SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av daaviid »

Lee Harvey Oswald skrev:Oh, den kändes nog för malmö, leder med 4-2 och 8min kvar, äckel-Fisk gör sedan 3 raka mål.
Njaa, där rök nog malmös chans att störa på riktigt
Snacka om att det är olika bedömningsnivå i matchserier också. Alvarez åker ut på att ha slashat klubban ur handen på fiskspelaren. Den slashingen var ju bara en tredjedel utav slashingen som vår spelare åkte på i egen zon när plast gjorde 1-1 igår. Parodi på domarnivån som vanligt.

Hur vore det med tydliga riktlinjer som domarna höll sig efter så att spelarna slipper gissa vad man får och inte får göra framöver.

1-1 målet blev ju troligtvis lite halvt avgörande eftersom sockiplast fick luft under vingarna, samtidigt som fisklunda avgör matchen på sitt PP (som visserligen hade gått ut med 1 sekund).

Jag är inte bitter. :evil:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Möter hellre Fisk än Skajk.

Skajk lirar helt utan press och inget lag kan matcha deras spetslina.

Så, eftersom Skajk leker sig till semi hoppas jag fisk slår ut Danmark.

Sedan återstår ju den lilla detaljen att vi ska gå vidare också. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Möter hellre Fisk än Skajk.

Kan vara lättare att stänga ner en lina än ett helt väloljat maskineri.
Men visst, saik:s målvakt känns hetare än frölundas.
Men egentligen är det skitsamma, vi måste klara av lhc först

Hoppas mest på maximalt antal matcher i övriga serier (vi har ju redan spelat en match mer, efter våra 6 perioder senast)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:

Hoppas mest på maximalt antal matcher i övriga serier (vi har ju redan spelat en match mer, efter våra 6 perioder senast)
Blir det nu Skajk ska jag intala mig det.

Längtade verkligen till slutspelet. Började bra.
Nu spekulationer, ångest, okoncentration, frustration, hjärtklappning, förhoppningar.
Däremellan lite jobb och försök till att hålla uppe en normal familjerelation till fru och barn.
Kom ikväll på mig att min fru stått och talat med mig ett par minuter, oklart vad det egentligen handlade om, men som tur var synade hon aldrig mitt ointresse. Fokus låg på kvällens kvartsfinaler.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Blir det nu Skajk ska jag intala mig det.

Längtade verkligen till slutspelet. Började bra.
Nu spekulationer, ångest, okoncentration, frustration, hjärtklappning, förhoppningar.
Däremellan lite jobb och försök till att hålla uppe en normal familjerelation till fru och barn.
Kom ikväll på mig att min fru stått och talat med mig ett par minuter, oklart vad det egentligen handlade om, men som tur var synade hon aldrig mitt ointresse. Fokus låg på kvällens kvartsfinaler.
Fru och barn får man sätta lite åt sidan under vissa perioder under året, nu är en sån period :wink:
Rolv

Inlägg av Rolv »

DRC skrev:
captcash skrev:
ciirree skrev:Man har ju givetvis rätt att ställa sig tveksam till situationen. Både Mattsson och Forsell (Malmö) tog helt avstånd från hockeyn då deras barn var sjuka. Att ta en time-out är det absolut bästa för alla inblandade.

Ljumsken blir bra precis när OS börjar. Direkt efter säger man att han ska vila. Fyra omgångar senare så är det av personliga skäl.
Jag vet inte vad man ska tro. Faktiskt.
Riv kontraktet och låt han fokusera helt på familjen istället, om det är så att en sjukdom spelar in.
Jag tror vad jag alltid trott.. han lirade med oss för bra PR inför OS och nu när OS är slut så behöver han inte oss mer och kommer aldrig sätta på sig vår tröja igen. Vi var bara en OS booster!

That said, antagligen är det sanning bakom sonens problem och det är givetvis förfärligt. Kan bara tänka mig in i läget om min grabb skulle lida av någon ordentlig sjukdom. Men som sagt, "skumt bra timing där" så förstår folk misstror läget lite...
Att inte lira och sitta i en trött hyres trea på Gullmars istället för att lätta över till South Beach och öppna golfsäsongen låter inte som en helt trolig master plan å andra sidan.
Har det kommit ut någon info om grabbens sjukdom? Förstår att det kanske känns privat att lämna ut sån info till allmänheten (är i och för sig inte ovanligt), men det skulle kanske skulle göra att konspirationsteorierna tystnade, och folk skulle acceptera situation fullt ut.
Det som är märkligt är att om grabben är allvarligt sjuk, är det givetvis det som ska prioriteras och Burken borde lägga hockeyn helt åt sidan. Bäst för alla parter.
Men eftersom man inte vet ifrån match till match, blir allt så tvetydigt. Har svårt att tro an någon är intresserad av att lira hockey ifall sin unge har fått en allvarlig sjukdom, men har en dag som hans tillstånd tillfälligt är bättre. Å hade det varit en vanlig förkylning på grabben, skulle ju inte det innebära denna frånvaro.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Saknar lite tyngd från vår sida. Vi har fler spelare än plst som kan smälla på, men trots det utnyttjar vi det inte för fem öre. Vad sysslar egentligen Urbom med? Bibic är ett föredöme i det avseendet och står upp på blå med tacklingar samt en hel del open ice. Sån typ av tuffhet som ger energi åt ett trött lag kommer behövas om vi ska gå långt i detta slutspel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Någon som såg Rautio's "tripping" tidigare ikväll? Domarna gör det igen. Helt horribel utvisning.
Han gör en naturlig rörelse i målgården och åker för tripping, sen gör Växjö 1-0 i efterföljande PP.

Och sen det vanliga problemet: "Domarna Sören Persson och Patric Bjälkander avböjde att göra intervjuer efter matchen."

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... onstigare/
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

ciirree skrev:Någon som såg Rautio's "tripping" tidigare ikväll? Domarna gör det igen. Helt horribel utvisning.
Han gör en naturlig rörelse i målgården och åker för tripping, sen gör Växjö 1-0 i efterföljande PP.

Och sen det vanliga problemet: "Domarna Sören Persson och Patric Bjälkander avböjde att göra intervjuer efter matchen."

Jag är kluven till dendär... Om man som utespelare råkar få in klubban mellan benen på motståndaren så borde det ju fortfarande vara interference (eller tripping) även om det inte är meningen?
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

http://hockeynews.se/articles/2321/

Jävligt synd att Burken ryker. Kan faktiskt vara skillnaden på att ta sig till final/åka ut i semin. Tänk en het Bourque i duell med Rahimi i en eventuell final, skulle sätta respekt för hela Djurgården. Dendär nyheten är nog det sista vi vill ha just nu, suck
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

DIFtomppa skrev:http://hockeynews.se/articles/2321/

Jävligt synd att Burken ryker. Kan faktiskt vara skillnaden på att ta sig till final/åka ut i semin. Tänk en het Bourque i duell med Rahimi i en eventuell final, skulle sätta respekt för hela Djurgården. Dendär nyheten är nog det sista vi vill ha just nu, suck
Sjukt tråkigt, men helt förståeligt.
Hoppas fansen manifesterar för Burken på lördag och måndag och verkligen visar kärlek för honom och hans familj i detta.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Trist med Bourque, i sina bästa stunder var han fullkomligt majestätisk. Hoppas att allting löser sig till det bästa för honom.

På den ljusa sidan älskar jag att Ahlén både spelar och levererar intervjuer som om det inte finns någon morgondag. Tappar vi Davidssons, AJF och Vejdemo till NHL borde vi verkligen ha plats för honom ett år till medan Grewe & Holtz står på tillväxt.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Ingen skugga över Bourque.
Nu vet vi ju varför det blev som det blev. Hoppas sonen blir frisk snart.

För oss som förening är det ju olyckligt att topp två på forwardsidan troligtvis inte kommer till spel mer under säsongen. Surt! De kunde vara skillnaden mellan en semi och en final.

Skellefteå och Växjö ser starka ut...Kanske till ochmed för starka.OM vi går vidare är det nog bäst med Fisklunda. Svårt hur som helst...
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

kh31d4r skrev:
ciirree skrev:Någon som såg Rautio's "tripping" tidigare ikväll? Domarna gör det igen. Helt horribel utvisning.

Jag är kluven till dendär... Om man som utespelare råkar få in klubban mellan benen på motståndaren så borde det ju fortfarande vara interference (eller tripping) även om det inte är meningen?
Trippingen sker i målgården och där ska inte Växjö spelaren vara
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

#10 skrev:
kh31d4r skrev:

Trippingen sker i målgården och där ska inte Växjö spelaren vara
Svårt att se om det är i, eller precis utanför. Hur som helst får man ju inte carte blanche att slå undan benen på honom även om han skulle vara innanför.

Med det sagt är det en rätt tuff utvisning att ta, sett till hur nivån varit i övriga matcher.
Skriv svar