Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Ring Säcken, Hank, Dick och Urbom och be på dina bara knän Jocke
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-10-07 20:51:49 Nu måste någon högre upp göra något. Vad som helst. Vi måste ta tag i detta direkt innan vi är cementerade på kvalplats.
Vi kanske behöver en sejour ner i Allsvenskan med Gnaget och Löven som motståndare för att resten ev hockeysverige skall vakna.

Skämt åsido så är Svensk hockey på en dålig plats sedan det senaste decenniet. Det är frånkopplat DIF Hockey på sätt och vis men hellre Allsvenskan än köpe-sömn-pillret som är de flesta SHL-lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Daniel942 »

2 av 12 poäng tagna hemma på Hovet. Och då satt dom två poängen hårt inne.

Nä detta duger inte, vi kräver mer än så.
DIF!
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Byt tränarstaben och låt spelarna käka huggorm, om detta fortsätter så blir det inte bra AS utan även ett ekonomiskt fiasko nyss hemkommen från ett ödsligt Hovet, blir inte lätt att locka publik till matcherna när spelet inte ens håller mittenklass i Hockeyallsvenskan.
En säsong utan publik och på 2 hemmamatcher så lockar vi inte fler än 4k mot ett topplag.

VAKNA innan det är för sent.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

Dags för de röda tröjorna igen?
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

sauron skrev: 2021-10-07 22:08:28 Dags för de röda tröjorna igen?
Jupp... Järlan gör comeback och står som bäst och stryker dessa nu!
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

sauron skrev: 2021-10-07 22:08:28 Dags för de röda tröjorna igen?
Det är dags att börja vinna matcher igen, oavsett om det är ett rån varenda match som får kuppen mot Gotabanken att likna en fis i rymden i jämförelse så måste poängen börja trilla in, sen kommer resten….
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Håller med Wikegård: "Jag tycker de har för dåligt lag och det är inte Barry som satt det laget på benen, det är Jocke Eriksson som har gjort."
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Tycker vårt lag påminner väldigt mycket om Hv förra året. Halvlyckade importer, skador på ledande spelare, disharmoni i truppen pga ny tränare, man gör sig av med Thörnberg och Sundh som stod för kulturen( i vårt fall Hank).

Nä. Det ser onekligen mörkt ut. Hur vänder man detta. Om pengar finns behöver vi en Nardella som kan spela ett bra förstapass. Vi behöver också större backar. Vi måste ha ligans i genomsnitt kortaste lag. Närkampsspelet är det ingen som står för efter Grewe och Hank försvann. (Tom nån gång då och då…)
Det gör aldrig ont att komma in på kassen vid vårt mål. Skägg!

Tror Barry går självmant om 5-6 matcher om det inte vänder.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 21/22

Inlägg av Hepsnastian »

Jag tror och hoppas att bubblan spricker förr eller senare. Vi har ju ett otroligt sparkapital i firma sören/videll/rhett, dom ska ju bara ösa in poäng när det släpper. Holland likaså. Och vi vet ju sen tidigare att vi har bra målvakter, kanske några av seriens bästa.
Det man så tydligt ser nu är ju att laget saknar kemi/harmoni i sitt spel över hela planen. Men om dom får gnugga några matcher till så kommer det säkert att se bättre ut.
Barry däremot, jag vet inte alls. Jag väntade mig nog mer, men jag är inne på det som rhett sa i intervjun att det tar tid att hitta sin plats. Så vi får avvakta där med.

Tror dock inte vi hamnar i hv träsk, snarare plats 8 typ.
Delägare
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Tyvärr har vi seriens vekaste försvar och det är en persons fel uteslutande att det ser ut så och då i förlängningen också dom individerna som gett vederbörande mandat att agera så jävla destruktivt!!!
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 21/22

Inlägg av Rudi »

Precis. Vi behöver värva långa tröga backar, avdankade gnagare som åker på en grilla och killar som är jävligt bra på att trampa motionscykel. Såna som sätter tonen. Skägg, helt enkelt. Identitet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rudi skrev: 2021-10-08 06:40:57 Precis. Vi behöver värva långa tröga backar, avdankade gnagare som åker på en grilla och killar som är jävligt bra på att trampa motionscykel. Såna som sätter tonen. Skägg, helt enkelt. Identitet.
Om jag måste välja mellan små svaga långsamma mediokra backar och långa tröga, då tar jag nog det senare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

Om vi bara kan få lite kontinuitet göra en solid insats i 60minuter så kommer vi börja vinna matcher. räcker inte att göra en bra insats i 40ish minuter då Blir man ordentligt straffad av lag som ligger längre fram i sin process

Sen hjälper det ju inte att domarn ger Rögle en horribel straff som dom får avgörande 2-0 på.

edit: har spanat på straffsituationen ett par gånger till och visst deras skridskor touchar i varandra och därav så faller han sen på sin egen skridskospets . så det var väl kanske straff då...
Senast redigerad av m0ng00se den 2021-10-08 07:58:07, redigerad totalt 1 gånger.
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

ÖDMJUKHET!

Jag tänker att JE och gänget behöver titta sig i spegeln och bli lite ödmjuka. När jag läste intervjun med Jocke från veckan så slogs jag av att med allt han vill göra i spelet gör vi precis tvärtom. Att vara nonchalant & arrogant och inte inse det är ungefär lika dumdristigt som att försöka tända en brasa under vatten. Tillbaka till det spelarna är bekväma med. Stundtals var det lika förra året, det enda hopp som fanns i vissa matcher var att vi hängde med målmässigt. Så länge vi gör det kommer inget speciellt hända är jag rädd, men när kommer den där feta smällen även målmässigt? imorgon?

DIF-VF 1-7?
Skriv svar