar att ha chans på SM-guld med DIF högst.
Nu behöver ju inte poängproduktion spegla prestationen helt och hållet men det är ju ingen superimponerande produktion han har denna säsong. Risk för att vara på nedgång?
Glory1 skrev:Nu behöver ju inte poängproduktion spegla prestationen helt och hållet men det är ju ingen superimponerande produktion han har denna säsong. Risk för att vara på nedgång?
Det lär han vara men vårat PP lär han inte försämra iaf.
Om Thoresen ger sig ut på nya äventyr ser han nog till att komma i ordentlig form först, att avsluta karriären med ett misslyckande stämmer inte överens med hans vinnarskalle. Efter alla år är det kanske ingen större överraskning att han inte gått in lika hårt med träningen för att spela i norska ligan, söker han sig till SHL/KHL/NLA efter jul så har han hittat motivationen att dra upp takten igen och kommer i form snart nog.
Puckey skrev:Om Thoresen ger sig ut på nya äventyr ser han nog till att komma i ordentlig form först, att avsluta karriären med ett misslyckande stämmer inte överens med hans vinnarskalle. Efter alla år är det kanske ingen större överraskning att han inte gått in lika hårt med träningen för att spela i norska ligan, söker han sig till SHL/KHL/NLA efter jul så har han hittat motivationen att dra upp takten igen och kommer i form snart nog.
Skulle så klart vara grymt med Thoresen mem vad skulle vi max kunna dega?
300 i mån i 4 mån jan-april. 1,2 msek.
Vad är ett jagande ryskt lag beredda att betala? Blir inte förvånad om det är upp mot 1 msek i månaden i 4 månader för en spelare av hans kaliber. 4 msek för 4 mån, typ.
Även om han kanske gärna vill vinna med DIF tror jag vi kan glömma honom... tyvärr.
KHL lag har visat intresse, men samtidigt allt är upp till Thore. Tror att en flytt står emellan oss (om vi har råd) eller NLA. Sen kan alltid sjuka förslag trilla in från KHL som inte går att säga nej till.
Jag undrar vad själva "startkostnaden" att köpa loss Thore ur sitt kontrakt är. Klausulen är byggd så att Storhamar ska tjäna på att släppa Thore ekonomisk. Enligt en norsk forumtråd från 2011. (Ni ser hur bristfälligt detta är) så tjänar en toppspelare runt miljonen i den norska ligan. Stämmer det?
Om detta ska gå i hamn, vad blir vår prislapp i sådana fall? Får hoppas att Thore vill komma för chansen att vinna guld med Djurgården. Vår spelartrupp hade känts helt komplett. Särskilt när Brodin kommer tillbaka in i laget.
Man har väl lagkamrater i hockey? Ganska viktigt att dom är något att hänga i granen om man själv vill få poäng antar jag. Är ganska övertygad på att Thores poängproduktion hade varit bättre med mer kvalificerade kompisar runt omkring.
Jag tackar inte nej till om det skulle komma en öppning för att få hit honom.
daaviid skrev:Man har väl lagkamrater i hockey? Ganska viktigt att dom är något att hänga i granen om man själv vill få poäng antar jag. Är ganska övertygad på att Thores poängproduktion hade varit bättre med mer kvalificerade kompisar runt omkring.
Jag tackar inte nej till om det skulle komma en öppning för att få hit honom.
Precis, sen är hockeyn väldigt annorlunda i jämförelse mot toppligorna. Se bara hur bra det gick för vårat "stjärngäng" första året i HA.
Andspe skrev:KHL lag har visat intresse, men samtidigt allt är upp till Thore. Tror att en flytt står emellan oss (om vi har råd) eller NLA. Sen kan alltid sjuka förslag trilla in från KHL som inte går att säga nej till.
Jag undrar vad själva "startkostnaden" att köpa loss Thore ur sitt kontrakt är. Klausulen är byggd så att Storhamar ska tjäna på att släppa Thore ekonomisk. Enligt en norsk forumtråd från 2011. (Ni ser hur bristfälligt detta är) så tjänar en toppspelare runt miljonen i den norska ligan. Stämmer det?
Om detta ska gå i hamn, vad blir vår prislapp i sådana fall? Får hoppas att Thore vill komma för chansen att vinna guld med Djurgården. Vår spelartrupp hade känts helt komplett. Särskilt när Brodin kommer tillbaka in i laget.
Jag minns det som att klausulen går ut på att varenda krona han tjänat ska betalas tillbaka.