Jag köper ett par stödbiljetter varje match, trots att jag bor 40 mil bort och inte hade kunnat gå på matchen. Känns som en självklarhet för min del i dessa tider. Förstår dock om inte alla kan göra samma sak, men varje stödbiljett som säljs är guld värt nu.Praetori skrev:Med tanke på det rådande läget var det ju inte ett dugg oväntat. Smittspridningen verkar ju vara i full gång igen och jag kan nästan lova att det kommer bli smittade spelare i olika lag vilket kommer innebära uppskjutna matcher och andra konstigheter. Att börja snacka om publik i tusental då kommer inte hända.mb81 skrev:Då fortsätter vi med 50 pers då. Om 5 sekunder gråter linköpings ordförande ut.
Själv köper jag stödbiljetter för en hundring per familjemedlem och följer matcherna på TV. Om alla gjorde samma sak skulle DIF ändå få in en hygglig andel av de normala publikintäkterna (även om stödbiljetterna så klart bara börjar vid 50-lappen).
Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
Wennerholm tycker att pengarna ska delas lika mellan SHL lagen!
"När statens stödpengar ska fördelas på SHL-lagen kan jag inte se något annat än att alla får samma summa.
Det kan ju inte sitta en lekmannajury och peka finger och strypa pengar till en klubb man godtyckligt anser har värvat för mycket. Och vice versa.
Senast det delades ut pengar gick man ju på förlorade publikintäkter i vårens slutspel och kval.
Det slog ju helt snett när lagen i ingenmansland inte fick en krona."
"När statens stödpengar ska fördelas på SHL-lagen kan jag inte se något annat än att alla får samma summa.
Det kan ju inte sitta en lekmannajury och peka finger och strypa pengar till en klubb man godtyckligt anser har värvat för mycket. Och vice versa.
Senast det delades ut pengar gick man ju på förlorade publikintäkter i vårens slutspel och kval.
Varför skulle lagen i ingemansland få pengar i våras? Deras säsong var över och de hade inga mer inkomster.williams skrev:Wennerholm tycker att pengarna ska delas lika mellan SHL lagen!
Klart man inte kan dela helt lika heller. Vi har till exempel väldigt mycket hmmamatcher i oktober och november. Vi borde såklart få mer än de som har få hemmamatcher under den perioden.
Sen bör vi också få mer då vi agerat ansvarsfullt och inte värvat massa vilket regeringen har gått ut ed att det här stödet inte ska gå till värvningar.
Till hans försvar så är det skillnad på tycker och trorwilliams skrev:Wennerholm tycker att pengarna ska delas lika mellan SHL lagen!
Det ena är en åsikt och det andra är en förutsägelse.
Jag tror också att risken är större att det blir en fördelning som inte har ett skit med spara&slösa pekfinger att göra utan att det blir en Svensk "lagom" lösning.
Med tanke på att licensnämnden redan kastat in handduken avseende eget kapital så finns det inget som talar för att man plötsligt skulle börja ställa krav på ekonomisk ansvarsfullhet när det kommer till statliga räddningspengar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Noterar att Brynäs knappt har någon reklam på tröjan, vet nån varför?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det vore tragiskt ifall man går i linje att varje förening ska hålla hårt i slantarna och sedermera dela ut pengarna precis som om ingenting tidigare har sagts överhuvudtaget. Inte för att jag tror att det kommer visas ryggrad, men det är precis som att ogiltigförklara sina tidigare påståenden.
25/4-2025
Kommunpeng! Så dom har råd att bara låta sponsorerna ha reklam i arenan.Buford skrev:Noterar att Brynäs knappt har någon reklam på tröjan, vet nån varför?
Jag skämtar inte: https://www.dagensmedia.se/medier/event ... na-6101093
Senast redigerad av Frankie den 2020-10-10 16:43:54, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Gävle kommun betalar Brynäs pengar för att ha en reklamfri tröja.Buford skrev:Noterar att Brynäs knappt har någon reklam på tröjan, vet nån varför?
Avskaffa tre mot tre.
Oki! Undrar hur många skolor/äldreboenden kommunen fick stänga ner...Mattias_87 skrev:Gävle kommun betalar Brynäs pengar för att ha en reklamfri tröja.Buford skrev:Noterar att Brynäs knappt har någon reklam på tröjan, vet nån varför?
Tack för infon!Frankie skrev:Kommunpeng! Så dom har råd att bara låta sponsorerna ha reklam i arenan.Buford skrev:Noterar att Brynäs knappt har någon reklam på tröjan, vet nån varför?
Jag skämtar inte: https://www.dagensmedia.se/medier/event ... na-6101093
Finns det nått lag som slarvar så galet mycket i egen zon som DIF? Sedan kan någon snälla förklara för mig vad Musse har för hållhake på Jocke? Musse har inte åstadkommit något sedan han kom in i tränarstaben. Säsong efter säsong får han förtroende.
-
Förstår vad du menar men har för mig att Bemströms ansvar är backarna men jag håller med dig har noll förtroende för den här inavelstränartrojkangaspo skrev:Finns det nått lag som slarvar så galet mycket i egen zon som DIF? Sedan kan någon snälla förklara för mig vad Musse har för hållhake på Jocke? Musse har inte åstadkommit något sedan han kom in i tränarstaben. Säsong efter säsong får han förtroende.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Musse o PPDonkels-2.0 skrev:Förstår vad du menar men har för mig att Bemströms ansvar är backarna men jag håller med dig har noll förtroende för den här inavelstränartrojkangaspo skrev:Finns det nått lag som slarvar så galet mycket i egen zon som DIF? Sedan kan någon snälla förklara för mig vad Musse har för hållhake på Jocke? Musse har inte åstadkommit något sedan han kom in i tränarstaben. Säsong efter säsong får han förtroende.

Tre matcher på Haga.
- Daniel942
Och 15000kr i böter. Haga verkar tjäna betydligt mer än vad han förtjänar tycker jag.kaminor skrev:Tre matcher på Haga.
DIF!