Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Henke95 »

"Elitdomaren blir utkastad från Sverige"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6187904.ab

Inte mig emot. Jag har inga problem med personen i fråga rent generellt men som domare är han värdelös.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Henke95 skrev:"Elitdomaren blir utkastad från Sverige"

Inte mig emot. Jag har inga problem med personen i fråga rent generellt men som domare är han värdelös.
Tycker tvärtom, han har gjort ett bra intryck på mig de matcher jag sett med honom. En av få domare som faktisk vågar vara rak mot både spelare och ledare. Jämför med t.ex. Pierre Schilken, som när man trodde han nått botten fortsätter gräva sig neråt.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Håller inte med, jag tycker Shane har varit en av de bästa domarna i år..
Staten

Inlägg av Staten »

Har aldrig haft några problem med Shane som jag kommer ihåg. Jag tror att tränarna och spelarna uppskattar honom, han vill kommunicera med alla inblandade parter. Det finns mycket värre stolpskott som dömer i den här ligan, och även Elitserien för den delen.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Nu rörde det väl sig om en "principsak" enligt artikeln och inte att han tvingats att sluta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Sen ska det väl heta "Domare med elitambitioner" om vi ska vara helt ärliga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kan man få en redogörelse om vad som sades på mötet?

Någon som var där?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
JohanPez

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av JohanPez »

Mäklaren skrev:Kan man få en redogörelse om vad som sades på mötet?

Någon som var där?
JP antecknade och kommer publicera ett protokoll. Mötet vart flyttat till omklädningsrummet då det var så få som kommit dit - riktigt mysigt. Jag satt både på Johners och Åbergs plats :)

På en whiteboard med ett schema noterade jag också att spelarna hade fruktstund mellan 13:15-14:00 vilket måste vara vårt nya vinnande koncept.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

JohanPez skrev:
Mäklaren skrev:Kan man få en redogörelse om vad som sades på mötet?

Någon som var där?
JP antecknade och kommer publicera ett protokoll. Mötet vart flyttat till omklädningsrummet då det var så få som kommit dit - riktigt mysigt. Jag satt både på Johners och Åbergs plats :)

På en whiteboard med ett schema noterade jag också att spelarna hade fruktstund mellan 13:15-14:00 vilket måste vara vårt nya vinnande koncept.
Det är DÄRFÖR Otto presterar! Han får schemalagd tid för sina apelsiner! :lol:
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Alltså.

BIK - Leksand
DIF - Leksand
BIK - DIF

kommer bli de helt avgörande matcherna. Torskar BIK båda så har vi ju gått om dem ifall vi spelar likadant sen, och det är fan inte omöjligt att någondera händer. Vi kan ju inte gå å be om att SSK ska vinna över BIK (längre) eftersom de redan gjort det. Snart är det dock dags att vi tar saken i egna händer...
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Synd, jag tycker han varit bra de matcher jag sett.

I motsats till många andra domare har han ingen ambition att stå i centrum under matcherna. Vill att spelarna ska få avgöra.

Sådant gillar jag.

En del domare är riktiga paragrafryttare och tävlar i att upptäcka alla små regelbrott som uppstår. De letar utvisningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Framförallt så har domaryrket förändrats och det är tack vare att fanskapen får så jävla mycket mediautrymme som de får nuförtiden. En bra domare är den domare som inte syns, man ska inte ens tänka tanken: "vem är det som dömmer", det ska kvitta.

Nuförtiden går inte domarens jobb ut på att skipa rättvisa utan helt enkelt att skapa så mycket underhålling han kan för det stora massan. Göra matchen så spännande, det dåliga laget får väldigt gärna vinna också. Det vore ju "lite kul"! Det har blivit för mycket showbiz över hela domarkåren.
Isabo

Inlägg av Isabo »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
En del domare är riktiga paragrafryttare och tävlar i att upptäcka alla små regelbrott som uppstår. De letar utvisningar.
Och en del är paragrafryttare åt ena hållet och har skygglappar åt andra, och sånt stör mig mer än att de är jättepetiga om de är det åt båda hållen. Men det är naturligtvis riktigt irriterande när domaren närmast förstör matchen genom att vara för petig.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag stör mig något enormt på att en domare med CV från C-VM i Mexiko blir hyllad i Sverige bara för att han är nordamerikan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:Jag stör mig något enormt på att en domare med CV från C-VM i Mexiko blir hyllad i Sverige bara för att han är nordamerikan.
Jag stör mig på att du tjatar om hans CV istället för vad han presterat nuvarande säsong.
Säg den glädje som varar
Skriv svar