och vad har du för källa till detta?Pepp91 skrev:Dick Axelsson spelar nästa säsong i Sverige och Djurgården, End Of Story!
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- carl-bysen
FYI
http://hockeybloggen.city.se/
Dick måste utveckla det fysiska spelet inte bara för att förbereda sig för NHL utan att även ha en chans att få spela med Otto och Anger i andrakedjan i DIF.
http://hockeybloggen.city.se/
Dick måste utveckla det fysiska spelet inte bara för att förbereda sig för NHL utan att även ha en chans att få spela med Otto och Anger i andrakedjan i DIF.
Efter att jag har sett DIFTV med Montén & Micke så verkar det som det står mellan Tjärnqvist eller Ossi vem som ska ta den sista backpatsen. Micke verkade lite mer sugen på Tjärna? Ossi vill till NHL så där kan man bara avvakta.
Forwardsplatserna är fyllda då DIF har 15 forwards i truppen sa Montén.
(Att Dick spelar en säsong till är väntat och det var ett bra tag sedan jag berättade det för er
)
(Att Dick spelar en säsong till är väntat och det var ett bra tag sedan jag berättade det för er

länka?Caveman skrev:Efter att jag har sett DIFTV med Montén & Micke så verkar det som det står mellan Tjärnqvist eller Ossi vem som ska ta den sista backpatsen. Micke verkade lite mer sugen på Tjärna? Ossi vill till NHL så där kan man bara avvakta.
(Att Dick spelar en säsong till är väntat och det var ett bra tag sedan jag berättade det för er)

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- carl-bysen
Det står på förstasidan!ludde- skrev:länka?Caveman skrev:Efter att jag har sett DIFTV med Montén & Micke så verkar det som det står mellan Tjärnqvist eller Ossi vem som ska ta den sista backpatsen. Micke verkade lite mer sugen på Tjärna? Ossi vill till NHL så där kan man bara avvakta.
(Att Dick spelar en säsong till är väntat och det var ett bra tag sedan jag berättade det för er)
Ingen Hannula eller Ekman då således då forwardssidan är full. Känns som vi gärna kunde tagit in en spetslirare framåt också.
Dock är baksidan självklart i större behov av förstärkning. Vore synd att bara förlita sig på att Ossi eller Tjärna kanske tackar ja i slutet av sommaren. Tror och hoppas att vi har flera krokar ute efter bra backar!
Dock är baksidan självklart i större behov av förstärkning. Vore synd att bara förlita sig på att Ossi eller Tjärna kanske tackar ja i slutet av sommaren. Tror och hoppas att vi har flera krokar ute efter bra backar!
Problemet är inte det att det räcker med en spetsback. Antagligen måste vi ha in två stycken. Detta av följande orsaker:Stiff skrev:Ingen Hannula eller Ekman då således då forwardssidan är full. Känns som vi gärna kunde tagit in en spetslirare framåt också.
*Ronnies skadebekymmer. Tyvärr lär väl knappast Rnnie få vara hel under hela säsongen.
*Niklas Andersson, backar från Allsvenskan brukar sällan bli någon hit i elitserien. När tränarna dessutom inte berömmer hans skridskoåkning utan istället pratar om "bra storlek" ger det mig mardrömmar. Känns som att risken är stor att detta är en spelare som gör elitserien tur och retur över en säsong.
* Edvin Frylén. *suck* Hur man kan välja att behålla denna spelare är för min del obegripligt.
* Deilert och Eklund. Båda två unga och utvecklingsbara till 1000, men utvecklingen på unga spelare kan ibland gå väldigt långsamt. Finns egentligen inga garantier för att någon av dem skall ta kliv framåt, vilket nog behövs om de skall bli att räkna med.
* Markus Ragnarsson, hur mycket har spelet i Almtuna kombinerat med Ragges högre ålder påverkat hans spel på isen? Givetis omöjligt att svara på innan man sett honom spela, men att räkna med att han skall gå in och dominera i elitserien tror jag är en farlig förhoppning. Kan han bli en stabil elitback är det väldigt bra.
* Vad jag tycker om David Printz som spelare behöver ingen vidare förklaring.
Personligen tycker jag backsidan just nu känns lika osäkert svag som den gjorde inför förra säsongen. Då tvingades vi panikvärva in Ossi tämligen omgående. Vill man ha en mer stabil försvarslinje så bör man införskaffa två backar med stor kompetens samt göra sig av med Frylén. Görs inte detta får man be till högre makter att:
* Ragge kan bli precis så dominant som man drömmer om.
* Någon av juniorerna tar ett jättekliv framåt.
* Niklas Andersson blir en kanonvärvning.
* Att Edvin Frylén genomgår en metamorphos och börjar spela hockey igen.
Då kan jag upplysa dig om att Niklas Andersson ÄR en bra skridskoåkare, visst han kommer inte dominera på en gång och det kommer säkert ta lite tid att komma in i det men ge honom lite tid så kommer han vara en stabil elitseriespelar. För talangen har han det gäller bara att få ut den också.Kall-El skrev: *Niklas Andersson, backar från Allsvenskan brukar sällan bli någon hit i elitserien. När tränarna dessutom inte berömmer hans skridskoåkning utan istället pratar om "bra storlek" ger det mig mardrömmar. Känns som att risken är stor att detta är en spelare som gör elitserien tur och retur över en säsong.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Om han nu är en bra skridskoåkare skulle inte tränarna ha sagt de när de beskrev honom?pekka21 skrev:Då kan jag upplysa dig om att Niklas Andersson ÄR en bra skridskoåkare, visst han kommer inte dominera på en gång och det kommer säkert ta lite tid att komma in i det men ge honom lite tid så kommer han vara en stabil elitseriespelar. För talangen har han det gäller bara att få ut den också.Kall-El skrev: *Niklas Andersson, backar från Allsvenskan brukar sällan bli någon hit i elitserien. När tränarna dessutom inte berömmer hans skridskoåkning utan istället pratar om "bra storlek" ger det mig mardrömmar. Känns som att risken är stor att detta är en spelare som gör elitserien tur och retur över en säsong.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
För att han kanske inte primärt är en bra skridskoåkare, kanske? Han är ju knappast urusel på allt de INTE beskriver honom som. Montén säger ju att det är en spelande back, något vi nästan saknar i nuläget (Ragge och Timmy?).Kall-El skrev:Om han nu är en bra skridskoåkare skulle inte tränarna ha sagt de när de beskrev honom?pekka21 skrev:Då kan jag upplysa dig om att Niklas Andersson ÄR en bra skridskoåkare, visst han kommer inte dominera på en gång och det kommer säkert ta lite tid att komma in i det men ge honom lite tid så kommer han vara en stabil elitseriespelar. För talangen har han det gäller bara att få ut den också.Kall-El skrev: *Niklas Andersson, backar från Allsvenskan brukar sällan bli någon hit i elitserien. När tränarna dessutom inte berömmer hans skridskoåkning utan istället pratar om "bra storlek" ger det mig mardrömmar. Känns som att risken är stor att detta är en spelare som gör elitserien tur och retur över en säsong.