Frågan om DIF behöver en eller två spetsbackar handlar om vad laget är byggt att försvara. Om det räcker för DIF att försvara sin sjundeplats behövs bara en spetsback.
Kall-El skrev:Problemet är inte det att det räcker med en spetsback. Antagligen måste vi ha in två stycken. Detta av följande orsaker:
*Ronnies skadebekymmer. Tyvärr lär väl knappast Rnnie få vara hel under hela säsongen.
Visst är Ronnie skadebenägen, men han kan knappast vara mer skaden än föregående säsong. Ronnie är en fungerande elitserieback.
Kall-El skrev:*Niklas Andersson, backar från Allsvenskan brukar sällan bli någon hit i elitserien...
Niklas Andersson är sannolikt kapabel att ersätta Jiri Marusak och bli en fungerande elitserieback. Om han inte lyckas med det är Niklas en mindre bra värvning.
Kall-El skrev:* Edvin Frylén. *suck* Hur man kan välja att behålla denna spelare är för min del obegripligt.
Obegripligt är bara förnamnet. Edvin är back av låg elitserieklass.
Kall-El skrev:* Deilert och Eklund. Båda två unga och utvecklingsbara till 1000, men utvecklingen på unga spelare kan ibland gå väldigt långsamt.
Eklund bör ta steget att bli en fungerande elitserieback kommande säsong. Deilert är nästa säsong en back av låg elitserieklass.
Kall-El skrev:*Markus Ragnarsson...
Är en back av god elitserieklass och är sannolikt en bättre back än Thomas Johansson
Kall-El skrev:* Vad jag tycker om David Printz som spelare behöver ingen vidare förklaring.
Printz är en fungerande elitserieback kommande säsong, varken mer eller mindre.
Till backarna ska vi lägga Timmy P, som är en en back av god elitserieklass. Om vi lägger samman backarna kan vi konstatera att DIF har:
- Två backar av god elitserieklass.
- Fyra fungerande elitseriebackar.
- Två backar av låg elitserieklass.
Till det ska DIF lägga en back av hög elitserieklass. Jag tycker att DIF har en högre nivå på backarna i år än föregående säsong. Visst skulle jag hellre se ytterligare en spetsback vid sidan av den som ska lyftas in i truppen, men jag skulle hellre se än bättre andramålvakt istället.