Brynäs backar är deras akilleshäl, Berglund inte värd dom pengarna dom gödslat på honom och deras hypade målvakt Ersson måste definitivt steppa upp om dom inte ska bli ordentligt indragna i bottenträsket och forwardsmässigt så är det väl precis som förra året bara en lina som är riktigt vass även om dom spetsade laget med Gunler som jag tycker är underskattadmb81 skrev:Jag tycker Brynäs spelat riktigt ruttet denna säsong. Sett det mesta med de. Gårdagens match var deras bästa och då var det en relativt jämn match. Brynäs kan mycket väl ryka.Lee Harvey Oswald skrev:Ja, lite oroliga, blir jobbigt i längden när utdelningen bara kommer var 4-5:e match.Praetori skrev:
Som sagt så ska Brynäs nog vara lite oroliga. Man spelar "bra" men förlorar ändå matcher.
Men det är ju jobbigare att spela som nötter/inte ha nåt spel alls..... och bara rada upp torsk.
Tycker ändå Brynäs har tydliga linjer i sitt spel och lite för hög kvalitet rakt igenom för vara i nedersta träsket efter 52 omgångar.
Men visst, vi hade rätt bra lag 2012 också
SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 24/11 - 2020
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Brynäs 24/11 - 2020
Ceterum censeo Solna esse delendam
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Igår var vi Turgården.
Brynäs var flera klasser bättre och borde ha vunnit.
Men såklart härligt med seger, även om det sällan brukar bli mer än högst en sådan här stöld per säsong. Så kliver vi inte upp ett par snäpp så kommer Frölunda köra över oss rätt enkelt.
Precis som senast mot Saik borta så kan ni lasta in det ni har på Fiskseger.
Mantas, Mantas, Mantas !
Brynäs var flera klasser bättre och borde ha vunnit.
Men såklart härligt med seger, även om det sällan brukar bli mer än högst en sådan här stöld per säsong. Så kliver vi inte upp ett par snäpp så kommer Frölunda köra över oss rätt enkelt.
Precis som senast mot Saik borta så kan ni lasta in det ni har på Fiskseger.
Mantas, Mantas, Mantas !

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Brynäs var absolut inte flera klasser bättre skotten 28 - 28 vittnar bland annat det och när vi får tillbaka våra skadade spelare så är det vi som är "flera klasser bättre"
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2020-11-25 17:22:14, redigerad totalt 1 gånger.
-
En särdeles dålig ishockeymatch som ibland glimtade till och oftast såg ut som en pojkar 10-pojkar 12 match någonstans. Väldigt mycket felpassningar från båda gäng, väldigt mycket fastlåsta puckar i sarghörn från båda gäng, väldigt lite ordnat spel och roade mig mest i soffan med att garva åt hur fantastiskt dåligt det var.
Tredje perioden är undantaget, där vi verkligen städade matchen. Lirare som Hank, Andersson och Wandell ska verkligen ha cred för inställningen. Dumpa, smälla, jaga. Fantastiskt fint att se. Att Wandell drällde lite i egen zon i andra perioden kan jag ursäkta.
Mantas är varm i kläderna, blir bra konkurrenssituation med Svedberg. Jesper Pettersson ska jag (som en av de största nej-sägarna) faktiskt berömma igen, han har vuxit in i det ordentligt och spelar enkelt och resolut igen.
Det jag mest av allt önskar mig just nu är att Bobby ska få struta.
Tredje perioden är undantaget, där vi verkligen städade matchen. Lirare som Hank, Andersson och Wandell ska verkligen ha cred för inställningen. Dumpa, smälla, jaga. Fantastiskt fint att se. Att Wandell drällde lite i egen zon i andra perioden kan jag ursäkta.
Mantas är varm i kläderna, blir bra konkurrenssituation med Svedberg. Jesper Pettersson ska jag (som en av de största nej-sägarna) faktiskt berömma igen, han har vuxit in i det ordentligt och spelar enkelt och resolut igen.
Det jag mest av allt önskar mig just nu är att Bobby ska få struta.
25/4-2025
Inte sett över 60min nej. Men deras två ledande kedjor och deras offensiva backar (om man ens kan kalla dem backar) gjorde att de faktiskt såg ut att vara ett par klasser bättre i att dominera i vår anfallszon. Sen var våra gubbar inte påkopplade rent djävlaranamma-kampmässigt i början av första och början av andra och då får man ofta motståndaren att se väldigt bra ut. Men jo jag vill nog påstå att de kontrollerade början av de två första perioderna totalt.Donkels-2.0 skrev:Brynäs var absolut inte flera klasser bättre skotten 28 - 28 vittnar bland annat det och när vi får tillbaka våra skadade spelare så är det vi som är "flera klasser bättre"
Det var ett helt gäng tillfällen när det såg ut som PP och där deras spelare fick oceaner med tid med pucken eller enkelt checkade fast oss och tog pucken från våra gubbar. De gick i ytorna innan pucken ens kom dit och förflyttade sig så att puckföraren kunde spela på minst 2 alternativ i princip hela tiden. Våra gubbar svarade dock fint sett till omständigheterna och höll sig på insidan varpå Mantas fick förutsättningar för att stå på huvudet men det var spel mot ett mål i dryga 20min sammanlagt och några tillfällen när de stack in den i fickorna och sedan helt ohotade bara fick vandra in och stirra Mantas i ögonen i flera sekunder (Bulans inbrytning skulle renderat i mål 10/10 om han inte vore iskall just nu). Brynäs saknar dock tålamodet i försvarsspelet och vi hittade hela tiden sätt att hota och kunde bita oss fast fint ibland.
3e perioden kan vara en av de bästa vi gjort för säsongen. Inte en tillstymmelse av panik någon stans utan i princip alla bara körde på. Brynäs sprattlade lite men när vi kom upp i tempo så var det vi som dominerade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Naturligtvis var Brynäs flertalet nivåer bättre än oss. Allt annat är brist på ödmjukhet. Hade gnällts floder härinne om rollerna varit ombytta. Någonstans så hade jag varit lugnare om vi torskat poängen och bytt matchbild med Brynäs. Att vi var bättre i alla tre zoner, men torskade på att vår målvakt var blek och deras målvakt var omänskligt bra.
Kortsiktig handlar det naturligtvis bara om poäng, men hade haft betydligt mer tro på framtiden om vi klarat av att spela bättre än motståndarna i 60 min en endaste gång också.
Rädd att verkligheten kommer ikapp. Brynäs och Malmö börjar varva upp ordentligt. De kommer börja tugga poäng. Det är lättare att förbättra poängskörd när man spelar bra, än att fortsätta plocka poäng när man lever på sina målvakter.
Kortsiktig handlar det naturligtvis bara om poäng, men hade haft betydligt mer tro på framtiden om vi klarat av att spela bättre än motståndarna i 60 min en endaste gång också.
Rädd att verkligheten kommer ikapp. Brynäs och Malmö börjar varva upp ordentligt. De kommer börja tugga poäng. Det är lättare att förbättra poängskörd när man spelar bra, än att fortsätta plocka poäng när man lever på sina målvakter.
Brynäs styrde matchen de två första perioderna och vi den tredje. Över hela matchen var de ändå bättre. Det tror jag de flesta köper.Manijock skrev:Naturligtvis var Brynäs flertalet nivåer bättre än oss. Allt annat är brist på ödmjukhet. Hade gnällts floder härinne om rollerna varit ombytta. Någonstans så hade jag varit lugnare om vi torskat poängen och bytt matchbild med Brynäs. Att vi var bättre i alla tre zoner, men torskade på att vår målvakt var blek och deras målvakt var omänskligt bra.
Men vad säger att Malmö och Brynäs helt plötsligt stabilt skulle spela bra och plocka massa poäng. Båda har dåliga och felbyggda trupper. Även usla underliggande siffror. Det är mycket troligare att vi skulle klättra som ändå spelat bra utan att fått utdelning börjar klättra än lag som Brynäs och Malmö som faktiskt spelat uselt under större delen av säsongen. Båda dessa lag känns verkligen som bottenlag efter en dryg fjärdedel av säsongen har spelats.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det är säkert ingen slump att Malmö och Brynäs är i botten och de kan båda hamna där i sluttabellen också.
Men matchbilden skrämde då mig, långa stunder såg det ut som om J20 mötte J18.
Jag får backa i minnet till dess att Saik var som bäst, då kändes det oftast så när man mötte dem. Skillnaden då var att de var ett topplag som oftast ledde serien klart.
Det hoppfulla är att vi hade många tongivande borta samt att vi ändå spelade bra i sista (då matchen redan borde varit avgjord från Brynäs sida om ni frågar mig).
Känner stor oro, med en liten, liten hoppfullhet.
Men matchbilden skrämde då mig, långa stunder såg det ut som om J20 mötte J18.
Jag får backa i minnet till dess att Saik var som bäst, då kändes det oftast så när man mötte dem. Skillnaden då var att de var ett topplag som oftast ledde serien klart.
Det hoppfulla är att vi hade många tongivande borta samt att vi ändå spelade bra i sista (då matchen redan borde varit avgjord från Brynäs sida om ni frågar mig).
Känner stor oro, med en liten, liten hoppfullhet.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Där har du felet. Du tycker att vi spelat bra! "Mycket troligare att vi skulle klättra som ändå spelat bra utan att fått utdelning"....mb81 skrev:Brynäs styrde matchen de två första perioderna och vi den tredje. Över hela matchen var de ändå bättre. Det tror jag de flesta köper.Manijock skrev:Naturligtvis var Brynäs flertalet nivåer bättre än oss. Allt annat är brist på ödmjukhet. Hade gnällts floder härinne om rollerna varit ombytta. Någonstans så hade jag varit lugnare om vi torskat poängen och bytt matchbild med Brynäs. Att vi var bättre i alla tre zoner, men torskade på att vår målvakt var blek och deras målvakt var omänskligt bra.
Men vad säger att Malmö och Brynäs helt plötsligt stabilt skulle spela bra och plocka massa poäng. Båda har dåliga och felbyggda trupper. Även usla underliggande siffror. Det är mycket troligare att vi skulle klättra som ändå spelat bra utan att fått utdelning börjar klättra än lag som Brynäs och Malmö som faktiskt spelat uselt under större delen av säsongen. Båda dessa lag känns verkligen som bottenlag efter en dryg fjärdedel av säsongen har spelats.
Vi har fått maximal utdelning och mer därtill med tanke på hur uselt det sett ut i egen zon. Så utspelade som vi har varit i två perioder mot Brynäs och en period mot Saik tex, det ska räcka för motståndarna att punktera en match på denna nivå. Det är inte det att motståndarna styr matchbilden, det får man räkna med. Matcher svänger! Men det är precis som Bom Bom skriver, det är på en sådan extrem nivå att man häpnar. Wikegård menar att utskåpning i första perioden är något man inte ens ser på träning. Precis så! Det kan med normalt målvaktsspel, stå 0-4 efter 15 minuter där.
Får vi inte till en markant förbättring så är det enda logiska att vi börjar tappa poäng, även hemma. På bortaplan är det mer en proportionerlig utdelning gentemot prestation för våran del.
Brynäs blev jagj imponerad av. Två kedjor som hade lekstuga, men usch vilken jobbig ineffektivitet. Mantas var verkligen spöklik. Plus att Ersson var på det generösa humöret.
Tycker ändå man såg en förbättring, på sätt och vis. Spelarna gillade läget och höll sig på insidan. Med tongivande spelare borta så var Brynäs hetare och tyngre men våra gubbar fattade galoppen och kämpade som DJUR med att störa och försöka ta tillbaka pucken men utan att gå bort sig eller dra på sig för mycket utvisningar. Med den domarnivå som vi har i år så ÄR det så här det ser ut när ett lag har momentum.Manijock skrev: Får vi inte till en markant förbättring så är det enda logiska att vi börjar tappa poäng, även hemma. På bortaplan är det mer en proportionerlig utdelning gentemot prestation för våran del.
Men reder man ut pressen så går det i vågor och jag tycker ändå att vi hade bättre ork och styrde och ställde bättre mot slutet av perioderna och framförallt större delen av sista (där vi tom vände spelet i mittzon gång på gång).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Har du ens sett Brynäs i år förutom mot oss då. De har varit katastrofusla även fast de steppat upp lite mot slutet. Expected goals efter första var 2,20-1,37 i Brynäs favör. Så ett klar fördel såklart.Manijock skrev:Där har du felet. Du tycker att vi spelat bra! "Mycket troligare att vi skulle klättra som ändå spelat bra utan att fått utdelning"....mb81 skrev:Brynäs styrde matchen de två första perioderna och vi den tredje. Över hela matchen var de ändå bättre. Det tror jag de flesta köper.Manijock skrev:Naturligtvis var Brynäs flertalet nivåer bättre än oss. Allt annat är brist på ödmjukhet. Hade gnällts floder härinne om rollerna varit ombytta. Någonstans så hade jag varit lugnare om vi torskat poängen och bytt matchbild med Brynäs. Att vi var bättre i alla tre zoner, men torskade på att vår målvakt var blek och deras målvakt var omänskligt bra.
Vi har fått maximal utdelning och mer därtill med tanke på hur uselt det sett ut i egen zon. Så utspelade som vi har varit i två perioder mot Brynäs och en period mot Saik tex, det ska räcka för motståndarna att punktera en match på denna nivå. Det är inte det att motståndarna styr matchbilden, det får man räkna med. Matcher svänger! Men det är precis som Bom Bom skriver, det är på en sådan extrem nivå att man häpnar. Wikegård menar att utskåpning i första perioden är något man inte ens ser på träning. Precis så! Det kan med normalt målvaktsspel, stå 0-4 efter 15 minuter där.
Får vi inte till en markant förbättring så är det enda logiska att vi börjar tappa poäng, även hemma. På bortaplan är det mer en proportionerlig utdelning gentemot prestation för våran del.
Brynäs blev jagj imponerad av. Två kedjor som hade lekstuga, men usch vilken jobbig ineffektivitet. Mantas var verkligen spöklik. Plus att Ersson var på det generösa humöret.
Kollar man deras corsi över säsongen så är det uselt. Väldigt lite talar alltså för att Brynäs ska klättra. Vi ligger väl ungefär där vi borde. Runt plats 7-10.
Sen blir det såklart en annan matchbild om man saknar seriens kanske bästa tvåvägscenter, två spetsforwards och vår bästa back.
-
Exakt så folk tror att det är business as usual om vi tvingas slänga in en massa ofärdiga juniorer klart det blir påverkan på speletmb81 skrev:Har du ens sett Brynäs i år förutom mot oss då. De har varit katastrofusla även fast de steppat upp lite mot slutet. Expected goals efter första var 2,20-1,37 i Brynäs favör. Så ett klar fördel såklart.Manijock skrev:Där har du felet. Du tycker att vi spelat bra! "Mycket troligare att vi skulle klättra som ändå spelat bra utan att fått utdelning"....mb81 skrev:Brynäs styrde matchen de två första perioderna och vi den tredje. Över hela matchen var de ändå bättre. Det tror jag de flesta köper.Manijock skrev:Naturligtvis var Brynäs flertalet nivåer bättre än oss. Allt annat är brist på ödmjukhet. Hade gnällts floder härinne om rollerna varit ombytta. Någonstans så hade jag varit lugnare om vi torskat poängen och bytt matchbild med Brynäs. Att vi var bättre i alla tre zoner, men torskade på att vår målvakt var blek och deras målvakt var omänskligt bra.
Kollar man deras corsi över säsongen så är det uselt. Väldigt lite talar alltså för att Brynäs ska klättra. Vi ligger väl ungefär där vi borde. Runt plats 7-10.
Sen blir det såklart en annan matchbild om man saknar seriens kanske bästa tvåvägscenter, två spetsforwards och vår bästa back.
Vi hade väl inte direkt massa ofärdiga juniorer som spelade, som tur är har vi en bred trupp just nu. Tycker inte det märks så mycket längre ned i kedjorna, de gr det bra. Men toppkedjorna utan Dick och Josefson har det svårare.Donkels-2.0 skrev:Exakt så folk tror att det är business as usual om vi tvingas slänga in en massa ofärdiga juniorer klart det blir påverkan på speletmb81 skrev:Har du ens sett Brynäs i år förutom mot oss då. De har varit katastrofusla även fast de steppat upp lite mot slutet. Expected goals efter första var 2,20-1,37 i Brynäs favör. Så ett klar fördel såklart.Manijock skrev:Där har du felet. Du tycker att vi spelat bra! "Mycket troligare att vi skulle klättra som ändå spelat bra utan att fått utdelning"....mb81 skrev:Brynäs styrde matchen de två första perioderna och vi den tredje. Över hela matchen var de ändå bättre. Det tror jag de flesta köper.Manijock skrev:Naturligtvis var Brynäs flertalet nivåer bättre än oss. Allt annat är brist på ödmjukhet. Hade gnällts floder härinne om rollerna varit ombytta. Någonstans så hade jag varit lugnare om vi torskat poängen och bytt matchbild med Brynäs. Att vi var bättre i alla tre zoner, men torskade på att vår målvakt var blek och deras målvakt var omänskligt bra.
Har sett en del Brynäs ja. Och Malmö likaså! De senare har kaxat upp sig rejält sen Hersley kom, vilket de måste göra för att deras begränsade trupp i övrigt ska få något uträttat.
Brynäs har varit ojämna. Men har en grymt vass trupp som till slut kommer få ihop det. Kedjorna börjar hitta varandra, vilket deras senaste matcher visar. Deras två första kedjor är minst sagt avundsvärda.
Brynäs har varit ojämna. Men har en grymt vass trupp som till slut kommer få ihop det. Kedjorna börjar hitta varandra, vilket deras senaste matcher visar. Deras två första kedjor är minst sagt avundsvärda.
Manijock skrev:Har sett en del Brynäs ja. Och Malmö likaså! De senare har kaxat upp sig rejält sen Hersley kom, vilket de måste göra för att deras begränsade trupp i övrigt ska få något uträttat.
Hersley har inte varit speciellt bra och jag tycker verkligen inte Malmö varit bra sen han kom heller förutom att de haft mer tur sen dess.
Var har Brynäs en grymt vass trupp? De har Rödin, Scott och Bulan som alla är meriterade inte alls varit så imponerande denna säsong. Vilka mer har de som är "grymt vassa"? Backlinjen är en katastrof och forwards har de väl en del hyfsade som Descheneau, Molin, Gunler och en rätt trött Nicky D. Vad är så jävla beundransvärt med deras jävla haveri till lagbygge som dessutom är en av seriens dyraste trupper?