Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4
Jag fattar inte vad fan som är sagt när vi bara passar och passar tills vi tappar pucken istället för att skjuta… helt jävla värdelöst är det
- Jim Morrison
Topplocket har gått. Ber om ursäkt.sirwilliam skrev: ↑2023-04-23 19:01:43Jaja vi har hört vad du tycker. Godnatt!Jim Morrison skrev: ↑2023-04-23 19:00:11 Det är så enkelt för spelare och tränare att skita i det här när dom kan gå vidare nästa säsong och spela någon annanstans medan det är vi som är kvar. Jävla pack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Exakt detta.Jim Morrison skrev: ↑2023-04-23 19:00:11 Det är så enkelt för spelare och tränare att skita i det här när dom kan gå vidare nästa säsong och spela någon annanstans medan det är vi som är kvar. Jävla pack.
*Skriver 3 säsonger*
"Så jävla kul att komma hem. Det är stort att spela för DIF"
*Åker ut*
"Fyfan, så jävla tungt. Nu måste jag hem och putsa golfklubborna, dra ut grillen och börja ladda för Schweiz där jag skrivit på. Zug i mitt hjärta!"
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
måste våga ta pucken mot mål. nu kommer vi in och istället så svänger vi ut mot sargen och spelar upp på back. Då hinner modo samlas sig. lägg på mål och retur.
Foooorrrrzzzaaa!
Foooorrrrzzzaaa!
Får flashbacks från förra årets kvalspel. Timrå kommer väl förberedda och spelar tillsammans. Vi åker åt olika håll, ingen vet vad de ska göra och vi blir ensamma och rädda.
Det handlar inte om att spelarna är oengagerade, snarare tvärtom. De hade behövt bli lugnade innan denna finalen istället för påhejade. De hade behövt en tydlig plan att följa.
Det handlar inte om att spelarna är oengagerade, snarare tvärtom. De hade behövt bli lugnade innan denna finalen istället för påhejade. De hade behövt en tydlig plan att följa.
Skam den som ger sig.Jim Morrison skrev: ↑2023-04-23 19:02:42Topplocket har gått. Ber om ursäkt.sirwilliam skrev: ↑2023-04-23 19:01:43Jaja vi har hört vad du tycker. Godnatt!Jim Morrison skrev: ↑2023-04-23 19:00:11 Det är så enkelt för spelare och tränare att skita i det här när dom kan gå vidare nästa säsong och spela någon annanstans medan det är vi som är kvar. Jävla pack.

Haha hade vi haft Mora istället för Löven i semifinalen hade vi nog också varit utvilade. Vi får inte glömma att det kostade mycket i den serien. Vi förlorade två målisar och sannolikt är det lite dolda skador på spelarna. Även om det gör ont i hjärtat är det ju lite lotto vem som går upp i en finalserie. Hade vi lyckats vunnit två av förlängningsmatcherna till hade vi haft 3-0 i matcher. Det är små marginaler i hockey. Det enda som suger är att vi sannolikt kommer ha sämre lag nästa säsong.
Kruger kanske spelat skadad länge
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, allt måste vara bättre än detta. Men vi känns som steget efter i allt. De är bättre i varenda del av spelet.Praetori skrev: ↑2023-04-23 18:55:44Vi har dussintals lägen att ta pucken på mål men avstår till förmån för att hitta giltigare chanser (som inte uppenbarar sig). Liiite mer kanada-style och utdelningen hade, förmodligen, varit bättre.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-04-23 18:52:36Ingen skugga över Myrenberg. Har varit en hjälte.
Frågan är hur vi kan spela så oerhört dåligt med så många kompetenta spelare.
Vi har haft en märklig säsong. Men vad är de5 för jävla spelidé vi har?
Om jag ska försöka zooma ut från min stora besvikelse, jag tror helt enkelt att vi haft för ryckig säsong för att kunna vara på topp. Finns inget samspel. Vi ser ut att få improvisera varje situation.
Nu är det tungt.
Vi får bygga nytt och bygga om. Viktigaste pusselbiten blir en kompetent tränartrio. Kommer alltid finnas bra spelare som vill spela i Djurgården.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ingen fara! Vi är alla väldigt besvikna!Jim Morrison skrev: ↑2023-04-23 19:02:42Topplocket har gått. Ber om ursäkt.sirwilliam skrev: ↑2023-04-23 19:01:43Jaja vi har hört vad du tycker. Godnatt!Jim Morrison skrev: ↑2023-04-23 19:00:11 Det är så enkelt för spelare och tränare att skita i det här när dom kan gå vidare nästa säsong och spela någon annanstans medan det är vi som är kvar. Jävla pack.
Ludde !!!???Glory1 skrev: ↑2023-04-23 19:01:50Visst skulle jag gärna behålla någon mer av hemvändarna men Krüger är den enda som jag känner efter denna säsong skulle göra riktigt jävla ont att tappaDIFLuWi skrev: ↑2023-04-23 18:57:46 Vilka har vi kvar nästa år?
Krüger kanske stannar pga klubbhjärta, men sen känns det som att det kommer bli tomt.
Möjligen Ludde.
Junisarna drar till NHL/SHL, Hammarlund SHL, resten sprider sig.
Våra "Hemvändare" pallar inte en säsong till. Skriver 3 år, spelar ett. Sen blev det jobbigt...
Såg du han i grundserien? En av våra klart sämsta. DEN sämsta sett till lönen med Schilling. Usel statistik dessutom.
Och i slutspelet? Nått mål sen helt anonym.
För dom pengarna kan vi få mycket mer än Rensfeldt. Han har inte ens varit nära att vara en ledande spelare.
Visst hanterade han det bra förra året, en av få. Det var bra.
Gosse! vilken överskattad spelare.
Men kg bygger väl en tredje fjärde runt honom och Berglund nästa år också. Kommer säkert gå skitbra !
Miraklet på Hovet eller ridå. Finns bara ett alternativ. Kämpa för i helvete.
Sväva i det blå
Vi kan väl börja med att faktiskt skjuta.
It's the hope that kills you.
Ska man se något positivt så är det att ens intresse för svensk hockey börjar dala, det finns vad en handfull riktiga profiler kvar i SHL? Spelare hoppar mellan klubbar i ligan eller drar till Schweiz, medan de riktigt talangfulla drar till NHL.
- Jim Morrison
En förening behöver inte ha den största budgeten för att gå upp, det är väl vi bevis på i år. Däremot behöver man ha en kompetent ledning. Det är ett otroligt viktigt jobb framöver vem som ska leda den här föreningen framåt.
Modo har varit här i sju? år nu. Kommer ta tid.
Modo har varit här i sju? år nu. Kommer ta tid.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-04-23 19:10:52, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.