Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
"Elitdomaren blir utkastad från Sverige"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6187904.ab
Inte mig emot. Jag har inga problem med personen i fråga rent generellt men som domare är han värdelös.
Inte mig emot. Jag har inga problem med personen i fråga rent generellt men som domare är han värdelös.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Tycker tvärtom, han har gjort ett bra intryck på mig de matcher jag sett med honom. En av få domare som faktisk vågar vara rak mot både spelare och ledare. Jämför med t.ex. Pierre Schilken, som när man trodde han nått botten fortsätter gräva sig neråt.Henke95 skrev:"Elitdomaren blir utkastad från Sverige"
Håller inte med, jag tycker Shane har varit en av de bästa domarna i år..Henke95 skrev:"Elitdomaren blir utkastad från Sverige"
Har aldrig haft några problem med Shane som jag kommer ihåg. Jag tror att tränarna och spelarna uppskattar honom, han vill kommunicera med alla inblandade parter. Det finns mycket värre stolpskott som dömer i den här ligan, och även Elitserien för den delen.
Nu rörde det väl sig om en "principsak" enligt artikeln och inte att han tvingats att sluta.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Sen ska det väl heta "Domare med elitambitioner" om vi ska vara helt ärliga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kan man få en redogörelse om vad som sades på mötet?
Någon som var där?
Någon som var där?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Allsvenskan 2012/13
JP antecknade och kommer publicera ett protokoll. Mötet vart flyttat till omklädningsrummet då det var så få som kommit dit - riktigt mysigt. Jag satt både på Johners och Åbergs platsMäklaren skrev:Kan man få en redogörelse om vad som sades på mötet?
Någon som var där?

På en whiteboard med ett schema noterade jag också att spelarna hade fruktstund mellan 13:15-14:00 vilket måste vara vårt nya vinnande koncept.
Det är DÄRFÖR Otto presterar! Han får schemalagd tid för sina apelsiner!JohanPez skrev:JP antecknade och kommer publicera ett protokoll. Mötet vart flyttat till omklädningsrummet då det var så få som kommit dit - riktigt mysigt. Jag satt både på Johners och Åbergs platsMäklaren skrev:Kan man få en redogörelse om vad som sades på mötet?
Någon som var där?
På en whiteboard med ett schema noterade jag också att spelarna hade fruktstund mellan 13:15-14:00 vilket måste vara vårt nya vinnande koncept.

-
- Säsongskort: Ja
Alltså.
BIK - Leksand
DIF - Leksand
BIK - DIF
kommer bli de helt avgörande matcherna. Torskar BIK båda så har vi ju gått om dem ifall vi spelar likadant sen, och det är fan inte omöjligt att någondera händer. Vi kan ju inte gå å be om att SSK ska vinna över BIK (längre) eftersom de redan gjort det. Snart är det dock dags att vi tar saken i egna händer...
BIK - Leksand
DIF - Leksand
BIK - DIF
kommer bli de helt avgörande matcherna. Torskar BIK båda så har vi ju gått om dem ifall vi spelar likadant sen, och det är fan inte omöjligt att någondera händer. Vi kan ju inte gå å be om att SSK ska vinna över BIK (längre) eftersom de redan gjort det. Snart är det dock dags att vi tar saken i egna händer...
25/4-2025
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Synd, jag tycker han varit bra de matcher jag sett.Henke95 skrev:"Elitdomaren blir utkastad från Sverige"
I motsats till många andra domare har han ingen ambition att stå i centrum under matcherna. Vill att spelarna ska få avgöra.
Sådant gillar jag.
En del domare är riktiga paragrafryttare och tävlar i att upptäcka alla små regelbrott som uppstår. De letar utvisningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Framförallt så har domaryrket förändrats och det är tack vare att fanskapen får så jävla mycket mediautrymme som de får nuförtiden. En bra domare är den domare som inte syns, man ska inte ens tänka tanken: "vem är det som dömmer", det ska kvitta.
Nuförtiden går inte domarens jobb ut på att skipa rättvisa utan helt enkelt att skapa så mycket underhålling han kan för det stora massan. Göra matchen så spännande, det dåliga laget får väldigt gärna vinna också. Det vore ju "lite kul"! Det har blivit för mycket showbiz över hela domarkåren.
Nuförtiden går inte domarens jobb ut på att skipa rättvisa utan helt enkelt att skapa så mycket underhålling han kan för det stora massan. Göra matchen så spännande, det dåliga laget får väldigt gärna vinna också. Det vore ju "lite kul"! Det har blivit för mycket showbiz över hela domarkåren.
Och en del är paragrafryttare åt ena hållet och har skygglappar åt andra, och sånt stör mig mer än att de är jättepetiga om de är det åt båda hållen. Men det är naturligtvis riktigt irriterande när domaren närmast förstör matchen genom att vara för petig.BOMBOM BOUCHARD skrev:
En del domare är riktiga paragrafryttare och tävlar i att upptäcka alla små regelbrott som uppstår. De letar utvisningar.
Jag stör mig något enormt på att en domare med CV från C-VM i Mexiko blir hyllad i Sverige bara för att han är nordamerikan.
- DIF_Soldier
Jag stör mig på att du tjatar om hans CV istället för vad han presterat nuvarande säsong.pulverapa skrev:Jag stör mig något enormt på att en domare med CV från C-VM i Mexiko blir hyllad i Sverige bara för att han är nordamerikan.
Säg den glädje som varar