Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Inlägget ovan, +1
Tror samma sak. Helt klart att dem är rädda för att Stockholmshockeyn ska dö ut.
Tror samma sak. Helt klart att dem är rädda för att Stockholmshockeyn ska dö ut.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med alla bönder som bor i Stockholm kan ju varje bonnlag ändå lägga två hemmamatcher per år i Globen. Med 14 lag blir det 28 fullsatta Globen.ciirree skrev:Inlägget ovan, +1
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tror kanske inte att de bryr sig så mycket om Stockholmshockeyn i sig utan mer att SHL tappar så mycket i värde så att de inte kommer att få in så mycket tv-pengar och sponsorer i övrigt som nu. Självklart ser ju dessa att Hockeyallsvenskan blir mycket mer attraktiv och kanske vill satsa där istället...ciirree skrev:Inlägget ovan, +1
SHL lagen kommer att förlora stora pengar om detta blir verklighet så det är rent egoistiskt tänkt.
Precis, har sagt det förr: Om detta sker måste vi stänga allsvenskan och skydda den från brödlagen från åshöjden!Kall-El skrev:Wennerholm är ju en jävla råtta så det är väl i sig ingen överraskning.
I övrigt tror jag ett inlägg ovan har helt rätt. SHL är livrädda för att det inte blir några lag från huvudstaden i SHL kommande säsong.
Ett ganska troligt scenario är att Råtta ryker och ersätts av Karlskoga eller Karlskrona. Skulle dessutom Örebro falla igenom och hamna i Allsvenskan också så att Karlskoga och Karlskrona gick upp ja då blir Allsvenskan genast väldigt het.
AIK, DIF, MIF, Löven, VIK, Rögle, SSK.... Ganska bra grund att bygga en serie på.
Skulle man sedan kunna få upp ett gäng som Vita hästen istället för t ex Troja... ja då jäklar hade det kunnat blir riktigt kul.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Ja, för huvudsaken är att det är RÄTT lag i rätt serier. Inte att de lagen som faktiskt spelar till sig platsen får den. Det är ju inte sport vi sysslar med!sensei skrev:Precis, har sagt det förr: Om detta sker måste vi stänga allsvenskan och skydda den från brödlagen från åshöjden!Kall-El skrev:Wennerholm är ju en jävla råtta så det är väl i sig ingen överraskning.
I övrigt tror jag ett inlägg ovan har helt rätt. SHL är livrädda för att det inte blir några lag från huvudstaden i SHL kommande säsong.
Ett ganska troligt scenario är att Råtta ryker och ersätts av Karlskoga eller Karlskrona. Skulle dessutom Örebro falla igenom och hamna i Allsvenskan också så att Karlskoga och Karlskrona gick upp ja då blir Allsvenskan genast väldigt het.
AIK, DIF, MIF, Löven, VIK, Rögle, SSK.... Ganska bra grund att bygga en serie på.
Skulle man sedan kunna få upp ett gäng som Vita hästen istället för t ex Troja... ja då jäklar hade det kunnat blir riktigt kul.
Expert.
Jo det är sport men inte hockey så som den en gång var, då var det bästa laget som vann, det var inga löner eller pengar i sporten. I dagens SHL/Allsvenska är det pengar som styr allt. Tycker du t.ex. att det var rätt att leksand gick upp? Ja, de spelade bäst men det var tvivelaktigt hur de lyckades få ihop sin dyra trupp.SirDIFalot skrev:Ja, för huvudsaken är att det är RÄTT lag i rätt serier. Inte att de lagen som faktiskt spelar till sig platsen får den. Det är ju inte sport vi sysslar med!sensei skrev:Precis, har sagt det förr: Om detta sker måste vi stänga allsvenskan och skydda den från brödlagen från åshöjden!Kall-El skrev:Wennerholm är ju en jävla råtta så det är väl i sig ingen överraskning.
INGEN utökning till kommande säsong. KS spelas som vanligt, Englund backade precis i TV4 sport.
2014-04-07, vad hände?
- minalman
Englund och Wennerholm. Vilka politikerämnen.
- minalman
Nytt ämne:
vik torska mot tik ikväll. Om mif slår oss efter sextio på onsdag går de upp på tredje med lika många matcher som vik.
Det lär bli taggade danskar vi får möta.
vik torska mot tik ikväll. Om mif slår oss efter sextio på onsdag går de upp på tredje med lika många matcher som vik.
Det lär bli taggade danskar vi får möta.
Efter Västerås oväntade torsk idag mot Timrå, så började jag drömma om top 3. Så jag satte mig vid datorn, vände på alla möjliga stenar, och kan med besvikelse konstatera att min tillfälliga dröm blev ytterst kortvarig
Känns så tråkigt att inte kunna hoppas på top 3, resten av grundserien känns så jävla avslagen. Kom på mig själv att jag knappt ens blev glad när vi gjorde mål mot Troja, vilket är främmande för min del.
Men... Jag gör ett sista försök, inte för att vi kommer komma top 3, utan mer för att det ska bli roligare att ha något att drömma om, som man inte borde drömma om... ja ni fattar nog.
Västerås möter oss och Karlskoga borta i två av de tre kommande matcherna. Jag räknar stenhårt med att dom torskar båda under ordinarie tid, samtidigt som vi vinner över Malmö så är avståndet till Västerås 6 poäng.
Då ska vi bara hämta in 7 poäng (med en match mer spelad) på Malmö... 6 av deras 7 kommande matcher spelas på bortaplan. Hur många poäng ska vi säga att dom tappar i dessa matcher? 3 mot oss, 2 mot Apslöven, 0 mot Björklöven, 3 mot Rögle, 2 mot Karlskrona, 0 mot Troja samt 3 mot SSK. 8 poäng tar dom alltså. I samma veva tar vi otroliga 17 av 21 poäng, samtidigt som vi knaprar in ytterligare tre poäng på Västerås. Därmed är allt upplagt för en makalös rysare de sista fem omgångarna om tredjeplatsen.
Inga konstigheter, det här grejar vi!
/Salas ombord på optimistjollen

Känns så tråkigt att inte kunna hoppas på top 3, resten av grundserien känns så jävla avslagen. Kom på mig själv att jag knappt ens blev glad när vi gjorde mål mot Troja, vilket är främmande för min del.
Men... Jag gör ett sista försök, inte för att vi kommer komma top 3, utan mer för att det ska bli roligare att ha något att drömma om, som man inte borde drömma om... ja ni fattar nog.
Västerås möter oss och Karlskoga borta i två av de tre kommande matcherna. Jag räknar stenhårt med att dom torskar båda under ordinarie tid, samtidigt som vi vinner över Malmö så är avståndet till Västerås 6 poäng.
Då ska vi bara hämta in 7 poäng (med en match mer spelad) på Malmö... 6 av deras 7 kommande matcher spelas på bortaplan. Hur många poäng ska vi säga att dom tappar i dessa matcher? 3 mot oss, 2 mot Apslöven, 0 mot Björklöven, 3 mot Rögle, 2 mot Karlskrona, 0 mot Troja samt 3 mot SSK. 8 poäng tar dom alltså. I samma veva tar vi otroliga 17 av 21 poäng, samtidigt som vi knaprar in ytterligare tre poäng på Västerås. Därmed är allt upplagt för en makalös rysare de sista fem omgångarna om tredjeplatsen.
Inga konstigheter, det här grejar vi!
/Salas ombord på optimistjollen

- minalman
..
Senast redigerad av minalman den 2014-01-27 23:47:32, redigerad totalt 2 gång.
Minalmaaan!
Du dödade halva delen av forumet

- -daniel-
Det var Titanic, inte minalman. Nästan symboliskt ju.
Som om att det inte räckte med att försöka sänka mitt hopp...AxelK skrev:Minalmaaan!
Ska sägas dock att Salas kan styra sin optimistjolle, så här sänks ingen av ett jävla isberg. Hoppet lever, vi kommer komma top 3.