Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- reservjesus
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Wesslau vs Tellqvist?
Tellqvist vinner alla dagar i veckan, och det grundar jag på att i tellans fall så vet man vad man får. Man får en stabil förstemålvakt. Han har ju i år bevisat att han kan spela på en hög nivå när han är en av det bättre målvakterna i KHL. Nu har han ju iof inte stått en hel säsong då han haft skador till och från.
Wesslau å andra sidan gjorde bara en OK grundserie förra säsongen för att sedan bli omutligt i slutspelet. Efter det drar han iväg till AHL där han inte alls får spelet att stämma som i slutspelet. Jag tror Wesslau prickade en formtopp i slutspelet som han aldrig kommer kunna hålla under en hel säsong.
Så jag hoppas innerst inne på Tellan, där får vi en stabil förste målvakt i 3-4 säsonger framöver. Och som kommer slita som ett djur för att vinna Sm-Guldet åt sitt kära DIF.
Tellqvist vinner alla dagar i veckan, och det grundar jag på att i tellans fall så vet man vad man får. Man får en stabil förstemålvakt. Han har ju i år bevisat att han kan spela på en hög nivå när han är en av det bättre målvakterna i KHL. Nu har han ju iof inte stått en hel säsong då han haft skador till och från.
Wesslau å andra sidan gjorde bara en OK grundserie förra säsongen för att sedan bli omutligt i slutspelet. Efter det drar han iväg till AHL där han inte alls får spelet att stämma som i slutspelet. Jag tror Wesslau prickade en formtopp i slutspelet som han aldrig kommer kunna hålla under en hel säsong.
Så jag hoppas innerst inne på Tellan, där får vi en stabil förste målvakt i 3-4 säsonger framöver. Och som kommer slita som ett djur för att vinna Sm-Guldet åt sitt kära DIF.
clowns to the left of me, jokers to the right
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hmmm. 89 % i ett bottenlag i Hockeyallsvenskan är inte svaga siffror. Han lär ha haft en hel det att göra med ett av seriens sämsta försvar framför sig. Allt för många stirrar sig blinda på räddningsprocent.DIFDIF skrev:Sandberg tycker jag att man kan släppa (89 % i allsvenskan). Owuya med 92% i grundserien och 93% i slutspelet och är bara 21 år gammal (Tellan är 10 år äldre), han måste vi ha kvar. Tellan VS Wesslau är ett jävligt svårt val. Man skulle vilja ha in Tellan lite mer tror jag, men själv skulle jag inte kunna tänka mig se Wesslau i en annan elitserieklubb. Som tredje målvakt tycker jag vi borde värva Magnus Hellberg och låna ut honom direkt till Almtuna igen nästa säsong. Tror Ragge kan hjälpa oss lite på traven med den värvningen.
Hellberg är, som någon skrev tidigare, redan tillräckligt bra för att spela es. Någon hjälp av Ragge lär vi knappast få. Vilken tränare vill försvaga sitt lag?
Till alla er som hoppas/ställt in er på att den nya centern är Andreas Falk kan nog ställa om nu och fortsätta spekulera. Andreas har nämligen köpt en lägenhet nyligen i Jönköping för 2,5 miljoner kronor så han lär av allt att döma stanna i Hv71.
Jag kör på Tellqvist. Herregud, när har vi senast haft en stabil, uttalad förstemålvakt i säsong efter säsong? Som målvakt är det fan inga problem med att spela tills man är 36-37. Det fixar Tellan.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Avd. välkommen till 2000-talet

Om det här va facebook skulle jag gillat din kommentar, hihiSalas skrev:Avd. välkommen till 2000-talet

- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finns det nåt seriöst försök från DIF att ta hem Tellan eller är det bara önsketänkande från forumet? Wesslau har jag läst om men han har ju gjort ett riktigt magplask i AHL och jag har nästan hellre en Owuya med stegrande formkurva kvar än nån som kommer hem med svansen mellan benen.reservjesus skrev:Wesslau vs Tellqvist?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Att man ens funderar på Wesslau före Tellqvist (om det nu är så) gör mig mörkrädd. Kan bara vara pengar som styr då. Tror f.ö. inte Tellan har så våldsamma krav på sitt lönekuvert då han medger att han blickar hemåt allt mer. Självklart dyrare än Mark, men osäkert hur mycket som skiljer till Wesslau...
Men helt ärligt ser jag inte problemet. Man är tydligen beredd att lägga ofantliga summor på spelare som aldrig tidigare spelat i Djurgården (Widing, Bom-bom), men inte när det gäller en spelare som Tellqvist, som i min bok tillhör samma garde som t.ex. Ölvestad. Förjävligt...
Men helt ärligt ser jag inte problemet. Man är tydligen beredd att lägga ofantliga summor på spelare som aldrig tidigare spelat i Djurgården (Widing, Bom-bom), men inte när det gäller en spelare som Tellqvist, som i min bok tillhör samma garde som t.ex. Ölvestad. Förjävligt...
-
- Säsongskort: Ja
Mycket väl talat. Tror inte att Tellan kostar mer än Widing. Tellan tillhör dessutom kategorin spelare som drar folk till Hovet och som Alla bör vilja se i DIF-tröjan. Vill man inte det som djurgårdare så kan man inte vara normalt funtad.supreme skrev:Att man ens funderar på Wesslau före Tellqvist (om det nu är så) gör mig mörkrädd. Kan bara vara pengar som styr då. Tror f.ö. inte Tellan har så våldsamma krav på sitt lönekuvert då han medger att han blickar hemåt allt mer. Självklart dyrare än Mark, men osäkert hur mycket som skiljer till Wesslau...
- SirDIFalot
Vad har Widing med det att göra? Argumenten som "Är Widing värd 300 så..." I så fall kan vi ju ta in varenda spelare från ES för 200 000 i månaden.Anderberg skrev:Mycket väl talat. Tror inte att Tellan kostar mer än Widing. Tellan tillhör dessutom kategorin spelare som drar folk till Hovet och som Alla bör vilja se i DIF-tröjan. Vill man inte det som djurgårdare så kan man inte vara normalt funtad.supreme skrev:Att man ens funderar på Wesslau före Tellqvist (om det nu är så) gör mig mörkrädd. Kan bara vara pengar som styr då. Tror f.ö. inte Tellan har så våldsamma krav på sitt lönekuvert då han medger att han blickar hemåt allt mer. Självklart dyrare än Mark, men osäkert hur mycket som skiljer till Wesslau...
Vill Tellqvist ha en lön på 250 000 i månaden, över låt säga fyra år. Då skulle jag tveka rejält på att signa honom. Ifall han visar sig bli en Johan Holmqvist vill vi inte sitta på den lönen över flera år. Är rätt tveksam till långtidskontrakt överhuvudtaget.
Expert.
-
Varför skulle han bli "en Johan Holmqvist"? Vad tyder på det, mer än att Johan själv inte spelat särskilt bra? Han gick till en klubb långt ifrån sitt hjärta och gick dit för att de betalade bäst. I Tellans fall så går han till DIF för att han är djurgårdare och vill hem till Stockholm. Aldrig att han kommer hem och varvar ner.
Dessutom har DIF goda dagliga vanor och en ungdomlig entusiasm som i det närmaste omöjliggör för spelare att "varva ner". Tellan blir seriens bästa målvakt om han kommer hem och jag offrar gladeligen en etablerad forward för att få hans underskrift.
Dessutom har DIF goda dagliga vanor och en ungdomlig entusiasm som i det närmaste omöjliggör för spelare att "varva ner". Tellan blir seriens bästa målvakt om han kommer hem och jag offrar gladeligen en etablerad forward för att få hans underskrift.
Långtidskontrakt till målvakter i allmänhet, och till äldre målvakter i synnerhet hoppas jag verkligen att vi håller oss borta ifrån. Det brukar kunna gå riktigt snabbt när det väl börjar gå utför. Kontraktslängden är av yttersta vikt helt klart.SirDIFalot skrev:Vad har Widing med det att göra? Argumenten som "Är Widing värd 300 så..." I så fall kan vi ju ta in varenda spelare från ES för 200 000 i månaden.Anderberg skrev:Mycket väl talat. Tror inte att Tellan kostar mer än Widing. Tellan tillhör dessutom kategorin spelare som drar folk till Hovet och som Alla bör vilja se i DIF-tröjan. Vill man inte det som djurgårdare så kan man inte vara normalt funtad.supreme skrev:Att man ens funderar på Wesslau före Tellqvist (om det nu är så) gör mig mörkrädd. Kan bara vara pengar som styr då. Tror f.ö. inte Tellan har så våldsamma krav på sitt lönekuvert då han medger att han blickar hemåt allt mer. Självklart dyrare än Mark, men osäkert hur mycket som skiljer till Wesslau...
Vill Tellqvist ha en lön på 250 000 i månaden, över låt säga fyra år. Då skulle jag tveka rejält på att signa honom. Ifall han visar sig bli en Johan Holmqvist vill vi inte sitta på den lönen över flera år. Är rätt tveksam till långtidskontrakt överhuvudtaget.
Fast såna här funderingar har man ju inte om man är rätt funtad.
Är ju absolut inga problem med att ge Tellqvist 1års-kontrakt i taget. Det är bara Djurgår'n som gäller i Sverige för honom, har han sagt.
-
Jag tycker vi gör så här ba: vi stoppar in Tim Sandberg som förstamålvakt och låter Due-Boje vakta båsdörren kommande säsong. Sedan tar vi bort Boumedienne, Kronwall, Printz och Honken från backbesättningen och ersätter dem med Holm, Ackered, Deilert och Lennhammer. På forwardssidan avslutar vi kontrakten med Mackan, Jimmie och Tim och förlänger inte med Otto. Istället plockar vi upp Mitman, Weigel, Strömberg, Söder och Måns Kruger. I båset måste Hardy bort och helst ska ersättaren vara under 25 år och vara kompis med spelarna, men även Tony Zabel duger.
Bör tilläggas att vi även säger nej tack till Daniel Tjärnqvist som är bonde och Patrick Thoresen som varken är svensk eller stockholmare. Usch för bra hockeyspelare så länge de inte är från Stockholm. Heja junisar!
Bör tilläggas att vi även säger nej tack till Daniel Tjärnqvist som är bonde och Patrick Thoresen som varken är svensk eller stockholmare. Usch för bra hockeyspelare så länge de inte är från Stockholm. Heja junisar!