Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

Skönt att farbor Wennerholm inte tippar oss topp 3.

I övrigt: Ska bli intressant att följa veckan som kommer... :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Nånting säger mig att vi kommer få se Tollefsen i DIF nästa år.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Min kompis har haft säsongskort i 5års tid nu. Men han är besviken på hur Challe bygger laget så han tänker inte förnya säsongskortet om det inte kommer in nå spelare av bättre matrial. Den enda han själv av värvningarna tycker ser okej ut är Alvarez samt Armails (Målvakten) Visst det är väldigt fel och ett svek mot föreningen att tänka så som han, har dock en viss förståelse vi är i SHL nu och verkar värva för sikte mot jumboplats. Ekonomin är inte den bästa fast nog ska man kunna värva bättre en vad Challe gjort. Alla värvningar/kontraktsförlägningar är inte klara ännu så det kan bli bra iaf.
Tellan kan vi räkna som klar hoppas på Ahnelöv också. Framåt ser jag gärna M. Kempe och P. Lundh och en till med än högre status en dessa två. Gällande Kempe och Lundh så är det som sagt bara nåt jag gärna ser kan vi få bättre så självklart!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Förstår helt klart att vi är bottentippade hittills. Säga va man vill, men faktum är att kommande värvningar måste hålla en betydligt högre nivå än vad vi sett hittils. Har helt klart tålamod dock, Alvarez och Rundqvist är två värvningar jag applåderar högt åt. Armalis likaså om det är tänkt att han ska vara andrakeeper. Samtliga spelare är framtidsnamn som ska hålla till i de nedre kedjeregionerna nästa säsong, antar jag? Om inte så är vi på riktigt djupt vatten med inte den minsta flytväst. Men väljer att hålla i sågen till Challe är färdig med patiensen. Känns ruggigt onödigt att gå bananas när han bara lagt ut de första korten.

Kommer Tellan, Ahnelöv och Tollefsen/Murray/liknande framöver här så tror jag nog vi kryper uppåt i Wennerholms ranking illa kvickt. Men prio ett, förlängningar av Honken, Jakobs och Holm, och det vill jag se kommande vecka. Jobba Challe!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Vet inte riktigt om Kempe är den vi söker. Han gjorde det bra i en fjärdekedja hos oss förut. Gjorde ingen vidare säsong i modo nu. Rankar faktiskt Sörensen lika högt. Dessutom yngre. Vill bara ha Kempe om man får brorsan på köpet!
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Gillar faktiskt den strategi som Challe har. Unga hungriga DIF kommer jaga skiten ur många trötta gamla lok i SHL.

Vår trupp kommer präglas av speed och teknik vilket kommer att charma dom flesta, vilket behövs för att väcka hockeyn i Sverige. Spelet i vår högsta serie senaste säsongerna har varit som att stoppa i sig sömnpiller och sakta känna hur det börjar verka.

Tror inte att våran högsta nivå ifjol hade stått sig så dåligt i shl. Skellefteå är en klass för sig.

Såklart behövs även en del tyngd och rutin framförallt på backsidan, vilket jag hoppas vi har råd med pga dem "billiga" vi värvat.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

HomeOfSvenTumba skrev:
ciirree skrev:Challe och DIF har ju hittils varit riktigt täta på att hålla inne på värvningarna:

Armalis, inget rykte?
Deilert, lite småprat eftersom han lyckats så bra i BIK men inget konkret rykte.
Sundqvist, ryktet kom samma dag.
Alvarez, såg ingen komma, inte ens Madhawken själv.

Så jävla boring när allt är tyst kring DIF. Ge mig mer transfersnurr!
Deilert pratade rödhöken visst om att han skulle till Djurgården, inget att göra med hans prestation i BIK.

Rundqvist?
Asså va? Du menar att Challe INTE tittade på hans prestation i BIK innan han tog in honom? Klart han gjorde. Det är av precis den anledningen han plockade in honom, att han har utvecklats. Därav trodde några, inkl mig själv, att DIF va intresserade.

Precis, skrev fel.

Madhawk har skrivit att Malmö och Rögle varit intresserade. Inget om DIF vad jag sett?
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

Intressant att se att alla tror att vi har så mycket pengar att vi kan värva oss till en topp placering. Våran ekonomi är ansträngd för att uttrycka det snällt.
Är det någon säsong man skall ta det lugnt med pengarna i så är det den kommande då oddsen är stora att kunna hänga kvar ändå.

Känns som en vettig tanke att värva billigt och ungt och spela ihop ett lag som kan bli väldigt giftigt om några år.

Jag tror som flera andra här att laget i år när det var som bäst hade stått sig bra i SHL. Att sedan komplettera upp lite och öka bredden är det smartaste. Istället för att slänga ut en massa pengar på att ha en vass femma och resten som bara skall försöka spela 0-0.

Jag tror det blir ett tung säsong som kommer, men jag tror på Djurgården och jag litar på Challe. Jag tror också att vi har goda möjligheter att slippa kvala. Vi har allt att vinna och inget att förlora! Då alla förväntar sig att vi blir ett strykgäng.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Några funderingar jag har och som jag har tänkt på ett tag:

- Wennerholm är en tomte

- Jag tror helt ärligt att just detta är Challes strategi. Vi värvar in fyra spelare från HA och rubrikerna blir stora som Silja Line fartyg. Jag tror han själv småflinar lite och har tunga namn på gång men väntar med dem bara för att retas lite. Challe känns lite som en sån person, smålurig.

- Tanken av att åka ner i HA denna säsong gör mig spyfärdig. Men faktum är att innan vi slank ner för två år sedan så fanns det inte på kartan att vi skulle KUNNA hamna där, ingen trodde det. Nu när vi har varit där en gång så kommer jag vara livrädd säsong på säsong och verkligen värdera plats 9 och 10 ganska högt i SHL.

Kommande vecka/veckor blir minst sagt spännande.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Tollefesen är precis en sån spelare som vi behöver. Stor tung back som är jobbig att möta. Ja tack till honom!
mb81

Inlägg av mb81 »

Finns det nåt litet rykte om Tolefsen? Eller greppar folk efter halmstrån? Varför skulle fbk släppa sin kapten?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

mb81 skrev:Finns det nåt litet rykte om Tolefsen? Eller greppar folk efter halmstrån? Varför skulle fbk släppa sin kapten?
han kommer inte komma, folk bara säger folk dem vill ha verkar det som.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:Finns det nåt litet rykte om Tolefsen? Eller greppar folk efter halmstrån? Varför skulle fbk släppa sin kapten?
Modo släppte ju honom när han va kapten där. Tollefsen kanske känner att han vill börja om nån annanstans eller nåt liknande.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hittade detta i FBK's forum.

"Johan Ekberg (@VFekberg) tweetade klockan 11:45 PM on tors, feb 20, 2014:
14/15 var optionsår, men varken FBK eller OKT sa upp innan deadline. Har istället börjat diskutera förlängning efter 15, Loob positiv #fbkse

Gillar OKT, tyckte hans första säsong var lite halvtaskig men nu stabil och en härlig profil i laget."

Skrevs ju visserligen i Februari men endå. Ser ut som att Tollefsen stannar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Självklart vill man bara se nya tunga nyförvärv nu. Men allra först hade jag gärna sett att Sundberg, Krüger och Kalin lånas ut/lämnar. Alternativt Nyström också.
Låst