janne08 skrev:Ett inlägg i debatten till er alla som tjatar om Linkans ev återgång till DIF
är det ingen av er som såg hur laget spelade under 2009-2010. för min del kan jag inte i min vildaste fantasi se hur Linkan skulle passa in i laget. Och det är inget konstigt, han är och han kommer aldrig att bli någon slitvarg eller hårt jobbande forward. Linkan är en LIRARE och dessa behövs oxå, dock inte i DIF:s fall för där behövs en LIRARE och en hårt arbetande sådan.
Jag tror att Linkan som fyller 37 år i sommar troligen är mer intresserad av att tjäna så mycket det går, de max 2 år som han kommer att spelare.
För den bistra sanningen är att slutet börjar att närma sig. Dessutom hur stor tror ni att motivationen är för en sådan spelare.
Linkan gjorde detta val förra året när han valde att lämna DIF !!!
Så för min del var det redan förra året Tack å Hej och leverpastej
Det där är så mycket skitsnack.
Linkan är inte en grovjobbare, men det spelar ingen roll med tanke på att han gör den kedjan han lirar i till en av seriens absolut mest effektiva.
Man behöver inte ha 4 grovjobbande kedjor, det hade mycket väl räckt med en Linkan kedja som öser in poäng, för att sedan 3 andra kedjor ska slita och hugga på allt som rör sig.
Linkan - Mackan - Ekman. Den kedjan hade förmodligen blivit den bästa kedjan som skådats i elitserien de senaste 15 åren.
janne08 skrev:Ett inlägg i debatten till er alla som tjatar om Linkans ev återgång till DIF
är det ingen av er som såg hur laget spelade under 2009-2010. för min del kan jag inte i min vildaste fantasi se hur Linkan skulle passa in i laget. Och det är inget konstigt, han är och han kommer aldrig att bli någon slitvarg eller hårt jobbande forward. Linkan är en LIRARE och dessa behövs oxå, dock inte i DIF:s fall för där behövs en LIRARE och en hårt arbetande sådan.
Jag tror att Linkan som fyller 37 år i sommar troligen är mer intresserad av att tjäna så mycket det går, de max 2 år som han kommer att spelare.
För den bistra sanningen är att slutet börjar att närma sig. Dessutom hur stor tror ni att motivationen är för en sådan spelare.
Linkan gjorde detta val förra året när han valde att lämna DIF !!!
Så för min del var det redan förra året Tack å Hej och leverpastej
Nä DIF behöver hårt arbetande och motiverade spelare som dessutom har en stark lagkänsla.
Nu är det bara lire drykt 4 månader kvar
Förstår inget av ditt resonemang. Linkan skulle självklart gå in och förstärka vårt lag. Hade vi haft hans handleder i finalen hade guldet varit vårt. Det syntes tydligt att vi saknade spetskompetens i framförallt pp. Sedan håller inte snacket om att han inte sliter och kämpar. Inget har gnällt på Mackans vara eller inte vara trots 100-talet idiotitiska droppassningar eller "kontringspassningar". Ska vi nå ända fram kan vi inte bara ha hårt jobbande spelare utan vi behöver killar som älskar att vara med puck i anfallszon och som dessutom producerar något.
Det spel vi spelar nu skulle passa honom perfekt. Han är grym på att hålla i pucken och stark längs sargerna. Finns knappt en back som orkar sätta emot i sargduellerna. Det är häftigt att se hur han tar emot deras tacklingar genom att bara trycka ifrån och bara ta ny fart av deras försök. Känslan blir att han leker med dem.
Sätt ihop Linkan med kloka centrar så är problemet löst. Sedan har killen ett hjärta för klubben. Tycker Linkan hade en otroligt bra attityd senast han var här. Öste in poäng och gav allt till ett lag som i bästa fall klarade att undvika kvalserien. Tänk så mycket gladare han skulle få vara att spela med oss nu när vi är ett slutspel- och guldjagande lag.
Linkan är självklart välkommen hem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det behöver väl inte till 100% betyda att han stannar, men jag tror han gör det.
Och Tellan lär väl gå till NHL, inte för att jag förstår vad han ska dit och nöta bänk för..
Om Riddarn stannar i DIF nästa säsong så lär väl huvudspåret vara en ung lovande målvakt, eller så lär man satsa på Mark.
Man ska aldrig säga aldrig.
Tycker att vi som har koll på DIF borde ha lärt oss det efter både Wesslaus och O.Eklunds utveckling.
Men i nuläget är det ett blankt nej som gäller.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Man ska aldrig säga aldrig.
Tycker att vi som har koll på DIF borde ha lärt oss det efter både Wesslaus och O.Eklunds utveckling.
Men i nuläget är det ett blankt nej som gäller.
Å andra sidan vet jag inte om jag vill se 100 värdelösa matcher innan Mark kanske utvecklas till en okey målvakt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
För det första, Mark visade rätt bra när han kvalade med Almtuna för två år sen att det finns definitiv potential att bli en riktigt bra elitseriemålvakt nån gång i framtiden.
För det andra, målmedveten träning och förtroende har förvandlat många spelare på kort tid. Framför allt på målvaktsposten kan utvecklingen vara enorm om förutsättningarna är rätta. Ingenting är givet. Jag har stort förtroende för att DIF med sin målvaktstradition och tränarstab vet vad de gör när de scoutar och signar målvakter.
Frågan här är egentligen.. vill vi som andramålvakt ha en kille med utvecklingspotential, eller vill vi ha en rutinerad räv? Båda har fördelar och nackdelar.
Ritterwand skrev:Onödigt starka ord om Mark, imho.
För det första, Mark visade rätt bra när han kvalade med Almtuna för två år sen att det finns definitiv potential att bli en riktigt bra elitseriemålvakt nån gång i framtiden.
För det andra, målmedveten träning och förtroende har förvandlat många spelare på kort tid. Framför allt på målvaktsposten kan utvecklingen vara enorm om förutsättningarna är rätta. Ingenting är givet. Jag har stort förtroende för att DIF med sin målvaktstradition och tränarstab vet vad de gör när de scoutar och signar målvakter.
Frågan här är egentligen.. vill vi som andramålvakt ha en kille med utvecklingspotential, eller vill vi ha en rutinerad räv? Båda har fördelar och nackdelar.
Jag vill ha en riktigt bra förstamålis och en stabil andramålis.
Om de är utvecklingsbara (vem är inte det?)mycket eller lite spelar mindre roll.
Mark har nog potential att bli en stor målvakt så småningom - om utvecklingen fortsätter. I DIF har han alla förutsättningar. Att sätta honom som andrekeeper bakom Riddarn är inte aktuellt, då tycker jag vi blir väldigt sårbara. Därför hoppas jag på en rutinerad keeper framför dessa herrar. Mitt namn är, som sagt, Tellan.
Ok, synd med Zigomanis tycker jag, även om jag gillar filosofin med stockholmare och juniorer i truppen.
Kollar hockey vm mellan Finland och Danmark och ser en kille som är väldigt intressant i Danmark. Jesper Duus heter han fast tyvärr så har han kontrakt över nästa år :/..
sthlm_dif skrev:
Linkan - Mackan - Ekman. Den kedjan hade förmodligen blivit den bästa kedjan som skådats i elitserien de senaste 15 åren.
Du betalar!
Den kedjan har vi redan haft en gång, dessutom med Daniel Tjärnqvist och Dan Boyle som backar och Jose Theodore i målet. Kan ju varit våran bästa uppställning nånsin.
Ritterwand skrev:Onödigt starka ord om Mark, imho.
Ridderwall ska inte vara andramålvakt bakom Tellan och vice versa. Det är slöseri med talang och pengar.
Mark var mycket bra i Almtuna, där han hade lugn och ro. Mark lyckas sällan när han måste fara och flänga såsom föregående år till Örebro och Mora och för tre år sedan när han flängde mellan DIF J20 och Almtuna. För två år sedan i Almtuna var Mark elitseriemässig och han är den naturliga andremålvakten bakom antingen Ridderwall eller Tellan.
DIF måste vara modiga för att lyckas. För två år sedan var de dumdristiga när de placerade Wesslan som andremålvakt bakom Ridderwall som bara vara andremålvakt en säsong bakom Daniel Larsson. Om Ridderwall blir förstemålvakt kommande säson så har han varit andremålvakt i tre säsonger och det måste ha klara av. Satsa på Ridderwall som förstamålvakt och Mark som andremålvakt. Det är modigt och inte dumdristigt.
Tycker iofs det är rätt att satsa på lite yngre förmågor också, särskilt med den spelstilen som DIF har. Om man nu inte ändrar spelstil inför nästa säsong, vilket jag finner tveksamt. Behövs folk som kan bita ihop och köra på.
Som yngre spelare återhämtar du dig mycket fortare än som äldre spelare, och skall vi köra på med våran spelstil från förra säsongen så kommer det behövas fart i benen. DIF's spel har en förmåga att börja hacka en smula när spelarna blir trötta, vilket märktes rätt markant i de sista matcherna i finalserien mot HV tycker jag. Dock så kan ju alla övertidsmatcherna ha bidragit till detta i viss mån också, så gärna in med någon som kan kliva upp och bespara oss dessa. Eller blir det straffar som gäller nu inför denna säsongen?
AlltidDjurgårn skrev:Tycker iofs det är rätt att satsa på lite yngre förmågor också, särskilt med den spelstilen som DIF har. Om man nu inte ändrar spelstil inför nästa säsong, vilket jag finner tveksamt. Behövs folk som kan bita ihop och köra på.
Som yngre spelare återhämtar du dig mycket fortare än som äldre spelare, och skall vi köra på med våran spelstil från förra säsongen så kommer det behövas fart i benen. DIF's spel har en förmåga att börja hacka en smula när spelarna blir trötta, vilket märktes rätt markant i de sista matcherna i finalserien mot HV tycker jag. Dock så kan ju alla övertidsmatcherna ha bidragit till detta i viss mån också, så gärna in med någon som kan kliva upp och bespara oss dessa. Eller blir det straffar som gäller nu inför denna säsongen?
Det lutar åt att det blir straffar i grundserien men som jag uppfattade det så kommer dem köra slutspelet som dem gjrde förra säsongen.