Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Är Lundh verkligen spetsen vi behöver?
Är väl så gott som klar för Växjö. Blir mao dyrt om vi ska bjuda över.
Diddi

Inlägg av Diddi »

Måste bara säga att jag älskar dessa silly-tider, rykten och känslor som rycks fram och tillbaka. Precis som många andra tänkte jag "leka sportchef" och dela med mig av mina tankar om lagbygget.

Målvakter:
Tellqvist
Armalis

Spontant så känns målvaktssidan riktigt stabil och spännande om nu Tellqvist blir klar. Inget att klaga på här, toppklass!

Backar:
Ahnelöv Högström
Urbom Norell
Deilert Holm
Englund Falk

Skulle backsidan se ut så här så skulle jag vara lite smått nervös. Men ändå känns det lite kittlande men en så ung backsida och jag tror att Norell kommer explodera om han får vara skadefri. Urbom kanske inte är helt realistisk, går han inte att få hem ser jag gärna att man letar runt i AHL efter någon nordamerikan. Gärna någon med lite storlek och framförallt ett bra förstapass.

Forwards:
Ridderwall Engqvist Ny
Sörensen Ljungh Jakobs
Guter Rundqvist Alvarez
Ahlén Holmqvist Eriksson
Heinerö Nyström

Fjärdekedjan känns gjuten, billig(?), samspelad, jobbig och sjukt mycket hjärta. Rundqvist och Alvarez kan bli bra, men kan lika gärna floppa. Jag tror stenhårt på att Jakobs kan producera runt 15 kassar om han får förtroende som topp-6 och speltid i pp (vilket han inte fått i Leksand och Luleå). Verkar dessutom trivas hos oss. Ljungh är jag väldigt kluven till, men det skulle kännas väldigt tungt att se honom blomma ut i ett annat lag i shl så jag är beredd att chansa lite. Calle Ridderwall har jag bara sett ett par matcher i landslaget i fjol, men hans stats känns spännande. Har väl dessutom ryktats vilja hit någon tidigare säsong. Tror han kan producera runt 40-45 p i shl. Engqvist vore ju en riktig dröm, någon mer beskrivning behövs väl inte. På den sista platsen ser jag gärna någon ahl-spelare. Med tanke på att centersidan ser svag ut (förutom ante) så ser jag gärna någon som även kan lira center. Jocke Eriksson tror jag tyvärr lägger av, annars får vi självklart hitta en plats för Jocke.

Detta bör bli ett relativt billigt lag, alltså ska det finnas utrymme att plocka in någon mer spelare under säsongen. Backsidan kan behöva stärkas upp om våra unga backar inte riktigt klarar av omställningen till shl (samma sak gäller på centersidan med Ljungh och Rundqvist).
Jag tror tyvärr inte att vi undviker kval nästa år, men vi ska fan vara jobbiga att möta med fruktansvärt mycket hjärta och skridskoåkning! (Inga tröga spelare som Kåberg och Fernholm tack!)
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

ciirree skrev:
Fiskmaesen skrev:Synd att Mini-Magic är under kontrakt i choklad-land. Hade gärna haft honom i DIF till kommande säsong! Hoppas nu att vi ger Växjö(som han ryktas till) en match om Patrik Lundh, kom igen Challe!
Vill också ha Lundh! Jobba Challe
Varför vill många så gärna ha in Lundh? Jag har för lite koll på honom, men han känns inte som en spelare för förstalinan vad jag förstår, och det är ju främst där vi behöver ha in spelare som (antagligen) kommer kräva ett fylligt lönekuvert.

Skulle behöva lite mer kött på benen i denna fråga, så förklara gärna vad som gör honom så eftertraktad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ska Alvarez och såna killar lira i topp 6 så behöver vi betydligt bättre centrar än Lundh.
Expert.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Jerka skrev:
ciirree skrev:
Fiskmaesen skrev:Synd att Mini-Magic är under kontrakt i choklad-land. Hade gärna haft honom i DIF till kommande säsong! Hoppas nu att vi ger Växjö(som han ryktas till) en match om Patrik Lundh, kom igen Challe!
Vill också ha Lundh! Jobba Challe
Varför vill många så gärna ha in Lundh? Jag har för lite koll på honom, men han känns inte som en spelare för förstalinan vad jag förstår, och det är ju främst där vi behöver ha in spelare som (antagligen) kommer kräva ett fylligt lönekuvert.

Skulle behöva lite mer kött på benen i denna fråga, så förklara gärna vad som gör honom så eftertraktad.
Jag känner lite att jag gärna vill ha in honom som nu har några år från SHL och samtidigt inte är allt för dyr (gissar jag). Till spelstilen är han snabb och spelar väldigt ettrigt, likt Saviano. Vad jag har hört är han också en bra lagkamrat, sprider positiv energi. Antagligen därför han är A-kapten i FBK med.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Ska Alvarez och såna killar lira i topp 6 så behöver vi betydligt bättre centrar än Lundh.
Men hur säkert är det då att Alvarez ska lira topp 6? Jag mena vi har bara sett en förlängning än sålänge i Guter och jag tar för givet att Krüger, Sundberg och Kalin lånas ut.

Edit: ... eller lämnar.
Men ja, ska han spela Topp 6 så får vi hitta nån bättre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Förvånansvärt lite snack om en kille vid namn Niclas Bergfors som sitter kontraktslös och kommer från en stark säsong i KHL. Stockholmskille(nåja, Södertälje förvisso) i rätt ålder. Vore inte han en perfekt målskytt att lägga stora slantar på som huserar i förstakedjan och första power-play? Vår egna Joakim Lindström, nu när SAIK är laget på varenda människas läppar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Känns aningen orealistisk bara. Men vore tjänstefel om inte Challe ringer och hör sig förr.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Känns aningen orealistisk bara. Men vore tjänstefel om inte Challe ringer och hör sig förr.
Joakim Lindström gick till SAIK efter flera år i AHL och en stark säsong i KHL. Och går nu in i sin femte säsong med SAIK. Säger inte att det är lätt men det känns absolut inte omöjligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Känns aningen orealistisk bara. Men vore tjänstefel om inte Challe ringer och hör sig förr.
Joakim Lindström gick till SAIK efter flera år i AHL och en stark säsong i KHL. Och går nu in i sin femte säsong med SAIK. Säger inte att det är lätt men det känns absolut möjligt.
Mm, han vantrivdes visserligen i KHL. Men det kanske Bergfors gör också.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Joakim Lindström gick till SAIK efter flera år i AHL och en stark säsong i KHL. Och går nu in i sin femte säsong med SAIK. Säger inte att det är lätt men det känns absolut möjligt.
Mm, han vantrivdes visserligen i KHL. Men det kanske Bergfors gör också.
Är väl inte den mest optimala tiden att befinna sig i Ryssland just nu heller. För samvetet och välmåendets skull menar jag.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-04-21 20:37:45, redigerad totalt 1 gånger.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tror, och hoppas, att Runqvist inte är tänkt som center. Känns som en breddspelare som kommer att få kämpa för att ta en plats i laget, men som skulle kunna fungera bra som ytterforward i en tredje eller fjärdekedja. Hoppas att Andreas Falk blir andracenter och att Challe plockar fram ett riktigt ess i rockärmen som förstacenter. Vi behöver starka centrar! Tycker Ljung känns tveksam i centerrollen också. Hoppas att vi får se några riktigt positiva överraskningar framöver.
Användarvisningsbild
doppelmayr

Inlägg av doppelmayr »

Jag känner lite att jag gärna vill ha in honom som nu har några år från SHL och samtidigt inte är allt för dyr (gissar jag). Till spelstilen är han snabb och spelar väldigt ettrigt, likt Saviano. Vad jag har hört är han också en bra lagkamrat, sprider positiv energi. Antagligen därför han är A-kapten i FBK med.
Firade midsommar med Patrik 2012 då jag själv bor i Karlstad. Han är en mycket ödmjuk kille som smälte in väldigt bra i vårt sammansvetsade grabbgäng på en gång. Det är en spelare som jag själv gärna ser i laget, men på bekostnad av vem?
Senast redigerad av doppelmayr den 2014-04-21 22:40:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Vad skulle ni gissa på att Tellan får i lön? En bit över 100k?
Låst