Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Tim Eriksson klättrar rätt bra också. 33:e plats och har under säsongen passerat Kennholt, Wikström, Rolle Stoltz (förmodligen inte korrekt statistik på honom), Tord Nänsén, Patrick Erickson, David Printz, Mathias Tjärnqvist, Stig Larsson och Sören Johansson.
Han har även namn som Säcken, Daniel Tjärnqvist, Marcus Ragnarsson, Pelle Eklund, Marcus Nilson inom räckhåll.
(Om Tim Eriksson spelar fler matcher för DIF än Ragge så skjuter jag mig för övrigt)
Han har även namn som Säcken, Daniel Tjärnqvist, Marcus Ragnarsson, Pelle Eklund, Marcus Nilson inom räckhåll.
(Om Tim Eriksson spelar fler matcher för DIF än Ragge så skjuter jag mig för övrigt)
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ragge har alltid spelat för DIF. Matcher i andras tröjor borde räknas in som förberedelser.SirDIFalot skrev:Tim Eriksson klättrar rätt bra också. 33:e plats och har under säsongen passerat Kennholt, Wikström, Rolle Stoltz (förmodligen inte korrekt statistik på honom), Tord Nänsén, Patrick Erickson, David Printz, Mathias Tjärnqvist, Stig Larsson och Sören Johansson.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Jag tycker att vi gör väldigt fel i PP.
Åberg på pointen som ALDRIG tar direktskott. Fullständigt idiotiskt. Där ska Dustin vara, eftersom han är den enda i laget som kan skjuta hårda direktskott som sitter på mål.
Wennberg ska inte styra PP:et. Det är sällan det blir riktigt farligt när han gör så. Låt Sörensen göra detta istället. Han är mycket kvickare.
Otto gör det bra på linjen - låt honom fortsätta med det.
Holmqvist gör sällan någon glad i sin roll framför mål (ja, han lyckades en gång... EN!). Sätt Wennberg där istället. Han grejade det galant i JVM.
Kör sedan med Mattias Guter! Han rör sig bra, tar skott, plockar lösa puckar, vågar ge sig in i skiten, vet var målet sitter, etc. Ge honom chansen på riktigt!
Åberg på pointen som ALDRIG tar direktskott. Fullständigt idiotiskt. Där ska Dustin vara, eftersom han är den enda i laget som kan skjuta hårda direktskott som sitter på mål.
Wennberg ska inte styra PP:et. Det är sällan det blir riktigt farligt när han gör så. Låt Sörensen göra detta istället. Han är mycket kvickare.
Holmqvist gör sällan någon glad i sin roll framför mål (ja, han lyckades en gång... EN!). Sätt Wennberg där istället. Han grejade det galant i JVM.
Kör sedan med Mattias Guter! Han rör sig bra, tar skott, plockar lösa puckar, vågar ge sig in i skiten, vet var målet sitter, etc. Ge honom chansen på riktigt!
- diftobbe89
Varför i hela helvete ska vi ha Alexander Wennberg på mål i PP?Metal Machine skrev:Jag tycker att vi gör väldigt fel i PP.
Han är ju inte direkt storvuxen och ställer till de för målvakten, dessutom är det rätt så stor skillnad att spela mot jämnåriga pojkar och fullvuxna män när du nämner att han gjorde det bra i JVM.
Räcker att Mattias Timander andas mot honom så är han nere i sarghörnet.
Wennberg ska INTE ha någon roll framför kassen.
Spela fult
- SirDIFalot
Jag tycker Wennberg funkade som nödlösning framför mål i JVM. Men ingen roll jag ser honom som någon blivande gigant i direkt. Han ska ha så mycket puck som möjligt. Att han varit svag senaste 3-4 matcherna får mig inte att vilja ändra på det.
Expert.
- DIF_Soldier
Håller med Lückner när han säger att Ölvestad eller Hank lämpar sig bäst framför mål och inte Honken.
Kanske inte Hank då. Kalus är ett bättre alternativ.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Harald har lite förkärlek för Hank i den rollen. Han har tjatat om det hela säsongen. Han var ju tydligen väldigt effekt i den rollen när Harald hade honom i Mora.DIF_Soldier skrev:Håller med Lückner när han säger att Ölvestad eller Hank lämpar sig bäst framför mål och inte Honken.
Expert.
-
Jag förstår inte resonemanget vissa för. "Man vaahhhh, Wennberg är ju skicklig med puck, då kan han ju inte vara bra framför mål????!!! Det krävs en talanglös spelare för sånt juuuhhh!"
Skitsnack! Man kan vara bra på flera saker. Och storlek är klart en fördel i sammanhanget, men samtidigt är inte Wennberg så liten som vissa verkar vilja göra gällande. Wennberg har helt okej styrka och storlek. Alla backar är inte stora, starka björnar bara för att de är lite äldre. Arnesson skulle pissa på Lidström framför mål, för att ta ett exempel. Klubertanz och Oscar Eklund fick lira BP i vårt lag - skulle inte Wennberg klara av att brottas med dem?
Sedan handlar skymma framför mål mycket om mod, timing och vilja. Allt detta har Wennberg. Och i det avseendet är storlek fullständigt ovidkommande. Dessutom är han bättre på att styra än Honken. Så det så.
Skitsnack! Man kan vara bra på flera saker. Och storlek är klart en fördel i sammanhanget, men samtidigt är inte Wennberg så liten som vissa verkar vilja göra gällande. Wennberg har helt okej styrka och storlek. Alla backar är inte stora, starka björnar bara för att de är lite äldre. Arnesson skulle pissa på Lidström framför mål, för att ta ett exempel. Klubertanz och Oscar Eklund fick lira BP i vårt lag - skulle inte Wennberg klara av att brottas med dem?
Sedan handlar skymma framför mål mycket om mod, timing och vilja. Allt detta har Wennberg. Och i det avseendet är storlek fullständigt ovidkommande. Dessutom är han bättre på att styra än Honken. Så det så.
- SirDIFalot
Framför allt har Wennberg grym balans. Och är bra på att styra. Men min personliga åsikt är i alla fall att inte ha honom i den rollen.
Expert.
-
Exakt. Många tror att man måste vara talanglös för att vara bra framför mål. "Hårt arbetande spelare" (som om inte alla spelare jobbade hårt?)SirDIFalot skrev:Framför allt har Wennberg grym balans. Och är bra på att styra. Men min personliga åsikt är i alla fall att inte ha honom i den rollen.
Wennberg är dessutom smart. Han tar den roll han får och han klarar av det mesta. Säkert duktig i skolan också.

Jag tycker inte vi ska låsas upp oss allt för mycket angående vårt PP. Visst det var riktigt svagt mot LIF, men det berodde väl på att vi skulle passa för mycket. Men som Bäcklin sa så har vi strax över 20 % de senaste omgångarna, bortsätt från LIF och VIK där vi gör 2 svaga matcher i PP.SirDIFalot skrev:Framför allt har Wennberg grym balans. Och är bra på att styra. Men min personliga åsikt är i alla fall att inte ha honom i den rollen.
0 mål mot LIF: 0 % uselt.
1 mål mot BIK 25 %
0 mål mot VIK: 0 % dåligt även denna match
2 mål mot Malmö: 33 %
1 mål mot OIK: 25 %
1 mål mot Mora: 33 %
1 mål mot SSK: 25 %
0 mål mot Troja/ljungby: 0 %
1 mål mot Almtuna: 20 %
2 mål mot Asplöven 33 %
Detta ger oss ett snitt på de senaste 10 matcherna på 19.4 %. Med ett sånt snitt över hela säsongen hade vi legat på sjätteplats i rankingen, men eftersom vi var så ineffektiva i början samt att vi fortfarande har en matcher där vi har svårt att göra mål så ligger vi långt ner i PP ligan.
Men visst fan har vårt PP höjt sig den senaste tiden.
Janos Hari tillbaka till Modo.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Betalar vi något för honom så är det bara bra att de tar tillbaka honom. Han kom in i ett läge när vi hade 10 friska forwards och Kalin och Lindberg ombytta men vi vågade inte spela dom ett enda byte. Nu är han dock överflödig.Jepe skrev:Janos Hari tillbaka till Modo.
Expert.
Exakt, man får tacka Hari för den tid han gjorde här hos oss när vi hade skador, men nu har vi full forwardsbesättning. Ljungh som extraforward och med en frisk Fimpen så är alla 4 kedjor fulla.SirDIFalot skrev:Betalar vi något för honom så är det bara bra att de tar tillbaka honom. Han kom in i ett läge när vi hade 10 friska forwards och Kalin och Lindberg ombytta men vi vågade inte spela dom ett enda byte. Nu är han dock överflödig.Jepe skrev:Janos Hari tillbaka till Modo.
Steve Valiquette har signat med Bridgeport Sound Tigers i AHL.
Undrar vad hans egentliga orsak var att han inte gick till DIF.
Undrar vad hans egentliga orsak var att han inte gick till DIF.