SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av diftobbe89 »

Luleå börjar visa sitt rätt ansikte. Totalt värdelöst pisslag.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Frölundas offensiv mot Luleås defensiv. Där fick vi svaret! Frölunda är Sveriges bästa lag och kommer ta guldet i slutändan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Luleå är ett grundserielag som någon annan skrev här redan i höstas.
Avskaffa tre mot tre.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Manijock skrev:Frölundas offensiv mot Luleås defensiv. Där fick vi svaret! Frölunda är Sveriges bästa lag och kommer ta guldet i slutändan.
Jag har absolut inte räknat bort Kaffe heller. Extrem högstanivå.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

förevigtdjurgården skrev:
Manijock skrev:Frölundas offensiv mot Luleås defensiv. Där fick vi svaret! Frölunda är Sveriges bästa lag och kommer ta guldet i slutändan.
Jag har absolut inte räknat bort Kaffe heller. Extrem högstanivå.
I den där Betson-reklamen som vevats hela vintern, där domaren druttar på ändan och får pucken på hjälmen, där är det DIF mot fisk. Så blir det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nja. Frölunda har verktygen för att luckra upp tunga defensiver (vilket de även visade mot Malmö). Men de är spretiga och har svårare mot motståndare med högt tempo, jämfört med Färjestad som är betydligt mer kompletta.

Frölunda blir farliga men jag hoppas ändå de tvålar dit Luleå. Vi har dock en svår uppgift mot Färjestad vilket kräver mer än att spela bra hockey i 30-40min per match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Av de tre motståndarlagen som är kvar avskyr jag Frölunda minst.
Skönt att de tvåla dit Luläå.

Men bara för att jag tycker så lär det bli Kaffe mot Luläå i final.
Har känts som allt hockeyelände som kunnat hända senaste åren har hänt.
Den dagen vi gick upp måste fan själv ha tagit ledigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Bara att släppa den här säsongen nu, gratulera Färjestad och börja planera inför nästa säsong. Att sluta top 4 borde inte vara ett misslyckande, men sättet som vi gör det är ett grovt misslyckande. Tränarstaben måste förändras, för det är helt oacceptabelt hur det ser ut idag och som det sett ut större delar av säsongen. Har man 60% i penalty kills i kvarten och 0% i semin så bör de ansvariga ta sitt förbannade ansvar och avgå med omedelbar verkan. Har det någonsin hänt i svensk hockeyhistoria att ett lag släppt in fem mål på fem boxplay i en slutspelsserie? Det är bara djupt tragiskt och totalt ovärdigt.

Det enda tränarstaben har visat detta slutspel är att de är totalt inkapabla att göra Djurgården till en potentiell guldutmanare. Jag vet inte vem som är ytterst ansvarig, men någon måste bort. Robban har jag länge gillat, men man börjar ju starkt ifrågasätta om han är lämplig som huvudtränare. Att han inte kan fatta lämpliga beslut när det blåser som mest är oroväckande. Att t.ex. Lilja fortfarande får speltid är häpnadsväckande. Han ska på sin höjd spela i en tredjelina. Han har inte varit bra de senaste 40 matcherna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Bara att släppa den här säsongen nu, gratulera Färjestad och börja planera inför nästa säsong. Att sluta top 4 borde inte vara ett misslyckande, men sättet som vi gör det är ett grovt misslyckande. Tränarstaben måste förändras, för det är helt oacceptabelt hur det ser ut idag och som det sett ut större delar av säsongen. Har man 60% i penalty kills i kvarten och 0% i semin så bör de ansvariga ta sitt förbannade ansvar och avgå med omedelbar verkan. Har det någonsin hänt i svensk hockeyhistoria att ett lag släppt in fem mål på fem boxplay i en slutspelsserie? Det är bara djupt tragiskt och totalt ovärdigt.

Det enda tränarstaben har visat detta slutspel är att de är totalt inkapabla att göra Djurgården till en potentiell guldutmanare. Jag vet inte vem som är ytterst ansvarig, men någon måste bort. Robban har jag länge gillat, men man börjar ju starkt ifrågasätta om han är lämplig som huvudtränare. Att han inte kan fatta lämpliga beslut när det blåser som mest är oroväckande. Att t.ex. Lilja fortfarande får speltid är häpnadsväckande. Han ska på sin höjd spela i en tredjelina. Han har inte varit bra de senaste 40 matcherna.
Vi har gått till semifinal två säsonger i rad för första gången på cirka 20 år, med en budget som verkligen inte är topp 4 i serien. Jag tycker inte det är "någon måste bort"-läge.
Expert.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Oskarshamn i SHL
Per Kentää är Sveriges bästa sportchef.
Han kan vi värva!

Vi tar gärna Kinnvall och Wedin från Timrå tack.
EspenK

Inlägg av EspenK »

1-1 i matcher men oroar mig rejält över skadelistan

Josef: En skadad axelblev rejält klämd... Såg inte bra ut.
Tom: Ljumskarna igen?
Jonte: Säsongen slut? Inte bra med hjärnskakningar så tidigt i karriären.
Urbom: Vad är problemet? Kan han lira nu?
vr6power

Inlägg av vr6power »

EspenK skrev:Oskarshamn i SHL
Per Kentää är Sveriges bästa sportchef.
Han kan vi värva!

Vi tar gärna Kinnvall och Wedin från Timrå tack.
Även djurgårdare tror jag han är eller om det var hans tvillingbror Hans som var det, dom är rätt lika varann.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Vi har gått till semifinal två säsonger i rad för första gången på cirka 20 år, med en budget som verkligen inte är topp 4 i serien. Jag tycker inte det är "någon måste bort"-läge.
Jag tar på mig äran för den här segern, var lite av årets jinx uppenbarligen. Jag stängde av efter 2-0 i uppror mot vårt boxplay, och inlägget är delvis skrivet i affekt, men jag står för mycket av det jag skrev.
Inte ens när vi ska försvara oss i sju sekunder i boxplay kan vi hålla tätt. Vi har alltså 6 inläppta på 6 boxplay, varav ett (felaktigt?) bortdömt. Jag vet inte exakt hur vi tränar i boxplay, men den som är ytterst ansvarig bör avgå, det står jag fast vid. Det är inget annat än skamligt hur förvirrat laget uppträder i egen zon så fort man är en man kort.

Att ta sig till semi två år i rad är givetvis starkt, och den som ska ha cred för det är Joakim Eriksson. Men ska vi kunna växa så måste vi kunna få in en tränare som besitter en förmåga i hur special teams ska spelas. Vi är helt dödsdömda mot FBK i denna serie, våra chanser att ta oss vidare är noll på grund av vårt boxplay. Tar vi en seger till är det en bragd.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

SirDIFalot skrev:
Salas skrev:Bara att släppa den här säsongen nu, gratulera Färjestad och börja planera inför nästa säsong. Att sluta top 4 borde inte vara ett misslyckande, men sättet som vi gör det är ett grovt misslyckande. Tränarstaben måste förändras, för det är helt oacceptabelt hur det ser ut idag och som det sett ut större delar av säsongen. Har man 60% i penalty kills i kvarten och 0% i semin så bör de ansvariga ta sitt förbannade ansvar och avgå med omedelbar verkan. Har det någonsin hänt i svensk hockeyhistoria att ett lag släppt in fem mål på fem boxplay i en slutspelsserie? Det är bara djupt tragiskt och totalt ovärdigt.

Vi har gått till semifinal två säsonger i rad för första gången på cirka 20 år, med en budget som verkligen inte är topp 4 i serien. Jag tycker inte det är "någon måste bort"-läge.
Fast, skulle vi inte separera resultat och prestation?

Och att sitta och räkna och fira semifinaler. Det kan LHC hålla på med.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Med fem man på plan, plus Adam så är vi svåra att slå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar