DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:49:17Och du är mer autistisk än vad jag trodde#10 skrev: ↑2021-11-27 17:45:59Du är fan dummare än jag troddeDIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:43:32Locka? Dessa tre är redan kontrakterade. Stryp deras lön tills de presterar. De kan få det retroaktivt men inte förrän de presterar.#10 skrev: ↑2021-11-27 17:39:04Jo men om jag ska tala om för dig hur det funkar så du förstår. Vid löneförhandling om kontrakt kan vi inte säga åt spelarna att du får lön om du presterar, funkar inte så i hockeyvärlden, hur många tror du är intresserade av att komma till oss då? Vi har ju nog jävla svårt att locka till oss spelare.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:32:58
Dessa tre får lön igen när de börjar bidra med poäng. De har spelat i månader utan att göra ett förbannat dyft.
Inte en krona till. Ska de handla julklappar får det bli från sparkontot.
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Örebro 27/11
Örebro är bra, vi är det inte. Detta lag hade fått svårt mot Björklöven, Karlskoga och HV också. Den här säsongen är totalt körd och jag blir väldigt förvånad om vi klarar att slå Timrå i bäst av sju om nedflyttning. Det här laget, bortsett en handfull spelare, är inte på SHL-nivå och efter 22 matcher så kan man inte påstå att vi är bättre än så här. Vi jobbar och sliter så mycket det går men saknar både skills och fysik för att rå på lagen i SHL. Det måste rensas ordentligt i hela föreningen efter den här säsongen och vi får allt som troligast börja om i HA.
Senast redigerad av Djurgårn den 2021-11-27 18:00:16, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
I'm here to help. Jag skäller på spelarna, du skäller på mig#10 skrev: ↑2021-11-27 17:51:42DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:49:17Och du är mer autistisk än vad jag trodde#10 skrev: ↑2021-11-27 17:45:59Du är fan dummare än jag troddeDIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:43:32Locka? Dessa tre är redan kontrakterade. Stryp deras lön tills de presterar. De kan få det retroaktivt men inte förrän de presterar.#10 skrev: ↑2021-11-27 17:39:04
Jo men om jag ska tala om för dig hur det funkar så du förstår. Vid löneförhandling om kontrakt kan vi inte säga åt spelarna att du får lön om du presterar, funkar inte så i hockeyvärlden, hur många tror du är intresserade av att komma till oss då? Vi har ju nog jävla svårt att locka till oss spelare.
Inte en krona till. Ska de handla julklappar får det bli från sparkontot.skönt att du ställde diagnosen, tack

Vi behöver alla sätt att avreagera oss på bajsmackan. Det är bättre än apati, trots allt
Säg den glädje som varar
Jag skiter i vad du kallar mig, och att avreagera sig håller jag helt med om, men att säga åt spelare att man får lön om man /laget spelar bra håller inteDIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:54:46I'm here to help. Jag skäller på spelarna, du skäller på mig#10 skrev: ↑2021-11-27 17:51:42DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:49:17Och du är mer autistisk än vad jag trodde#10 skrev: ↑2021-11-27 17:45:59Du är fan dummare än jag troddeDIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:43:32
Locka? Dessa tre är redan kontrakterade. Stryp deras lön tills de presterar. De kan få det retroaktivt men inte förrän de presterar.
Inte en krona till. Ska de handla julklappar får det bli från sparkontot.skönt att du ställde diagnosen, tack
![]()
Vi behöver alla sätt att avreagera oss på bajsmackan. Det är bättre än apati, trots allt
- DIF_Soldier
Asså jag orkar inte#10 skrev: ↑2021-11-27 18:00:33Jag skiter i vad du kallar mig, och att avreagera sig håller jag helt med om, men att säga åt spelare att man får lön om man /laget spelar bra håller inteDIF_Soldier skrev: ↑2021-11-27 17:54:46I'm here to help. Jag skäller på spelarna, du skäller på mig![]()

Säg den glädje som varar
Fördelen med dagens torsk är om DIF står för vattenförbrukningen i omklädningsrummen.
Örebrospelarna kunde ju i varje fall svida om utan att duscha efter detta lilla för dom uppvärmningspass.
Ni som säger att det var en hedersam förlust måste vara så enögda att det inte är sant, utan Mantas hade denna match slutat 0-8.
Örebrospelarna kunde ju i varje fall svida om utan att duscha efter detta lilla för dom uppvärmningspass.
Ni som säger att det var en hedersam förlust måste vara så enögda att det inte är sant, utan Mantas hade denna match slutat 0-8.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan skrev: ↑2021-11-27 18:08:09 Fördelen med dagens torsk är om DIF står för vattenförbrukningen i omklädningsrummen.
Verkligen. Vi är långt ifrån att utmana Örebro, eller något annat lag i SHL vill jag påstå. Vi har inte ett lag för SHL enligt mig och det är smärtsamt tydligt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Försvarsspelet har verkligen blivit mindre rörigt. På bekostnad av att anfallsspelet blivit obefintligt.
Att vi kommer få kvala vet alla, så ingen ide att bli besviken vid förluster. Det är säsongens sista match som betyder något nu.
PS: Avgå Jocke!
Att vi kommer få kvala vet alla, så ingen ide att bli besviken vid förluster. Det är säsongens sista match som betyder något nu.
PS: Avgå Jocke!
Avskaffa tre mot tre.
Varför gör jag så här mot mig själv...?
Nyss hemkommen från ännu ett självskadebeteende i tre perioder. Visst , hoppet levde i alla fall i två av dem, men fan... Som om det skulle räcka.
Vi börjar ju matchen riktigt bra, men det är ju faktiskt fortfarande svårt att vinna över domarn, herre min get vad de favoriserade Örebro. Dessutom tar vi alldeles för få avslut, in med pucken och jobba på returer, svårare än så behöver det inte vara.
Bryt ihop och kom igen på tisdag!
Och sparka Jocke nu.
Nyss hemkommen från ännu ett självskadebeteende i tre perioder. Visst , hoppet levde i alla fall i två av dem, men fan... Som om det skulle räcka.
Vi börjar ju matchen riktigt bra, men det är ju faktiskt fortfarande svårt att vinna över domarn, herre min get vad de favoriserade Örebro. Dessutom tar vi alldeles för få avslut, in med pucken och jobba på returer, svårare än så behöver det inte vara.
Bryt ihop och kom igen på tisdag!
Och sparka Jocke nu.
It's the hope that kills you.
Jag är beredd att åka ut om det är det som krävs för att få tillbaka Djurgården. Det tog några år för Jocke att fördärva ryggraden som Challe och Stoppel fixade. Nu har han till slut urholkat hela våran identitet och dessutom med ett leende. Det värsta är att jag inte tror att det räcker. Idioterna resonerar som så, att vi fortsätter med detta framgångsrika framtidsbygget. Snart måste det ju släppa, om så i HA.
Spelar alla dagar i den där skitserien om det gör att jag faktiskt bryr mig igen. Som det är nu? Nej jag bryr mig inte. Jag blir inte ledsen när vi släpper in. Jag blir inte ens arg. Det är inte mitt lag som förlorar. Är mitt uppe i att avsluta mitt Cmore-konto. DIF Hockey finns ju inte längre. Så jävla märkligt. Jockes dårhus äcklar mig! Det äcklar mig å det grövsta. Det är inte DIF! Han har tagit våran fina förening och gjort den till något äckligt. Helt oförlåtligt! Oförlåtligt! Allt det hedersamma du gjorde som spelare har du raderat ut med det här. Skam!
Spelar alla dagar i den där skitserien om det gör att jag faktiskt bryr mig igen. Som det är nu? Nej jag bryr mig inte. Jag blir inte ledsen när vi släpper in. Jag blir inte ens arg. Det är inte mitt lag som förlorar. Är mitt uppe i att avsluta mitt Cmore-konto. DIF Hockey finns ju inte längre. Så jävla märkligt. Jockes dårhus äcklar mig! Det äcklar mig å det grövsta. Det är inte DIF! Han har tagit våran fina förening och gjort den till något äckligt. Helt oförlåtligt! Oförlåtligt! Allt det hedersamma du gjorde som spelare har du raderat ut med det här. Skam!
Senast redigerad av Manijock den 2021-11-27 18:25:55, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är ett bedrövligt, ihåligt och felbyggt hockeylag. Så. Det ändrar inte på sig bara för att man pratar om det tillsammans med en video och en powerpoint som talar om att "nu måste vi visa vad Djurgårn står för! DNA DNA DIF DNA!" - Vi måste ju ha ett lag som kan anamma budskapet och göra det som krävs och - SURPRISE - det har vi inte.Djurgårn skrev: ↑2021-11-27 18:10:55Per-Allan skrev: ↑2021-11-27 18:08:09 Fördelen med dagens torsk är om DIF står för vattenförbrukningen i omklädningsrummen.
Verkligen. Vi är långt ifrån att utmana Örebro, eller något annat lag i SHL vill jag påstå. Vi har inte ett lag för SHL enligt mig och det är smärtsamt tydligt.
Peter Holland är inte tillräckligt ok för att få spela i A-laget utan bör sättas åt sidan och erbjudas istid i j20. Det samma gäller alla som inte ids spela ordenligt. Bänka och sätt dem som extraspelare i j20. Det är inte ok om de spelar där såklart men de får åka med och vara stand-ins.
Vi måste börja fokusera på kvalspel nu och det betyder att sluta försöka spela framåtlutat (förbannade menlösa pissuttryck)
Framåtlutat:

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev: ↑2021-11-27 18:25:48Vi är ett bedrövligt, ihåligt och felbyggt hockeylag. Så. Det ändrar inte på sig bara för att man pratar om det tillsammans med en video och en powerpoint som talar om att "nu måste vi visa vad Djurgårn står för! DNA DNA DIF DNA!" - Vi måste ju ha ett lag som kan anamma budskapet och göra det som krävs och - SURPRISE - det har vi inte.Djurgårn skrev: ↑2021-11-27 18:10:55Per-Allan skrev: ↑2021-11-27 18:08:09 Fördelen med dagens torsk är om DIF står för vattenförbrukningen i omklädningsrummen.
Peter Holland är inte tillräckligt ok för att få spela i A-laget utan bör sättas åt sidan och erbjudas istid i j20. Det samma gäller alla som inte ids spela ordenligt. Bänka och sätt dem som extraspelare i j20. Det är inte ok om de spelar där såklart men de får åka med och vara stand-ins.
Vi måste börja fokusera på kvalspel nu och det betyder att sluta försöka spela framåtlutat (förbannade menlösa pissuttryck)
Framåtlutat:![]()
Helt enig och tack för den bilden. Helvete vad jag vek mig av skratt

- diftobbe89
Ja Jockes skämt-bygge slår alla rekord. Lärde idioten sig ingenting när HV 71 åkte ut eller har han sovit under en sten, dom raderade också ut allt vad hjärta heter, tog in spelskickliga mesar som inte har något hjärta för klubben, hade precis som oss inte ett jättedåligt lag på papperet, men totalt felbyggt.
Och hur fan är man skapt om man attraheras av ett sånt här lagbygge så man medvetet sätter ihop det.. Vi är plast, vi är sämst, och vi har inga spelare med attityd. Jeppe, Dick, Grewe, Hank och vilka mer det nu var bidrog väl inte med tillräckligt många snurrfinter antar jag.
Bort med idioten.
Och hur fan är man skapt om man attraheras av ett sånt här lagbygge så man medvetet sätter ihop det.. Vi är plast, vi är sämst, och vi har inga spelare med attityd. Jeppe, Dick, Grewe, Hank och vilka mer det nu var bidrog väl inte med tillräckligt många snurrfinter antar jag.
Bort med idioten.
Spela fult
- diftobbe89
Oj, jag höll på att glömma, chansar man med ett lagbygge måste man såklart chansa med tränarna också.
Tre stycken med noll SHL-erfarenhet tillsammans, för att man är så jävla principfast och inte kan ge sig så man blir osams med en tränare med begåvning, skeppar honom och tar in en helt obegriplig mix av tränare, skulle ju till ett smärre mirakel om det skulle bli succé. Dom har som sagt ingen erfarenhet av SHL.
Tre stycken med noll SHL-erfarenhet tillsammans, för att man är så jävla principfast och inte kan ge sig så man blir osams med en tränare med begåvning, skeppar honom och tar in en helt obegriplig mix av tränare, skulle ju till ett smärre mirakel om det skulle bli succé. Dom har som sagt ingen erfarenhet av SHL.
Spela fult
Liten karma ändå... Med forumets egna Gunilla Persson som inför säsongen kallade Tellan för idiot i samband med att han tippade oss som degraderade
Takes one to buy one