Everberg tar ingen konfrontation. Det är ju Högström som skapar hela situationen fullt ut.Magnutz skrev:
Vad röker ni? Gula Blend? Och, vadå? Skulle Ante för det första tagit den där onödiga konfrontationen som Everberg tar? Och, varför ens göra den kopplingen? Skulle jag varit lika "blodtörstig" om det varit en av de våra? I den här situationen hade jag nog inte blivit särskilt enögd då båda parterna faktiskt bjuder upp till dans. Hade Ante, som i ditt otroligt märkliga scenario, slagit någon i motståndarbåset och sen fått en smäll tillbaka så skulle det ju ha varit jämnt. Jag hade inte kunnat tycka annorlunda. Sen hade effekterna för Antes skull varit ödesdigra på grund av hans tidigare skador.. men själva jämförelsen är sjukt skev..
Hade Jeppe eller Hedman eller någon annan av de våra svingat mot Saiks Capten och fått en smäll tillbaka hade jag inte reagerat annorlunda. What goes around comes around.
Konstaterat är att det var onödigt att slå. Från båda hållen. Konstaterat är också att det ÄR olyckligt att Everberg fick en hjärnskakning (inte sett det bekräftat men utgår från att det jag läst stämmer). Så. Är ni med?
Nej, jag vill inte se att våra spelare slår andra från båset. MEN jag vill INTE SE denna jävla grinmentalitet. Everberg vet vad han gör när han står kvar och är dryg. Han slår dessutom först så att Högström nitar honom ser jag som en naturlig konsekvens av situationen. Två heta killar som slår varandra en gång var. Inte bra, inget jag vill se men 4 matchers avstängning.. galet.
Och sen var ju min andra post om Posslers propp vid offensiva blå. Om Hedmans matchstraff. Hockeyn är på god väg att dö. Det ska stängas av och det ska ges matchstraff och det ska hållas på. DN ska kika på. Media ska dreva och tvinga fram grejer och experter ska tycka till och tynga ner sporten med sitt dravel. På vilken plats kommer hockeyn?
Så. NEJ jag vill inte ha slagsmål från båset.. men JA. Om nån svingar en näve i plytet på vår Capten så kan jag se mellan fingrarna om vår Capten svingar tillbaka.
Typ så. Lite rörigt men fyfan vilken smetig och gråtmild fars de senaste dagarnas "hockey"snack varit.
SHL 19/20 : Skellefteå - Djurgårdens IF 31/10-2019
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 19/20 : Skellefteå - Djurgårdens IF 31/10-2019
Expert.
Den var bra sirdiffen.
Men seriöst, kan inte folk bara släppa sargjäveln någon gång. Det Högström gjorde har inget att göra på en rink överhuvudtaget. Det han gjorde va fegt, fult och extremt respektlöst.
Om en djurgårdare hade fått en sådan hantering av Högström så hade det låtit annorlunda.
Spelar ingen roll vad everberg gjorde. Bara för att han petar in en klubba och slår på axeln så är de inte ok att hålla i någons bakhuvud å drämma till. Sen hanteringen av ärendet är ju ett annat ämne för sig. Räcker med att säga att det inte va skött snyggt. Men det gör det inte mindre fult det Högström gjorde.
Om en djurgårdare hade fått en sådan hantering av Högström så hade det låtit annorlunda.
Spelar ingen roll vad everberg gjorde. Bara för att han petar in en klubba och slår på axeln så är de inte ok att hålla i någons bakhuvud å drämma till. Sen hanteringen av ärendet är ju ett annat ämne för sig. Räcker med att säga att det inte va skött snyggt. Men det gör det inte mindre fult det Högström gjorde.
7/4-2014
Tänk om fisk sparkat Rönnberg i oktober/november efter att de fått stryk av Luleå, Linköping, Malmö eller lite senare i December spelade oavgjort med ett svagt Brynäs, blev utskåpade av Mora och blev förnedrade av Örebro. Eller varför inte när deras svaga insats fortsatte in i Januari Februari när de blev nollade hemma i Scandinavium av Kaffe för att sedan bli så förnedrade av oss i 1-6 matchen på Scandinavium att folk gick hem i andra perioden.BOMBOM BOUCHARD skrev:Redan under kvartsfinalspelet ifjol ville många skicka Robban.
I semifinalen var drevet starkt.
Nu tror jag olyckskorparna kommer få sin länge levda önskan uppfylld.
Robban kommer få gå.
Kanske inte nu direkt, men inom kort.
Dessa xxxxxxx kommer då få se Robban gå, men vem ska då ta över....och hur gick det senast vi sparkade en tränare i SHL?
Så....fortsätt skicka skit på laget och tränarna. Det kommer ju naturligtvis....inte hjälpa ett skit.
Djurgårdsandan är död, vi kastar skit vid motgång numera.
Tackar Robban för allt du gjort, du tog ett mellanmjölkslag till final,
nu vill alla att ditt nybygge ska vara klart redan i november. Lycka till i din nya klubb.
Så.....vem ska ersätta Robban och Musse nurå?
Säcken?
Det går inte alltid på räls men bra föreningar vet värdet av kontinuitet och att man också lär sig av att förlora. Att vi är i en svacka mentalt är inte lika viktigt som hur vi tar oss ur den.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exakt så!Praetori skrev:Tänk om fisk sparkat Rönnberg i oktober/november efter att de fått stryk av Luleå, Linköping, Malmö eller lite senare i December spelade oavgjort med ett svagt Brynäs, blev utskåpade av Mora och blev förnedrade av Örebro. Eller varför inte när deras svaga insats fortsatte in i Januari Februari när de blev nollade hemma i Scandinavium av Kaffe för att sedan bli så förnedrade av oss i 1-6 matchen på Scandinavium att folk gick hem i andra perioden.BOMBOM BOUCHARD skrev:Redan under kvartsfinalspelet ifjol ville många skicka Robban.
I semifinalen var drevet starkt.
Nu tror jag olyckskorparna kommer få sin länge levda önskan uppfylld.
Robban kommer få gå.
Kanske inte nu direkt, men inom kort.
Dessa xxxxxxx kommer då få se Robban gå, men vem ska då ta över....och hur gick det senast vi sparkade en tränare i SHL?
Så....fortsätt skicka skit på laget och tränarna. Det kommer ju naturligtvis....inte hjälpa ett skit.
Djurgårdsandan är död, vi kastar skit vid motgång numera.
Tackar Robban för allt du gjort, du tog ett mellanmjölkslag till final,
nu vill alla att ditt nybygge ska vara klart redan i november. Lycka till i din nya klubb.
Så.....vem ska ersätta Robban och Musse nurå?
Säcken?
Det går inte alltid på räls men bra föreningar vet värdet av kontinuitet och att man också lär sig av att förlora. Att vi är i en svacka mentalt är inte lika viktigt som hur vi tar oss ur den.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Robban kommer definitivt inte få gå, och det ska han inte göra heller. Jocke håller extremt hårt i honom.
Dessutom är det Jocke själv som byggt ett lag fullt med spelare som han tror är bättre än vad dom egentligen är, kryllar av medelmåttor och hela DIF har en skev övertro på sin egen förmåga, ni är inte i närheten av så bra som ni tror, dags att inse det och börja spela enklare i matcherna. Spelare som Hultström och hans försök till att spela sig ur alla situationer och hur grova misstag han gör match efter match är bland det värsta jag sett. Och det får bara fortgå..
Dessutom är det Jocke själv som byggt ett lag fullt med spelare som han tror är bättre än vad dom egentligen är, kryllar av medelmåttor och hela DIF har en skev övertro på sin egen förmåga, ni är inte i närheten av så bra som ni tror, dags att inse det och börja spela enklare i matcherna. Spelare som Hultström och hans försök till att spela sig ur alla situationer och hur grova misstag han gör match efter match är bland det värsta jag sett. Och det får bara fortgå..
Spela fult
Slutreplik: Ok.SirDIFalot skrev:Everberg tar ingen konfrontation. Det är ju Högström som skapar hela situationen fullt ut.Magnutz skrev:
Vad röker ni? Gula Blend? Och, vadå? Skulle Ante för det första tagit den där onödiga konfrontationen som Everberg tar? Och, varför ens göra den kopplingen? Skulle jag varit lika "blodtörstig" om det varit en av de våra? I den här situationen hade jag nog inte blivit särskilt enögd då båda parterna faktiskt bjuder upp till dans. Hade Ante, som i ditt otroligt märkliga scenario, slagit någon i motståndarbåset och sen fått en smäll tillbaka så skulle det ju ha varit jämnt. Jag hade inte kunnat tycka annorlunda. Sen hade effekterna för Antes skull varit ödesdigra på grund av hans tidigare skador.. men själva jämförelsen är sjukt skev..
Hade Jeppe eller Hedman eller någon annan av de våra svingat mot Saiks Capten och fått en smäll tillbaka hade jag inte reagerat annorlunda. What goes around comes around.
Konstaterat är att det var onödigt att slå. Från båda hållen. Konstaterat är också att det ÄR olyckligt att Everberg fick en hjärnskakning (inte sett det bekräftat men utgår från att det jag läst stämmer). Så. Är ni med?
Nej, jag vill inte se att våra spelare slår andra från båset. MEN jag vill INTE SE denna jävla grinmentalitet. Everberg vet vad han gör när han står kvar och är dryg. Han slår dessutom först så att Högström nitar honom ser jag som en naturlig konsekvens av situationen. Två heta killar som slår varandra en gång var. Inte bra, inget jag vill se men 4 matchers avstängning.. galet.
Och sen var ju min andra post om Posslers propp vid offensiva blå. Om Hedmans matchstraff. Hockeyn är på god väg att dö. Det ska stängas av och det ska ges matchstraff och det ska hållas på. DN ska kika på. Media ska dreva och tvinga fram grejer och experter ska tycka till och tynga ner sporten med sitt dravel. På vilken plats kommer hockeyn?
Så. NEJ jag vill inte ha slagsmål från båset.. men JA. Om nån svingar en näve i plytet på vår Capten så kan jag se mellan fingrarna om vår Capten svingar tillbaka.
Typ så. Lite rörigt men fyfan vilken smetig och gråtmild fars de senaste dagarnas "hockey"snack varit.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Höga klubban som viftade till Högga på hjälmen, var nog ofrivillig i tjafset vid sargen. Men smockan Röglespelaren ger Högga i ansiktet för att han håller fast klubban går ej att bortförklara och bör bestraffas på något sätt med.SirDIFalot skrev:Everberg tar ingen konfrontation. Det är ju Högström som skapar hela situationen fullt ut.Magnutz skrev:
Det är inte värre att sitta i båset och bråka med någon ute på isen än när det motsatta sker.
Rögle drog första smockan och fiskar efter det där. Sen olyckligt om någon fick hjärnskakning. Eller lirade röglespelaren omgången som var?
Han Dennis everberg spelade inte igår mot Luleå. Dock står det inte på rögles hemsida att han ska ha fått hjärnskakning. Det är mediadrevet och abbot som sagt det?! Jag tror inte riktigt på en hjärnskakning om jag ska vara ärlig. (Och igen, Ingen snygg snyting.) men om han spelar imorgon då är det skandal.Frankie skrev:Höga klubban som viftade till Högga på hjälmen, var nog ofrivillig i tjafset vid sargen. Men smockan Röglespelaren ger Högga i ansiktet för att han håller fast klubban går ej att bortförklara och bör bestraffas på något sätt med.SirDIFalot skrev:Everberg tar ingen konfrontation. Det är ju Högström som skapar hela situationen fullt ut.Magnutz skrev:
Det är inte värre att sitta i båset och bråka med någon ute på isen än när det motsatta sker.
Rögle drog första smockan och fiskar efter det där. Sen olyckligt om någon fick hjärnskakning. Eller lirade röglespelaren omgången som var?
Sen undrar jag varför inte smällen som wandell fick granskades?
Allt granskande, tjafs, ändlösa hårklyverier kring små jävla skithändelser, bortdömda mål av anledningar som folk inte ens förstår kombinerat med ändlösa privata domarkonferenser under matcher har verkligen sänkt SHL till en ny lägstanivå.
Detta är så jävla avtändande.
Kanske skulle aktualisera att gå över till KHL igen. Det här leder ingen vart och det finns absolut ingen ljuspunkt på horisonten.
Detta är så jävla avtändande.
Kanske skulle aktualisera att gå över till KHL igen. Det här leder ingen vart och det finns absolut ingen ljuspunkt på horisonten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel