Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Peterzon skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.1091116/2 ... djurgarden

Märkte att någon skrev om han förut härinne, men jag undrar är han klar eller är det bara rent snack någon som vet nått om det?

Måste säga att det verka vara en intressant spelare, har man över 700(nästan 800) matcher i NHL så kan man inte räknas som en dålig spelare. Visserligen är han 37år hade hoppats att DIF satsade på spelare för framtiden, stämmer detta så får man väl ändå vara nöjd och hoppas att han kan prestera vilket jag tror. Någon här som sätt han spela eller har nån koll på han överhuvudtaget ?
Vet inget mer än att killen var brutalt bra i PC-versionen av NHL2001 :)
Körde nästan uteslutande med Maple Leafs då.

Han verkar ju vara på väg upp formmässigt iaf.
Oavsett vart detta landar så är det kul att det snackas om DIF igen på marknaden, det är man inte bortskämd med...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Senast redigerad av Doyle den 2009-07-11 21:48:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Peterzon skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.1091116/2 ... djurgarden

Märkte att någon skrev om han förut härinne, men jag undrar är han klar eller är det bara rent snack någon som vet nått om det?

Måste säga att det verka vara en intressant spelare, har man över 700(nästan 800) matcher i NHL så kan man inte räknas som en dålig spelare. Visserligen är han 37år hade hoppats att DIF satsade på spelare för framtiden, stämmer detta så får man väl ändå vara nöjd och hoppas att han kan prestera vilket jag tror. Någon här som sätt han spela eller har nån koll på han överhuvudtaget ?
Ja, det känns väl rätt så bra ändå, med en rutinerad, stadig back. Hade inte hoppats på en ryss bara.

OM han nu är klar förståss!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vet inte ett skvatt om den karln, men det låter väldigt intressant. Något som har koll på hans kvalitéer? Verkar inte vara en jätteback sett till storleken, men ej heller en poängspruta (vilket så klart får ses som en fördel i det här fallet för det vi främst letar efter är en stabil defensiv pjäs).
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Jag fick just världens bästa idé någonsin!!! Nu ska ju Dimitri (om han är klar för DIF) snacka med Mats Sundin! Fatta vilka jävla värvningar vi har gjort då om Sundin övertalas!! :D :D :D
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Om det nu är så att vi skulle få killen samtidigt som eklund/deilert ta ett steg framåt i sin utveckling så ser det riktigt bra ut på försvars sidan, tycker vi täckt till det bra då, men ingenting är klart förän det står här på hemsidan.

Får vi in en riktig klassforward som verkligen kan producera poäng så kan vi börja boka slutspelsbiljetterna redan nu :D
Tror inte vi kan ersätta Linkan, det blir svårt att ersätta en av ES absolut bästa spelare men kan man få in en klassforward(som gör en hel del mål) på 2-3 år och att Linkan återvänder nästa år vilket jag tror och hoppas på så har vi redan där en giftig kedja till nästa säsong. :)

MOT SLUTSPEL DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Now we talking real good stuff
Sebbe G skrev:Jag fick just världens bästa idé någonsin!!! Nu ska ju Dimitri (om han är klar för DIF) snacka med Mats Sundin! Fatta vilka jävla värvningar vi har gjort då om Sundin övertalas!! :D :D :D
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det kommer att smälla på Hovet i höst...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Men seriöst tänk det här!! (Nu är jag i drömmarnas värld när jag skriver det här så ta mig inte på största allvar!!)

Marcus Nilson - Andreas Engqvist - Mats Sundin

Dimitri Yushkevich - Marcus Ragnarsson
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag är lite tveksam. En 37-årig back? När våran andra "stjärnback" är Ragge? Som i sin tur snart fyller 38. Jag vet inte hur denna ryss är fysiskt men skaderisken känns enormt läskig.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jockmaniac skrev:Jag är lite tveksam. En 37-årig back? När våran andra "stjärnback" är Ragge? Som i sin tur snart fyller 38. Jag vet inte hur denna ryss är fysiskt men skaderisken känns enormt läskig.
Faktum är ju att det som DIF saknat de senaste åren är stenhårda, rutinerade spelare som vet hur man ska vinna matcher!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Översatt ifrån sports.ru (google translator)

Länk 1

Yushkevich maj karriär i Sverige

Defender Dmitry Yushkevich, som förra säsongen var i tjänst "Sibirien", har beslutat att fullfölja en karriär hockey spelare.I sina tjänster till intresserade flera klubbar från mästerskapet i Sverige, sade Hockeyexpressen.

Denna senaste säsongen den 37-årige spelaren försvarsdepartementet hölls i KHL 56 matcher och fick 26 (6 +20) poäng.

Länk 2

"När det blev känt Sports.ru, försvarare Dmitry Yushkevich, som förra säsongen var i tjänst "Sibirien", kommer att fortsätta sin karriär i «Yurgordene". Parterna har ingått ett ettårskontrakt.

37-årig veteran ville stanna i "Sibirien", men huvudet tränare Vladimir Semenov beslutat att Yushkevich det inte är nödvändigt. Denna senaste säsongen spelaren försvarsdepartementet hölls i KHL 56 matcher och fick 26 (6 +20) poäng. "

Djurgården = Yurgordene
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Hör inte till ämnet men grymma ex. djurgårdsspelare ska väl uppmärksammas!

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... -en-kratta
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Dmitrij Jusjkevitj skulle ju vara kanon tror jag. Hoppas att de ryska medierna har rätt.
Stadion

Inlägg av Stadion »

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.16 ... -i-sverige

Man kan ju bara älska dessa rader:

"– Jag har nog aldrig spelat med en kille med sånt stort hjärta. Jag har sett honom kasta sig och täcka skott med ansiktet. Efter att ha sytt några stygn har han kommit ut och fortsatt att spela, säger Ante."
Låst