Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Daniel08 »

Att vi inte fått ut 100 % av Linkan kan jag hålla med om men helt slut är gubben inte. Känns som om Zabel hellre vilar honom i form till en förkvalserie/kvalserie än att låta honom gå ut i andra perren som vi sett hända alldeles för många gånger denna säsong. Jag hoppas fortfarande på att han ska kunna frälsa oss en sista gång innan hann lägger skridskorna på hyllan för gott.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Glöm inte att de sista matcherna han spelat så har han varit snudd på briljant. Linkan är till skillnad från många i det här laget, bäst när det gäller. Det är ovärderligt i en eventuell kvalserie och playoff!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Manijock skrev:Glöm inte att de sista matcherna han spelat så har han varit snudd på briljant. Linkan är till skillnad från många i det här laget, bäst när det gäller. Det är ovärderligt i en eventuell kvalserie och playoff!
Hoppas du har rätt. I en kvalserie har vi inte råd att ha en dålig linkan på isen.
Victory

Inlägg av Victory »

Erik af Sibirien skrev:Den kritik Linkan faar nu laater rätt lik den han faatt de senaste aaren, inklusive de mörka säsongerna daa han ensam höll oss kvar i ES.

Jag har paa känn att det är han som kommer att föra oss tillbaka.
Om Linkan lyckas komma tillbaka och uträtta något så är jag den första som lyfter på hatten. Han har trots allt knappt spelat något säsongen 12-13 vilket gör mig tveksam. Kunde ev förstärkt med en okej back som gör ett bra jobb för den lönen Linkan har..
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Pressen ligger på Karlskoga imorgon. Går allt vår väg kan vi ligga 3a redan innan matchen mot BIK på lördag. Men vad är oddsen för det.. BIK måste torska mot både Mora och OIK efter full tid och vi måste vinna mot VIK. Nja, inte direkt sannolikt.

Jag tror (hoppas?) BIK kommer tappa poäng i nån av dessa matcher iaf.
Västerås kommer bli en svår match. Fatta svårt att ladda om mentalt efter den här matchen mot Malmö.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Även om nyckelmatchen imorgon spelas i Karlskoga, så är Leksand - Södertälje likväl intressant. Tar Leksand tre poäng, så är avståndet då 6 poäng till Södertälje. Jämfört med 5, om Karlskoga vinner, vilket är högst troligt.

Dock tror jag SSK blir svåra att komma ikapp pga deras enkla spelschema, men risken för en formsvacka finns alltid. Så förhoppningsvis kan även Södertälje dras in i skiten.
Estranged

Inlägg av Estranged »

SSks spelschema

Leksand - SSK
SSK - Örebro
Karlskrona - SSK
SSK - Asplöven
Tingsryds - SSK
Malmö - SSK
SSK - Almtuna
Troja-Ljungby - SSK

Djurgårdens spelschema

Djurgården - Västerås
Karlskoga - Djurgården
Djurgården - Leksand
Örebro - Djurgården
Djurgården - Tingsryds
Djurgården - Karlskrona
Asplöven - Djurgården
EnTillDaniel

Inlägg av EnTillDaniel »

Har jag räknat rätt så har Åberg gjort 16 poäng på 13 matcher under 2013. Rätta mig om jag har fel.
Rix

Inlägg av Rix »

EnTillDaniel skrev:Har jag räknat rätt så har Åberg gjort 16 poäng på 13 matcher under 2013. Rätta mig om jag har fel.
Ingen aning om du har rätt, men om det stämmer så kan man verkligen säga att han tog petningen från JVM på rätt sätt, vår bästa spelare igår och en av våra bästa spelare denna säsong helt klart.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Kan Åberg bli extra nominerad till Guldgallret? Han borde väl uppfylla kriterierna?

I nuläget är ju Wennberg klar från mittgruppen och Burakovsky från södergruppen. Sen leder de la Rose stort i norrgruppen, där ju Vikstrand rimligen borde haft bättre chans...

Men sen ska ju juryn utse en till nominerad. Om Åberg nu uppfyller kriterierna (vilket han väl gör?) borde han ha stor chans att få platsen. Filip Forsberg är väl dock med där i diskussionen också antar jag...

100 000 kr till DIF på spel. Samt möjlighet till en liten "revansch" för Åbergs JVM-petning i så fall.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jäklar vad Mora spelar dåligt defensivt. Det är bara att hoppas att Mora skräller.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

1-0 Mora!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kentta skrev:1-0 Mora!
Japp, kollar på matchen. Fint klapp-klapp där i en spelvändning. Heja Mora!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mattebo skrev:
Gör det jag å, förvånansvärt bra kvalité på sändningen tycker jag.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kentta skrev:
Mattebo skrev:
Gör det jag å, förvånansvärt bra kvalité på sändningen tycker jag.
Tänkte på det jag med. Absolut bättre än det varit tidigare på s24. De måste ha bytt nån teknik.
Skriv svar