Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Tänk vilken skillnad att få möta Nybro eller Kalmar i kvarten jämfört med löven eller Mora, men vi såsar på som om det inte gäller nåt,
Säsongen 23/24
JaErik af Sibirien skrev: ↑2024-02-10 19:55:41Sparkrörelse?#10 skrev: ↑2024-02-10 19:49:33Domaren gör iaf allt han kan för att hjälpa BrynäsMattias_87 skrev: ↑2024-02-10 19:24:42Helt galen dominans, men Brynäs har inte så många vassa målchanser utan dom åker bara runt och runt.Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-10 19:07:57 Brynäs har 21-2 i skott på mål efter 32 minuter mot Almtuna. Då ska sägas att Almtunas båda skott kom i första.
Kan inte minnas en enda gång på snart två säsonger i Hockeyallsvenskan då vi haft sådant extremt övertag.
Jag kollar matchen, skottstatistiken ljuger inte heller. Det är spel mot ett mål.
Edit: HAHAHH så gör Almtuna 2-2 på sitt tredje skott, första skottet i andra perioden.
Men ja 2-2 är sjukt, hockey kan vara jävligt orättvist. Kom igen nu Almtuna, förstör Brynäs kväll.
Säsongen 23/24
Mora-Östersund, det sämsta 3vs3 spel jag sett, sämre än oss
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Ja.dr111DIF skrev: ↑2024-02-10 10:37:02Ja utan den mardrömssvackan där vi gick ner oss helt mentalt hade vi lett serien med några poängs marginal tom. Typ det som är skillnaden mot Brunäs. Sen har vi varit bättre mot andra topplag bortsett AIK medans Brunäs städat av smålagen något bättre.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-02-10 10:16:52Vi har fortfarande chansen, men missar vi förstaplatsen är det ju mest pga inledning av säsongen, Garpentiden.
Vi låg väl ca 15 pinnar efter täten då Honken kom in?
Men det underlättar ju inte att åka in med en skridsko mot bottenlagen.
Sen är vi inne i en period där vi i lite för ofta slarvar med detaljerna och det egna ansvaret som Honken satte så fint när han tog över. Det måste han lyckas med igen under sista 9 matcherna.
Jag är inte helt såld på att stoppa in Krüger med Klasen igen, skulle hellre ge dem varsinn kedja att ta ansvar för.
Tycker det känns vidöppet inför slutspelet 5 lag kan blanda sig i det hela tycker jag med lite olika styrkor och svagheter. Tycker mig inte ha sett tyngden och nivån på matcherna mellan DIF och Brynäs någon annanstans dock.
Känns som vi varit i en svacka ett bra tag nu. Vi har känts trötta och oinspirerade ut.
Inte jätteöverraskande med tanke på den fina svit vi radat upp första matcherna med Honken.
Tids nog kommer alltid en svacka.
Dags att steppa upp nu och avsluta starkt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
Ja det är att hoppas att någon eller några får proppen ur när det gäller. Flera av våra viktigaste målgörande spelare under slutspelet förra året hade ju inte direkt dominerat under säsongen i det avseendet.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-02-10 20:11:28Ja.dr111DIF skrev: ↑2024-02-10 10:37:02Ja utan den mardrömssvackan där vi gick ner oss helt mentalt hade vi lett serien med några poängs marginal tom. Typ det som är skillnaden mot Brunäs. Sen har vi varit bättre mot andra topplag bortsett AIK medans Brunäs städat av smålagen något bättre.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-02-10 10:16:52Vi har fortfarande chansen, men missar vi förstaplatsen är det ju mest pga inledning av säsongen, Garpentiden.
Vi låg väl ca 15 pinnar efter täten då Honken kom in?
Men det underlättar ju inte att åka in med en skridsko mot bottenlagen.
Sen är vi inne i en period där vi i lite för ofta slarvar med detaljerna och det egna ansvaret som Honken satte så fint när han tog över. Det måste han lyckas med igen under sista 9 matcherna.
Jag är inte helt såld på att stoppa in Krüger med Klasen igen, skulle hellre ge dem varsinn kedja att ta ansvar för.
Tycker det känns vidöppet inför slutspelet 5 lag kan blanda sig i det hela tycker jag med lite olika styrkor och svagheter. Tycker mig inte ha sett tyngden och nivån på matcherna mellan DIF och Brynäs någon annanstans dock.
Känns som vi varit i en svacka ett bra tag nu. Vi har känts trötta och oinspirerade ut.
Inte jätteöverraskande med tanke på den fina svit vi radat upp första matcherna med Honken.
Tids nog kommer alltid en svacka.
Dags att steppa upp nu och avsluta starkt.
Säsongen 23/24
Löven sparkar Meyer. Lat och egoistisk, men väldigt duktig när han vill. De lär knappast hinna ersätta honom.
-
Säsongen 23/24
Kan nog räkna med att det kommer in något nytt, vilket lär vara största anledningen till att man släpper. 5:a i interna poängligan och 4:a i antal mål. Dessutom plusstatistik. Jag gissar att man fått ett vettigt bud från Österrike och att man samtidigt har något bra på kroken… känslan säger att det dyker upp något från Finland. Lööke eller Holmström kanske? Hade man enbart velat statuera exempel borde man han valt Pooley eller Schilkey… och att tappa en sån spelare, oavsett ifall man hade önskat få ut ÄNNU mer, precis innan slutspel, utan att ha något annat på G? Det tror jag inte… tappar bredd oavsett. Kenttä brukar ge sina tränare rätt förutsättningar….
Säsongen 23/24
Meyer var en märklig värvning med tanke på historiken med arbetsmoral och defensiv. Skicklig offensivt, men framförallt mot sämre lag.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-10 23:22:04Kan nog räkna med att det kommer in något nytt, vilket lär vara största anledningen till att man släpper. 5:a i interna poängligan och 4:a i antal mål. Dessutom plusstatistik. Jag gissar att man fått ett vettigt bud från Österrike och att man samtidigt har något bra på kroken… känslan säger att det dyker upp något från Finland. Lööke eller Holmström kanske? Hade man enbart velat statuera exempel borde man han valt Pooley eller Schilkey… och att tappa en sån spelare, oavsett ifall man hade önskat få ut ÄNNU mer, precis innan slutspel, utan att ha något annat på G? Det tror jag inte… tappar bredd oavsett. Kenttä brukar ge sina tränare rätt förutsättningar….
Är inte lika säker på att de har någon på ingång. Dessutom tycker jag att Kenttäs värvningar har blivit sämre. Löven har saknat grit och fysik offensivt i drygt ett år, men värvar mindre spelare.
Säsongen 23/24
Då lär de värva Kevin eller kanske nån som är ännu mindreCyber skrev: ↑2024-02-11 10:57:10 Meyer var en märklig värvning med tanke på historiken med arbetsmoral och defensiv. Skicklig offensivt, men framförallt mot sämre lag.
Är inte lika säker på att de har någon på ingång. Dessutom tycker jag att Kenttäs värvningar har blivit sämre. Löven har saknat grit och fysik offensivt i drygt ett år, men värvar mindre spelare.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
-
Säsongen 23/24
Går vi för Felix Olsson om Tingsryd tar 3 poäng ikväll?
Då är man nog säkra.
Då är man nog säkra.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Just nu ser det ju tyvärr inte ut som att dom kommer plocka poängNattuggla_ skrev: ↑2024-02-11 15:16:00 Går vi för Felix Olsson om Tingsryd tar 3 poäng ikväll?
Då är man nog säkra.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Fruktansvärt frustrerande att se att råttorna åker ner till småland och gör jobbet medans vi glider på.
DIF!
-
Säsongen 23/24
Tänkte också på det.
Förstår inte varför vi haft så svårt med de sämsta lagen i snart 2 hela säsonger.
Tingsryd spenderade typ 5 min i sträck i gnagarnas zon och fick typ 1 skott på mål, full kontroll av bortalaget.