Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel08 »

De där är ett NHL-skott som Silfverberg skjuter. Åberg har ett bra skott men i jämförelse har Åberg tyvärr inte samma "quick release" som Silfverberg har.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Mr. Statistics

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Inlägg av Mr. Statistics »

John Terry skrev: Skottprocenten är som sådan väldigt svårtolkad när man bara har antal mål, antal skott på mål och då förstås procenten. Som SirDIFalot säger så beror det på hur man skjuter och till vilket syfte och i vilka lägen osv osv. Har man tillgång till skott som täcks undan, skott utanför så kan man se desto mer och få en bra bild av spelare tillsammans med sitt synintryck såklart från matcher.
Den här statistiken samlas ju in under matcherna och publiceras i såna här rapporter:
http://m.stats.swehockey.se/Game/Report ... art/123116

Men av någon anledning verkar man ha valt att inte sammanställa den.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Mr. Statistics skrev:
John Terry skrev: Skottprocenten är som sådan väldigt svårtolkad när man bara har antal mål, antal skott på mål och då förstås procenten. Som SirDIFalot säger så beror det på hur man skjuter och till vilket syfte och i vilka lägen osv osv. Har man tillgång till skott som täcks undan, skott utanför så kan man se desto mer och få en bra bild av spelare tillsammans med sitt synintryck såklart från matcher.
Den här statistiken samlas ju in under matcherna och publiceras i såna här rapporter:
http://m.stats.swehockey.se/Game/Report ... art/123116

Men av någon anledning verkar man ha valt att inte sammanställa den.
Jopp, har koll där. Tar lite tid bara ;)
Användarvisningsbild
Roppan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Roppan »

sthlm19 skrev: Tänkte faktiskt länka till samma klipp tidigare, hans snap shot är sinnes, Giroux-klass nästan.

Det där skulle jag dock kalla ett dragskott snarare än något snap shot. Tycker pucken ligger mot bladet hela tiden, han "drar" upp den i nättaket.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Roppan skrev:
sthlm19 skrev: Tänkte faktiskt länka till samma klipp tidigare, hans snap shot är sinnes, Giroux-klass nästan.

Det där skulle jag dock kalla ett dragskott snarare än något snap shot. Tycker pucken ligger mot bladet hela tiden, han "drar" upp den i nättaket.
Sluta peta :D de var vad jag hittade. Han kan skjuta snap shots, det vet du också.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Alexander Falk har varit stabil de få gånger han varit på isen. Nu får det vara färdigt med Lennhammer och Bohman. Ge #41 chansen.
Säg den glädje som varar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Instämmer. Skrämmande uselt från flera backar i dag. Helvete att vi inte fick in någon ny back. Känns som vilken allsvensk back eller elitseriereserv som helst hade höjt det här försvaret.

Känns helt sjukt att vi tog in en forward i Guter i stället som verkligen inte gör någon skillnad alls.

Janos Hari kunde man också skippat. Blixtrar till ibland men gör ju juniormisstag hela tiden. Fullständigt usel i dag, skönt att han blev bänkad tidigt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Alexander Falk har varit stabil de få gånger han varit på isen. Nu får det vara färdigt med Lennhammer och Bohman. Ge #41 chansen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
DIF_Soldier skrev:Alexander Falk har varit stabil de få gånger han varit på isen. Nu får det vara färdigt med Lennhammer och Bohman. Ge #41 chansen.
Rix

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Åberg upp i poängligatoppen nu alltså. Det var nog inte så många som trodde det efter de inledande 10 matcherna på serien.

Det blir en kamp in på målsnöret mellan Åberg(34), Johner(33), Wennberg(27) och Otto(32).
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Så bra som Åberg har varit på sistone kunde jag inte i mina vildaste fantasier ha hoppats på före säsongen och då har jag ändå, som många säkert vet, alltid haft ett gott öga till honom. Han har överträffat alla förväntningar.

Btw. Om Heaty läser detta... vad var det jag sa? ;-P
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Metal Machine skrev:Så bra som Åberg har varit på sistone kunde jag inte i mina vildaste fantasier ha hoppats på före säsongen och då har jag ändå, som många säkert vet, alltid haft ett gott öga till honom. Han har överträffat alla förväntningar.

Vi snackade senast om Åbergs backchecking. Såg du jobbet han gjorde igår? :)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

JohanPez skrev:
Metal Machine skrev:Så bra som Åberg har varit på sistone kunde jag inte i mina vildaste fantasier ha hoppats på före säsongen och då har jag ändå, som många säkert vet, alltid haft ett gott öga till honom. Han har överträffat alla förväntningar.

Vi snackade senast om Åbergs backchecking. Såg du jobbet han gjorde igår? :)
Ja, han har blivit bättre. Tycker dock fortfarande att han ofta hamnar fel i försvarszon. Det vidhåller jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sitter och tittar upp lite stats.

Jimmie Ölvestad passerade Ronnie Pettersson i antalet matcher för Djurgården i och med förra matchen. 540 matcher för Jimpa! Tidigare under säsongen passerade han även Jan Viktorsson. Otto och Linkan ligger fortfarande 2:a respektive 3:a gällande flest matcher för DIF. Men Otto knappar in på Falkens rekord...

Edit:

Timmy Pettersson är på 41:a plats med 240 matcher spelade. Han har under säsongen passerat Jocke Eriksson, Mats Waltin, Nicklas Danielsson, Espen Knutsen, Kenneth Kennholt och Per-Allan Wikström.
Expert.
Skriv svar