Kvartsfinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 31/3-2019
Re: Kvartsfinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 31/3-2019
Sett matchen i efterhand, jävla mellanmjölk både på isen och läktaren måste jag säga, hoppas detta var detta års bottenapp i slutspelet.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ska vi förlora två matcher till så är det tråkigt. Livet får gå vidare. Jocke hittar nya dvärgar.
Men jag tål inte om jag får se den inställning till uppgiften som uppvisades av DIF hockey i dag. Vi ska aldrig mer behöva se detta, hoppas jag.
Men jag tål inte om jag får se den inställning till uppgiften som uppvisades av DIF hockey i dag. Vi ska aldrig mer behöva se detta, hoppas jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Hade det rätt mycket på känn inför den här matchen, grabbarna i vårt lag har ju visat brist på 100% fokus förr och såsat bort bra lägen. Kommer behövas en betydligt, och då menar jag verkligen betydligt, bättre fokusering i nästa match om inte den också skall se likadan eller värre ut. Inte många som var "där" idag mentalt. Lika segt på läktarna, en typisk fetto-mättnad både bland spelarna och publiken. Äckligt.
Upp nu DIF till Skellefteå och visa att vi fortfarande vill - och ska - till semi.
Upp nu DIF till Skellefteå och visa att vi fortfarande vill - och ska - till semi.
- Lee Harvey Oswald
Vi har sett det i minst 20 av 52 omgångar, är det 2 matcher kvar, då lär vi hinna med en till.minalman skrev:Ska vi förlora två matcher till så är det tråkigt. Livet får gå vidare. Jocke hittar nya dvärgar.
Om 1:a-linan är med, då sover resten.
Om Dicks är med, då sover resten.
Nu när Junis-linan vaknat, då sover resten.
Det borde INTE räcka till avancemang
Dock är Saik rätt så mediokra i år, bjuder dom på några indianare så fixar DIF detta iaf.
Men hur kul är detta på en skala 1-5?
typ 2
Tycker lite synd om HV/Fbk, ingen av dom förtjänar att åka ut nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Saik drog plötsligt ned farten och lät oss äga mer puck än vanligt. Då passar vi på att vara extremt slarviga.
Förstår inte hur professionella hockeyspelare kan göra så många juniormisstag.
Nja, nu får vi nog se till att vinna nästa hemmamatch.
Nu när vi givit dem lillfingret så har de sju fingrar.........precis lika många som det kommer bli matcher i denna serie.
Förstår inte hur professionella hockeyspelare kan göra så många juniormisstag.
Nja, nu får vi nog se till att vinna nästa hemmamatch.
Nu när vi givit dem lillfingret så har de sju fingrar.........precis lika många som det kommer bli matcher i denna serie.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EN sak är säker - varken vi eller SAIK har en chans mot de andra lagen som väntar i semi. Förväntar mig en snabb 4-0 oavsett vilket lag som går vidare.
Haha, så jävla sant. Nu när jag tänker efter har jag inte sett en match den här säsongen där vi haft 2-3 kedjor som varit riktigt bra.Lee Harvey Oswald skrev:Vi har sett det i minst 20 av 52 omgångar, är det 2 matcher kvar, då lär vi hinna med en till.minalman skrev:Ska vi förlora två matcher till så är det tråkigt. Livet får gå vidare. Jocke hittar nya dvärgar.
Om 1:a-linan är med, då sover resten.
Om Dicks är med, då sover resten.
Nu när Junis-linan vaknat, då sover resten.
Det borde INTE räcka till avancemang
Dock är Saik rätt så mediokra i år, bjuder dom på några indianare så fixar DIF detta iaf.
Men hur kul är detta på en skala 1-5?
typ 2
Tycker lite synd om HV/Fbk, ingen av dom förtjänar att åka ut nu
Inte vad jag minns iaf.
Men nu måste ju första splittras, eller? Det här håller ju inte. Orkar inte se en match till där Josefson och Lilja åker runt och sover medan Brodin gör allt själv.
Snicksnack. Både DIF och Skellefteå är (nästan) uppe i klass med HV och Färjestad även om de inte plockat fram det varje match. Det är bara Luleå som sticker ut och överpresterar resultatmässigt. Av de lag som är kvar är Frölunda och Luleå sämst rent hockeymässigt med liten fördel för Frölunda.Vikas skrev:EN sak är säker - varken vi eller SAIK har en chans mot de andra lagen som väntar i semi. Förväntar mig en snabb 4-0 oavsett vilket lag som går vidare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
Luleå är alltid sämst. Per definition.Praetori skrev:Snicksnack. Både DIF och Skellefteå är (nästan) uppe i klass med HV och Färjestad även om de inte plockat fram det varje match. Det är bara Luleå som sticker ut och överpresterar resultatmässigt. Av de lag som är kvar är Frölunda och Luleå sämst rent hockeymässigt med liten fördel för Frölunda.Vikas skrev:EN sak är säker - varken vi eller SAIK har en chans mot de andra lagen som väntar i semi. Förväntar mig en snabb 4-0 oavsett vilket lag som går vidare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Med facit i hand, då DIF ändå valde att vila så många idag skulle vi vilat Adam också.
Känns så där de senaste två matcherna, lite fokustapp, några enkla mål
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nä, urladdning på tisdag.
Luleå har inget i en semi att göra. Hade de mött något annat än ett trött och schletet Växjö hade de fått respass.minalman skrev:Luleå är alltid sämst. Per definition.Praetori skrev:Snicksnack. Både DIF och Skellefteå är (nästan) uppe i klass med HV och Färjestad även om de inte plockat fram det varje match. Det är bara Luleå som sticker ut och överpresterar resultatmässigt. Av de lag som är kvar är Frölunda och Luleå sämst rent hockeymässigt med liten fördel för Frölunda.Vikas skrev:EN sak är säker - varken vi eller SAIK har en chans mot de andra lagen som väntar i semi. Förväntar mig en snabb 4-0 oavsett vilket lag som går vidare.
HV eller Färjestad är fortsatt favoriter till guldet med oss på andraplats med skrällfaktor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lite avslaget idag, tappade fokus på matchen pg a seg match.
Disciplin och disciplinerat spel är ingen game-plan, det är något som losers tycker är bekvämt att gnälla på när de förlorar. Vinnare kör bara på och ångrar inget. Dick vet vad jag menar.
Disciplin och disciplinerat spel är ingen game-plan, det är något som losers tycker är bekvämt att gnälla på när de förlorar. Vinnare kör bara på och ångrar inget. Dick vet vad jag menar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Exakt.Lee Harvey Oswald skrev:Med facit i hand, då DIF ändå valde att vila så många idag skulle vi vilat Adam också.
Hade man valt att vila Adam idag hade det varit en sak. Nu måste Adam stå allt fram till och med eventuell match 2-3 i semifinal.
25/4-2025
- Daniel942
KAN FOLK SLUTA SURRA OM NÅN JÄVLA SEMI?förevigtdjurgården skrev:Exakt.Lee Harvey Oswald skrev:Med facit i hand, då DIF ändå valde att vila så många idag skulle vi vilat Adam också.
Hade man valt att vila Adam idag hade det varit en sak. Nu måste Adam stå allt fram till och med eventuell match 2-3 i semifinal.
Vi är inte där!
DIF!