Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Norell är väl en småintressant back att plocka in. Finns ju en möjlighet att han utvecklats en del "over there".
Vad som däremot känns allt annat än bra är att vi ersatt seriens kanske främsta back i spelet 5 vs 5, med spelare som inte är i närheten av att hålla samma nivå.
Det som inte minst oroar mig är att vi har väldigt få backar som "gjutet håller topp 4 klass", medan vi har en uppsjö backar som gjorda för ett 3:e par.
Att ersätta spets med kvantitet brukar allt som oftast inte heller vara en bra väg att vandra.
Det hade onekligen känts bättre om Högström ersatts av Norell och AOM t ex eller kanske Englund. ( Frågan är dock om ens den uppgraderingen hade räckt. )
Är faktiskt rätt övertygad om att vi kommer tvingas panikvärva en back relativt omgående.
Vad som däremot känns allt annat än bra är att vi ersatt seriens kanske främsta back i spelet 5 vs 5, med spelare som inte är i närheten av att hålla samma nivå.
Det som inte minst oroar mig är att vi har väldigt få backar som "gjutet håller topp 4 klass", medan vi har en uppsjö backar som gjorda för ett 3:e par.
Att ersätta spets med kvantitet brukar allt som oftast inte heller vara en bra väg att vandra.
Det hade onekligen känts bättre om Högström ersatts av Norell och AOM t ex eller kanske Englund. ( Frågan är dock om ens den uppgraderingen hade räckt. )
Är faktiskt rätt övertygad om att vi kommer tvingas panikvärva en back relativt omgående.
Naturligtvis har jag inte sett någon av dessa i klubblagen. Ahnelöv har jag dock sett när han representerat Blågult. Men vad är det jag har missat? Ahnelöv är 30 år, inte 40. Dessutom aspirant till VM varje säsong. Som vanligt är folk härinne allergiska mot erfarenhet och ser ålder som något negativt. Så fort man närmar sig 30 så är man per automatik dålig på skridskoåkningen och stabbigt omodern.DIF_Soldier skrev:Hur bra uppdaterad är du på Ahnelöv och Norell? Kollat mycket Rockford och Avangard?Manijock skrev:Kan ju hoppas att Jocke tagit sitt förnuft till fånga och värvar en SHL-back istället...Joas skrev:Vad händer med Robin Norell?
Ja tack till Ahnelöv. Nu när Högström definitivt inte kommer i jul så måste vi stabilisera med lite klass och erfarenhet. Norell är/var en skaplig allsvensk back. Inget annat.
För om du som jag har noll timmar spenderat på AHL/KHL ifjol gör du nog bäst i att, som jag, säga jag vet inte. Annars gör vi oss till åtlöje då vi vet att utveckling går fort i hockey.Tre år för en ung back är LÅNG tid. Likaså för en äldre. Hur är Ahnelövs skridskoåkning?
Poäng är sannerligen inte allt, men värt att notera ändå är att det skiljer blott 6p mellan Ahnelöv och Norell i poängbästa i SHL. Robin har dessutom framtiden för sig.
Personligen känns det kanon med en egen produkt på endast 23 år.
Mycket kan ha hänt och mycket kan hända. Jockes ”två för en”- strategi tycker jag är klokt.
Upplagt för många att ta det stora klivet.
Poängen är inte ens värt att kommentera eftersom det jag hävdar att vi behöver just nu, är en spelare som kan bära istid och fungera i alla spelformer. Där är det hästlängdsskillnad dem emellan.
Men vem vet, Norell kanske funkar utmärkt. Även om jag föredrar stabila kort framför chansningar.
- Jim Morrison
Norell är grym! Riktigt nöjd med honom in. Lär bara ha blivit bättre dessutom. Underskattad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen in Norell! Liksom Jim tycker jag han är grymt underskattad. Vad gjorde han ens för fel när han var här sist? Tyckte dock han spelades fel med Säckens spelsätt. Han är en allsidig back som kommer kunna användas i både 5v5 och avlasta BP, och jag är säker på att han bara blivit bättre och ännu mognare i sitt spel efter NA, så han kan säkert förvåna oss positivt likt Lagesson.
-
Grymt, välkommen Norell! Tror som många här att det kommer vara en mycket bättre spelare som kommer in än sist han var här. Men som kall-el är inne på, är även jag bekymrad över att ha tagit in en övre-mellanskikt back (Norell) och en ren bredd-back (bobbo) och säger rakt ut att man ska ersätta ren och skär klass (högga) med dessa 2. Tror inte det funkar riktigt, utan när sådär tunga, centrala spelare försvinner så måste dom ersättas med likvärdig tyngd. Men hoppas att jocke tänkt rätt och att jag tänker fel, det kommer nog visa sig rätt omgående.
Men känns som den spelaren du söker efter inte fanns på marknaden? Nils Andersson kanske var det närmaste vi kunde få i så fall.Detblir3poäng skrev:Grymt, välkommen Norell! Tror som många här att det kommer vara en mycket bättre spelare som kommer in än sist han var här. Men som kall-el är inne på, är även jag bekymrad över att ha tagit in en övre-mellanskikt back (Norell) och en ren bredd-back (bobbo) och säger rakt ut att man ska ersätta ren och skär klass (högga) med dessa 2. Tror inte det funkar riktigt, utan när sådär tunga, centrala spelare försvinner så måste dom ersättas med likvärdig tyngd. Men hoppas att jocke tänkt rätt och att jag tänker fel, det kommer nog visa sig rätt omgående.
-
Verkligen inte en dåligt exempel, men förstår ju att våran offensiva backsida är spikad med hulta och alsing.mb81 skrev:Men känns som den spelaren du söker efter inte fanns på marknaden? Nils Andersson kanske var det närmaste vi kunde få i så fall.Detblir3poäng skrev:Grymt, välkommen Norell! Tror som många här att det kommer vara en mycket bättre spelare som kommer in än sist han var här. Men som kall-el är inne på, är även jag bekymrad över att ha tagit in en övre-mellanskikt back (Norell) och en ren bredd-back (bobbo) och säger rakt ut att man ska ersätta ren och skär klass (högga) med dessa 2. Tror inte det funkar riktigt, utan när sådär tunga, centrala spelare försvinner så måste dom ersättas med likvärdig tyngd. Men hoppas att jocke tänkt rätt och att jag tänker fel, det kommer nog visa sig rätt omgående.
Med all respekt till att det är försäsong. Men Norell sämst på isen i Linköping. Ack ack, ty det är tidigt på säsongen tack och lov.
Mycket tid att repa sig på.
Mycket tid att repa sig på.
Tycker bergfors ser mycket bra ut.
-
Nee min stream är bara en ända grötdaaviid skrev:Min stream stendog. Funkar det för er?
Urbom levererar direkt i år:)
-
I år blir han sniperbombom!!!#10 skrev:Urbom levererar direkt i år:)
Nog för att det är försäsong, men vårt försvarsspel gör ingen glad idag.
-
Nej fy.... den ända som var bra var urbom, annars var det bedrövligt!!! Robin jensen ser lovande ut men han MÅSTE sluta släppa så många returer.... m.davidsson var inte vän med pucken ikväll och bergfors ser glödhet ut!!Vikas skrev:Nog för att det är försäsong, men vårt försvarsspel gör ingen glad idag.
Norell slarvar när matchen avgörs. Trist. Nåja, man kan inte vinna varje match.